פחות ממאה ימים לפתיחת המשחקים האולימפיים בפריז, עוד ענף יקבל ייצוג ישראלי לראשונה, כאשר הפעם מיכאל יעקובלב הבטיח באופן רשמי את השתתפותו באירוע השיא באופני מסלול. הרוכב הישראלי (23) יתחרה במקצי הספרינט והקירין.
היום (שני) קיבל הרוכב את ההודעה על כך שהניקוד שצבר מאז עבר לייצג את ישראל באוגוסט 2022, מספיק לו כדי להתברג בין שבעת הרוכבים הראשונים שהשיגו את הכרטיס האישי. יעקובלב ומשפחתו עלה ארצה בעקבות המלחמה ברוסיה לפני שנתיים, ואחרי בירוקרטיה שכללה הקפאה של שנה מתחרויות- עבר הרוכב המוכשר לייצג את ישראל. בשנת 2021, כשהוא מייצג את רוסיה, זכה במדליית ארד באליפות העולם במקצוע הקירין. השנה, כשהוא כבר מייצג את ישראל, הוא זכה במדליית ארד בספרינט. יש לו מדליית ארד נוספת מהאליפות היבשתית ב-2021 במדי רוסיה.
1 צפייה בגלריה
מיכאל יעקובלב
מיכאל יעקובלב
מיכאל יעקובלב. יהיה באולימפיאדה
(צילום: Yong Teck Lim/Getty Images)
לפני כחודש התראיין יעקובלב ל-ynet "וידיעות אחרונות" וסיפר על העלייה לישראל וכמה הייתה מהירה בשל הזמן שתיקתק לרעתו בכל מה שקשור לייצוג מדינה אחרת: "היה לי רק ערב אחד לארוז ולעזוב. המשפחה שלי עלתה לישראל חודשיים אחריי, כך שעזבתי לבד. המעבר היה קשה. גרתי במוסקבה כל חיי, ופתאום לעזוב הכל לתמיד. הייתי לחוץ, אבל בו-זמנית ידעתי למה אני עושה את זה. הייתי צריך לזכור שזו הבחירה הנכונה. עם הזמן הכל נעשה פשוט יותר. הייתי בשוק כי הכל קרה כל כך מהר, לא הייתה לי את האופציה להסתכל לאחור. עדיין לא ביקרתי שם. אני לא חושב שזה בטוח בשבילי לחזור לרוסיה עכשיו. אני כמו בוגד בשבילם. ישראל עכשיו היא המדינה שלי, הבית שלי".