צפו "בנאום" של אוהדי בית"ר
(באדיבות ONE)
אדם מבוגר לבוש שחור הולך ברחוב ומסביבו אנשים רעולי פנים, לובשים קפוצ'ונים כדי שלא יהיה אפשר לזהות אותם, כולם צועדים בצורה מאיימת. אם היה שוטר במקום הוא בוודאי היה שואל את האנשים האלה כמה שאלות. אבל אין שוטר. החבורה המפחידה מתקרבת למתחם אימונים של קבוצת כדורגל, הצופים בסרטון במתח: האם הם הולכים להכות את השחקנים? לא, הם "רק רוצים לדבר איתם". אפשר לנשום לרווחה.
הסצנה ההזויה הזאת לא התרחשה באיזו שכונת פשע שכוחת אל באמצע הלילה, היא קרתה בצהרי יום שישי. חברי לה פמיליה המכונים בטעות "אוהדי בית"ר ירושלים" באו לאימון הקבוצה במטרה לתת לשחקנים את מה שהם קוראים לו נאום מוטיבציה, אבל נראה יותר כמו איומים.
2 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
"תנו לנו סיבה לשמוח ואז תראו קרנבל בכל משחק", אמרו האוהדים הנחמדים, "אנחנו גם יכולים להיות הכי רעים שיש, ונהיה הסיוט שלכם מהיום". טוני סופרנו מדבר יפה יותר לאנשים שחייבים לו כסף. ללה פמיליה אין אלוהים ואין גבולות, הם מעל החוק. השחקנים המפוחדים לא אמרו להם מילה, בצדק גמור. הרי אם הם יגידו איזו מילה לא במקום, הם עלולים לחטוף. אדם שכוונותיו טובות לא בא לדבר איתך כשהוא מסתיר את פניו. השחקנים יודעים שאף אחד לא יגן עליהם מול "האוהדים" האלה, כבר עדיף לשתף פעולה ולתת להם לאיים עליך. המשטרה לא תגיע.
ההנהלות של בית"ר ניסו להילחם בלה פמיליה במהלך השנים וכולן הבינו שזה חסר סיכוי, הארגון הזה ממשיך להשתולל וחבריו עושים מה שהם רוצים. כל המדינה הזדעקה אחרי שבעונה שעברה חברי הארגון הכו אוהדים אחרים, הייתה תחושה של שינוי באוויר, אבל זה לא החזיק יותר משבוע. המומנטום שהיה לפעול נגד לה פמיליה חלף. ברק אברמוב הגיע לבית"ר, והוא עסוק בעיקר בהישרדות. מה שעצוב הוא שגם אם ברק אברמוב ירצה להילחם בלה פמיליה, הוא יפסיד. זה קרב אבוד.
2 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים. הנאום לא עזר
(צילום: עוז מועלם)
כי מי שצריכים לטפל בלה פמיליה הם המחוקקים והמשטרה. הכנסת צריכה להוציא אותו מחוץ לחוק, המשטרה צריכה להיכנס בו חזק ולפרק אותו. לה פמיליה היא עוד סימפטום לחוסר האונים של הרשויות בטיפול באלימות: המצב בדרום מזכיר לפעמים סרטי מערבונים, במרכז חיסלו אדם לאור יום, אז מה הפלא שחברי לה פמיליה מרשים לעצמם לאיים, ועוד לצלם ולהפיץ את האירוע? מה המשטרה תעשה להם? ספוילר: שום דבר.
"נאום המוטיבציה" של "האוהדים" לא עזר לבית"ר אמש נגד חדרה, היא המשיכה להיראות כמו קבוצה אבודה, ובצדק. בנוסף ללחץ המקצועי, עכשיו גם האוהדים מאיימים עליהם. אף כדורגלן לא יכול לתפקד באווירה רעילה כזאת. מה שקרה בבית וגן ביום שישי האחרון לא מצחיק ולא משעשע, מדובר בנורה אדומה מהבהבת. בפעם הבאה זה לא ייגמר בדיבורים.