הישג ענק והיסטורי ללוחמת הטאקוונדו דנה אזרן. הישראלית בת ה-21 זכתה הלילה (בין חמישי לשישי) במדליית הכסף באליפות העולם הנערכת בגוודלחרה, מקסיקו.
זוהי המדליה השנייה בהיסטוריה של ישראל באליפות העולם בטאקוונדו (והראשונה מכסף), 17 שנה אחרי הקודמת, בה זכה אילן גולדשמיט - ארד בשנת 2005. אגב, רק לפני שנה זכתה אזרן במדליית ארד באליפות אירופה עד גיל 21.
4 צפייה בגלריה
הישג מרשים. אזרן
הישג מרשים. אזרן
הישג מרשים. אזרן
(צילום: אמאדין לוריאול, התאחדות הטאקוונדו בישראל)
4 צפייה בגלריה
אזרן והמדליה
אזרן והמדליה
היסטוריה במקסיקו. אזרן ומאמנה יחיעם שרעבי
(צילום: אמאדין לוריאול, ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)
אזרן נכנעה בגמר הגדול (במשקל עד 73 ק"ג) לסבטלנה אוספינובה מאוזבקיסטן (המדורגת 8 בעולם) לאחר קרב מורט עצבים. את הסיבוב הראשון הצליחה אזרן לנצח בזכות יתרון במכות איכותיות (3:3), אך נכנעה בשני 6:5 והשתיים הלכו לסיבוב מכריע. ההכרעה הלכה בסוף לטובתה של אוספינובה, שסיפקה יותר מכות איכותיות , ניצחה 1:2 בסיכום והותירה את אזרן שנייה על הפודיום.
הישראלית התמודדה בשלב המוקדמות מול יריבה מחוף השנהב אותה ניצחה 1:2 במערכות. בשמינית הגמר הרשימה עם 1:2 נוסף על לוחמת צרפתייה (5 בעולם). בקרב הבא גברה אזרן על פלומה גרסיה המקסיקנית 0:2 ובחצי הגמר הדהימה גם את המדורגת 2 בעולם, לורנה בראנדל הגרמנייה.
4 צפייה בגלריה
דנה אזרן
דנה אזרן
שנייה בעולם. אזרן
(צילום באדיבות התאחדות הטאקוונדו)

אזרן: "קצת מבואסת שלא נוגנה התקווה"

"הרגשה מטורפת שייקח לי זמן לעכל", אמרה אזרן בסיום. "בינתיים אני קצת מבואסת שלא נוגנה התקווה ושהפסדתי. יש לאן לשאוף, אבוא חזקה יותר ויותר מפעם לפעם. אני סומכת על יחיעם שרעבי, מאמן הנבחרת הטוב בעולם, שיביא אותי למקום גבוה יותר, ובכלל על כל הצוות המעולה שיש לישראל, שבלעדיו היום הזה היה נראה אחרת לגמרי". את אזרן ליוו המאמן הלאומי יחיעם שרעבי, מאמן הנבחרת רומן רוסינוב, המעסה אנטוניו ערביד, הפיזיוטרפיסטית עירית סמילנסקי והפסיכולות תומר גוטמן.
שרעבי: ״יום מעולה של דנה, שהוכיחה את היכולות הגבוהות מאוד שלה ויכולה הייתה לסיים גם כאלופת עולם. אני שמח שהיא מצטרפת להישגים המרשימים של הנבחרת החזקה שלנו. לאבישג סמברג היה יום קרבות מעולה ולצערי בגלל טעות פספסה את המדליה. מאחל בהצלחה לשאר המתחרים בימים הקרובים".
4 צפייה בגלריה
אזרן והמדליה
אזרן והמדליה
אזרן והמדליה
(צילום: אמאדין לוריאול, ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)
יו"ר התאחדות הטאקוונדו הישראלית, יהודה מעיין: "הישג מצויין של דנה אזרן והצוות המקצועי בראשות יחיעם שרעבי. נבחרת ישראל בטאקוונדו מוכיחה שוב שהיא צעירה, מוכשרת ואיכותית, ואנחנו בדרך הנכונה להמשיך להתקדם למטרות הבאות".
אתמול, כזכור, אבישג סמברג, המדליסטית האולימפית הישראלית, סיימה במקום החמישי בתחרות בגוואדלחרה, לאחר שהפסידה בקרב רבע הגמר מול המקומית סואזה דניאלה.