זו לא רק הלהבה של מכבי תל־אביב, כמו של הכדורגל הישראלי כולו. בעצם של יקום הספורט הזעיר שלנו. ליגת־העל העייפה, המוכה, החלשה והמדכדכת בדרך כלל – אלא אם הקבוצה שלך זוכה באליפות, כמובן – זוכה לקאמבק של הפרזנטור הכי טוב שלה, הכוכב הכי גדול שלה, האיש האהוב ביותר, ובמקביל גם השנוא ביותר, מושך האש הכי מתוחכם מאז איל ברקוביץ'.
עוד לפני שנגענו בכלל ביכולות המופלאות של ערן זהבי על הדשא, האיש הוא מגבר הווליום המעודכן בסביבה, זה שאולי יצליח להחזיר את הסקס־אפיל לכדורגל הישראלי, שכבה לאיטו, ובהתמדה, עם פרישת דמויות איקוניות כמו אבי נמני, יוסי בניון, אלי אוחנה, משה סיני ואורי מלמיליאן.
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהביץ יחזיר את הסקס אפיל לליגה
(צילום: אורן אהרוני)
זו גם רומנטיקה. אלה שלא מתים על זהבי יספרו שהוא הגיע בגלל הכסף הגדול של מיץ' גולדהאר, כאילו שאפשר להחזיר כוכבים בדמותו בכסף קטן. ובואו לא נשכח שזהבי, בגיל 35, עדיין בשיא כושרו, קיבל שורה של הצעות בלא פחות כסף, חלקן טובות הרבה יותר. הוא בחר במכבי תל־אביב כי לפני הכל זו אהבה בוערת ומבעבעת, ממש כמו בדייטים הראשונים, אי שם לפני 10 שנים.
אי־אפשר היה להחמיץ את צמרמורות ההתרגשות שהרעידו את הרשתות החברתיות עם הפוש הגואל מהאפליקציה הצהובה, שהגיע בתום חודשים של חיזורים ושנים של געגועים. האוהדים מבינים: ערן זהבי הוא המכביזם בהתגלמותו, זה ששבר בערך את כל השיאים ונשאר האיש הרעב תמיד, עין הנמר, הווינר הכי גדול שיש לעולם הספורט הישראלי להציע. אלתרמן כתב על העיר שאליה שב זהבי שישנן יפות יותר ממנה, אבל אין יפה כמוה. ערן זהבי, בבסיס, הוא לא המוכשר מכולם או המבריק מכולם, גם לא המהיר מכולם. יש כדורגלנים טובים ממנו, אבל אין טובים כמוהו.
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
יש כדורגלנים טובים ממנו, אבל אין טובים כמוהו
(צילום: ראובן שוורץ)
כל זה לא אומר בשום אופן שהכדורגל שלנו הופך מעכשיו למופע פרטי של זהבי ומכבי תל־אביב. היכולת שלו להשתלב מחדש תהיה מבחן מורכב וכמעט חסר תקדים בסדר הגודל שלו. במבט ראשון יש לזהבי רק מה להפסיד. הציפיות ממנו עצומות, כמי שירוויח את משכורת השיא אי פעם של כדורגלן ישראלי בליגה שלנו. הלחץ עליו גבוה מאוד, וכל דבר פרט לאליפות עם מכבי תל־אביב ייחשב לכישלון מהדהד. כל תנועה שלו במגרש ומסביב תיבחן מכל זווית אפשרית. אוהדים במגרשים יחכו לו עם כל הרפרטואר, השחקנים מולו ירצו להיות הכי טובים שיש. אלה לא משקולות פשוטות להתחיל איתן.
את מכבי ת"א מאמן ולאדן איביץ', טיפוס קשוח ועיקש שלא מחבב שום דבר שעלול לפגוע לו בדרך. ערן זהבי של 2022 הוא לא אותו ערן זהבי שעזב את מכבי תל־אביב ב־2016. אז זהבי היה "רק" כוכב כדורגל גדול. היום הוא מגה־טאלנט, מפלצת רבת זרועות, שלא דוברת פוליטיקלי קורקט כשפת אם. איך יסתדרו שני האגואים האלה בחדר הלבשה אחד? זה עומד להיות פרק מרתק מתמיד בתולדות מכבי תל־אביב. לא מופרך לקבוע שרוב המומחים בישראל ידרגו את ערן זהבי בעשיריית הכדורגלנים הישראלים הטובים בכל הזמנים. אם התסריט האידיאלי יתממש, לרבות עלייה של הנבחרת לטורניר גדול עם שיאן השערים שלה, מספר 7 בצהוב עשוי לסיים את הקריירה ככדורגלן הטוב בהיסטוריה שלנו. Stay Tuned.
איזה כיף זה לכתוב שוב "מספר 7 בצהוב". לא נפסיק אמרה היא, עד יעלה האור?