גיא פניני, קפטן הפועל חולון בכדורסל קלע השבוע עוד סל ניצחון בקריירה עמוסת הפנינים שלו. לאור זאת החלטתי לסקור את הקריירה של השחקן הוותיק דרך ציטוטים שלו וציטוטים שנאמרו עליו, ברוכים הבאים לפנינים של גיא:
"אנחנו בשוויון 81, זריקה מחצי מגרש, לא יאומן כי יסופר" (עמית הורסקי 11.11.2001) לא הייתה דרך אחרת בה היה יכול פניני להתחיל את הקריירה שלו, שוויון 81 נגד מכבי חיפה איכשהו הכדור הגיע דווקא לפניני בן ה-18 שכידרר פעם אחת לאמצע המגרש, זרק לפני קו החצי וקלע את סל השדה הראשון בקריירה שלו. השאר היסטוריה.
2 צפייה בגלריה
גיא פניני
גיא פניני
גיא פניני
(צילום: FIBA PHOTOS)
"ג'יימי כמו דנידין, נעלם לנו והכדור נפל לידיים שלו. חשבתי על המהלך הזה כל הלילה, לא נרדמתי ובטח אחשוב עליו עוד הרבה בימים הקרובים". (גיא פניני 01.06.2007) אולי הרגע הכואב ביותר בקריירה של גיא. מכבי תל אביב לוקחת אליפות על חשבון הפועל ירושלים במשחק עם שריקה מפוקפקת של השופט סמי בכר שמרחיק את מאיר טפירו ובעצם מונע מהפועל ירושלים אליפות ראשונה שהייתה כבר עמוק בכיס שלה. גיא פניני שמר על ג'יימי ארנולד שקלע את הסל המנצח ולקח קשה את אותו ערב.
"מה אתם רוצים, שאכנס לכלא?" (גיא פניני, 08.12.2012) רגע השפל בקריירה של פניני. במהלך הדרבי התל אביבי, פניני מוצב בהגנה על יהונתן שולדבראנד ואומר לו "אתה נאצי, שיהיה לך ולהורים שלך סרטן בראש", מילים אלה נתפסו בעדשת המצלמה, גיא פניני הודח מנבחרת ישראל ונלקח ממנו סרט הקפטן של מכבי ת"א, רגע שממנו לקח לפניני הרבה זמן להתאושש, עד הרגע הבא. בעצם הרגע הזה נראה שדעת הקהל והתקשורת על גיא פניני הופכת להיות שלילית, הוא מצטייר כאיש הרע.
"אני אלוף אירופה". (גיא פניני 18.05.2014) הרגע הגדול ביותר בקריירה של גיא פניני. מכבי תל אביב מגיעה כאנדרדוג מוחלט לפיינל פור של היורוליג ב־2014. כנגד כל הסיכויים מכבי מנצחת את צסק"א מוסקבה החזקה בחצי הגמר ואת ריאל מדריד (הקבוצה הבכירה באירופה) בגמר וזוכה באליפות אירופה. גיא פניני זוכה להניף את הגביע כקפטן הקבוצה. רגע קסום עליו הילד בן ה-18 שקלע סל ניצחון לא חלם, רגע שגורם לכל ילד להאמין שעם קצת אמונה ועובדה קשה אפשר להגיע רחוק.
2 צפייה בגלריה
שחקני הנבחרת חוגגים עלייה ליורובאסקט
שחקני הנבחרת חוגגים עלייה ליורובאסקט
שחקני הנבחרת חוגגים עלייה ליורובאסקט
(צילום: FIBA PHOTO)
"זה גביע המדינה ה-11 שזכיתי בו, ואני חושב שהוא המתוק מכולם. ברור שזה לא עומד בשורה אחת עם הזכייה עם מכבי ביורוליג לפני ארבע שנים, אבל להביא גביע למועדון כמו חולון, שלא רגיל לזכות בתארים בכל שנה, בהחלט מציב את הרגע הזה בטופ מבחינת הגביעים שיש לי בארץ " (גיא פניני 18.02.2018). גיא פניני נזרק ממכבי תל אביב בסוף העונה הקודמת ולוקח את זה קשה, לאנשיו הקרובים יספר שזאת השנה הקשה בחייו. הוא עובר להפועל חולון ומיד מקבל חיבוק חם מהאוהדים ולוקח אותם בניגוד לציפיות לזכייה בגביע מרגש לאחר 9 שנים ללא תואר. ככה מתחיל הפרק האחרון (לעת עתה) בקריירה של גיא פניני, פרק בו גיא מתגלה מחדש כווינר הגדול של הכדורסל הישראלי.
"לא היה לנו רעיון ברור מה לעשות, רק אמרתי לפניני שהוא זה שיוציא את הכדור. הוא ניסה הרבה פעמים לבצע את המהלך הזה עם דה זאו במבט בעיניים. זה הניסיון מדבר" (סטפנוס דדאס 01.04.2021) אולי הרגע הגדול ביותר של גיא פניני בהפועל חולון. גיא במהלך גאוני מוצא את השחקן הבלגי דה-זאו לקליעה מתחת לסל שמעלה את הפועל חולון לראשונה בתולדותיה לשלב 8 הגדולות של אירופה. הישג עליו במועדון לא חלמו.
גיא פניני מוכיח בכל מקום בקריירה שלו שהוא דמות ששווה לדבר וללמוד ממנה, לנו רק נותר לקוות שגיא לא יפרוש לעולם.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.