הוא היה על גג העולם כשכיכב בקבוצה המפתיעה של הפרמייר ליג, הפך להיות שם מוכר בעולם הכדורגל והקבוצות הגדולות באירופה רדפו אחריו, אבל אדאמה טראורה עשה טעות נוראית שעליה שילם מחיר גדול בשנתיים הבאות. אז האם עכשיו, כשחווה התרסקות מטאורית, טראורה יכול לחזור מהקבר ולהציל את קבוצתו מהתחתית הלוהטת?
כמובן שכל השחקנים בוולבס בעונה הראשונה בפרמייר ליג היו מצוינים, אבל היה אחד שבלט יותר מכולם ולפעמים אף סחב את וולבס על גבו במשחקים מסויימים, ושמו הוא אדאמה טראורה. הוא בלט בפיזיות ובמהירות שלו, הצליח להביס כל מגן בליגה והיה בלתי ניתן לעצירה לעיתים. לא מאמינים? תשאלו את מנצ'סטר סיטי שחטפה שני הפסדים מוולבס בהנהגת אדאמה טראורה.
1 צפייה בגלריה
אדאמה טראורה
אדאמה טראורה
אדאמה טראורה
(צילום: gettyimages)
אדאמה טראורה נולד ב־25 בינואר 1996 בשכונת עוני בספרד. הוא סיפר בראיונות שרוב חבריו הידרדרו לפשע וסמים ושהדבר היחיד שהחזיק אותו מללכת בדרכם של חבריו הוא הכדורגל. מגיל צעיר חלומו היה לשחק בברצלונה ובנבחרת ספרד ולא הקשיב לכל אותם אנשים שאמרו לו שמהשכונה שלו, לא יכול לצאת כלום. הוא עבד קשה יותר מכולם כילד והחזיק גם בכישרון ענק, כישרון גדול כל כך שהוביל לכך שבגיל 8 הסקאוטים של ברצלונה הגדולה התלהבו ממנו במיוחד והזמינו אותו לאקדמיה המפוארת של ברצלונה.
טראורה מצא בית חם בברצלונה והתקדם מהר מאוד בדרגים השונים של המועדון, וכבר בגיל 17 ביצע את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת. אבל בעיות במשא ומתן על החוזה הובילו לפיצוץ עם ההנהלה ועזיבה בטון צורם. מברצלונה טראורה הגיע לאסטון וילה, שם לא הרשים בלשון המעטה ובמהרה איבד את מקומו בהרכב, ולאחר שהתקשה להשתלב טראורה עזב את הפרויקט של הוילה ונדד למידלסברו שגם שם בעונתו הראשונה לא הצליח להשאיר חותם.
אבל עונתו השנייה הייתה סיפור אחר, הוא כבש חמישה שערים, בישל שניים והציג ובעיקר יכולת מצוינת על המגרש שבסופו של דבר גרמה לוולבס, העולה החדשה לפרמייר ליג, לשלם עליו סכום שיא של המועדון, כ־18 מיליון יורו.
כמובן שכולנו זוכרים את העונה הראשונה של וולבס בפרמייר ליג, היא הסתיימה כהצלחה מסחררת כשהקבוצה סיימה במקום ה־7 והציגה לעולם שורה של כוכבים שבראשם עומד אדאמה טראורה שסיכם עונה פשוט מצוינת עם 5 שערים ו־6 בישולים ויכולת פשוט נהדרת שלא נרשמת בסטטיסטיקה. אותה יכולת כמובן גרמה למועדונים רבים בעולם כגון יובנטוס, מנצ'סטר סיטי וריאל מדריד לחזר אחריו ולרצות אותו בקבוצות שלהן.
למרות כל ההתלהבות והעניין סביבו, לקראת העונה החדשה שבפתח טראורה יצא בהצהרה מפתיעה במיוחד. במקום לעבור למועדון גדול, אדאמה טראורה החליט להישאר עוד עונה בוולבס. כולם היו מופתעים וטראורה טען שלא עבר כי לא הרגיש בשל עדיין. מהר מאוד הוא הבין שעשה טעות שנשאר בוולבס כשהיא הידרדרה עד למקום ה־13, בזמן שהוא התרסק בצורה רצינית, כשמהלהיט של הפרמייר ליג, סיים את עונת 20/21 עם נתונים סטיסטיים חלשים מאוד, כשבכל המסגרות הבקיע רק 4 שערים ו־2 בישולים, ב־52 משחקים.
ואת העונה הזאת טראורה לא התחיל יותר טוב, כשלא הבקיע ולא בישל ב־5 הופעות העונה, כשוולבס הידרדרה עד המקום ה־16 בטבלה ונותרה רק עם 3 נקודות ב־5 משחקים. טראורה עצמו לא נראה כאותו שחקן והוא מתקשה לספק מספרים ולהראות את אותה יכולת כשבמשחקים רבים הוא נעלם ולא מורגש בכלל.
לטראורה יש המון כישרון ופונטנציאל להיות שחקן בכיר בעולם, הוא אחד החלוצים המהירים בליגות הבכירות באירופה, על הגוף שלו אין מה לדבר וגם הסיומת והדריבל שלו נהדרים. הוא רק צריך לעזוב את הפרויקט המתרסק של הזאבים בקיץ, להגיע לקבוצה הנכונה בשבילו, ולהתחיל לשקם את הקריירה שלו בתקווה למצות את הפונטנציאל האדיר שיש לו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.