את החגיגות של נבחרת הנוער הישראלית בבית המלון בברטיסלבה, אחרי הניצחון 1:2 על צרפת בחצי הגמר שקבע עלייה היסטורית לגמר היורו (שייערך ביום שישי מול אנגליה), קשה היה לעצור. זה אחד ההישגים הגדולים ביותר של הכדורגל הישראלי אי פעם, והיה קשה לרדת לקרקע.
מרגע גיבוש של הנבחרת לפני מספר חודשים בלבד, עם המאמן אופיר חיים, שהביא איתו את עוזרו אייל גדרון ומאמן השוערים גיא סולומון, הוצבו לשחקנים הצעירים יעד להגיע ליורו. הם עברו בדרך את הולנד, לטביה ומולדובה והגיעו לאליפות אירופה. היעד הושג.
5 צפייה בגלריה
נבחרת הנוער
נבחרת הנוער
חגיגות גדולות בסלובקיה
(צילום: Seb Daly - UEFA via Sportsfile)
5 צפייה בגלריה
אופיר חיים
אופיר חיים
אופיר חיים
(צילום: Seb Daly - UEFA via Sportsfile)
המטרה החדשה הייתה לסיים במקום השלישי בבית כדי להתמודד על הכרטיס למונדיאל עד גיל 20 באינדונזיה בשנה הבאה. אבל מיד אחרי הנחיתה בסלובקיה, השחקנים קיבלו מטרה חדשה: להגיע לחצי הגמר. אחרי המשחקים מול סרביה ואוסטריה ולמרות ההפסד לאנגליה, ישראל העפילה לחצי הגמר מול צרפת.
בזמן שמעצמות כדורגל כמו ספרד, גרמניה, הולנד, בלגיה, דנמרק ואחרות בכלל לא הגיעו ליורו, הנבחרת הישראלית ניצחה את הנבחרת הטובה באירופה, נבחרת צרפת. אותה צרפת שניצחה את איטליה 1:4 בשלב הבתים, וסיימה עם ישראל פעמיים בתיקו בהכנה לטורניר. אמש ישראל ניצחה אותה.
5 צפייה בגלריה
אל ים קנצפולסקי
אל ים קנצפולסקי
אל-ים קנצפולסקי חוגג את השער השני
(צילום: Seb Daly - UEFA via Sportsfile)
מי שהנהיג את החגיגות בסלובקיה היה המאמן אופיר חיים שאמר בסיום: "אין מאושר ממני בעולם, יש פה חבורה של גברים. שיחקנו נגד נבחרת אדירה וצימצמו את הפערים. הפנים לגמר מול אנגליה, הפסדנו להם פעם אחת ואני לא מתכוון שזה יקרה שוב. אמרתי לשחקנים בחדר ההלבשה שזה כמו דוד מול גוליית. הניצחון הזה מוקדש למשפחה שלי. אני המאושר באדם, על גג העולם. נבוא מוכנים נגד נבחרת אדירה במטרה לקחת את הגביע". המאמן נשכב על הדשא אחרי שריקת הסיום והודה לאימו רינה ז"ל שנפטרה לפני מספר שנים: "אמא, תודה רבה לך על הכל, אני יודע שאת שם בשבילי"
חיים מיהר אחר כך לחגוג ביציע עם אחיו, אבי שמשמש כסגן ראש עיריית ראשל"צ וחברי הילדות שלו, ברק בנעים ורותם דוידוביץ', כשעשרות מחבריו מתכוונים לחבור אליו במהלך סופ"ש הקרוב על מנת לתמוך בו ברגע השיא שלו בקריירה. "זה הישג סנסציוני. טירוף חושים. אני לא יכול להסביר במילים מה אני מרגיש, אני רק יודע שיש פה נבחרת אדירה עם צוות אדיר ותמיכה אדירה. שחקנים מוכשרים שרק רוצים לעבוד, החיבור פה הוא הדבר המיוחד בנבחרת", אמר חיים.
5 צפייה בגלריה
אופיר חיים
אופיר חיים
אופיר חיים והצוות שלו
(צילום: Seb Daly - UEFA via Sportsfile)

"מצפה לנו משחק קשה מול אימפריית כדורגל"

"אין פה אגו, הזכרתי לשחקנים לפני המשחק את סיפור דוד וגוליית. גם לגוליית היו נקודות שהיה אפשר לפגוע בהן, זה היה ברקה ודוד פגע בדיוק שם. מה שעשינו היום זה שחיכינו לצרפת. ידענו בדיוק מה הם הולכים לעשות למרות שהם ניסו להפתיע אותנו עם מערך של חמישה בהגנה, אבל עברנו גם את זה, עשינו את זה ואני מאוד גאה בכולם. אני אוהב את כולם, תודה רבה. יש לב נשמה ואחדות. כישרון יש בטונות, אבל איו אגו. כל אחד עובד בשביל השני", אמר המאמן.
חיים המשיך: "יש פה נבחרת מדהימה של שחקנים אינדיבידואלים שיודעים להכניס את זה לתוך הקולקטיב ולהפוך את זה לנבחרת פשוט אדירה. מצפה לנו נגד אנגליה משחק מאוד קשה מול אימפריה של כדורגל. הם ניצחו אותנו, אבל אני לא אוהב להפסיד פעמיים רצוף. אנחנו נבוא לעשות את המקסימום, עשינו את המקסימום עד עכשיו והגענו לגמר. נבוא לעשות עוד מאמץ קטן לקחת את הגביע הזה".
5 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך והחברים חוגגים
אוסקר גלוך והחברים חוגגים
אוסקר גלוך והחברים בטירוף
(צילום: AFP)
אם לפני היורו סומנו שחקנים בודדים על ידי סקאוטים, בראשם כמובן אוסקר גלוך שתג המחיר שלו הרקיע שחקים, ההגעה לגמר הובילה למעקב של סקאוטים רבים אחרי מספר שחקנים בנבחרת. מי שהלהיב אותם במיוחד היה בלם הפועל ת"א, סתיו למקין יחד עם חברו לקבוצה אל-ים קנצפולסקי, השניים שהיו מצטיינים בנבחרת כשהפועל ת"א סיפקה את מספר השחקנים הרב ביותר שפתח בהרכב בחצי-הגמר, יחד עם הבלם אור ישראלוב. קנצפולסקי שהבקיע את השער השני ובדיעבד הבטיח את הנצחון: "עשינו מאמץ מטורף אבל זה לא מעניין כלום כי השגנו את התוצאה שרצינו. השער? התפרצות רגשות אדירה, אני לא יכול לתאר במילים בכלל".