כדורגל הוא הספורט הפופולרי בעולם. כ-3.5 מיליארד אנשים הם אוהדי כדורגל. מאז שנוספה מערכת ה- VAR ב-2018 הכדורגל השתנה ללא היכר, ולצד הציפייה רבת השנים לשיפור בספורט ותיקון הטעויות, קשה להגיד שהמערכת מיושמת באופן מיטבי.
ה- VAR גרם בשנים האחרונות להחלטות שנויות במחלוקת, כמו פסילת שערים שחוקיים עובדתית (במשחק בין טוטנהאם לליברפול העונה), אך להחלטה/לחידה שנציג אין פתרון גם בספר החוקים. החידה מתבססת בחלקה על אירוע אמיתי מהעונה הנוכחית, שהתרחש במשחק בין דורטמונד להיידנהיים.

1 צפייה בגלריה
סבסטיאן האלר שחקן בורוסיה דורטמונד
סבסטיאן האלר שחקן בורוסיה דורטמונד
סבסטיאן האלר
(צילום: EPA)

בדקה ה-77 הוגבה כדור נייח של היידנהיים. חלוץ דורטמונד סבסטיאן האלר, שהגיע לכדור, הסתבך בהרחקתו והכשיל את שחקן היריבה. תחילה, השופט שרק לנבדל, אך הוא נקרא ל-VAR כדי לבחון את האירוע והחליט להעניק פנדל להיידנהיים, שניצלה אותו וחילצה בסופו של דבר בתיקו. מכאן, הסיפור רק מסתבך.
שופטי כדורגל רשאים לשנות את החלטתם הסופית רק במידה שהמשחק לא חודש. לכן, למרות שהשופט שרק לנבדל, המשחק לא חודש והוא שינה את החלטתו. הסיבה שהמשחק לא חודש היא... האלר עצמו, שכן הוא הוחלף לאחר שהשופט שרק לנבדל, ועוד הספיק לקבל כרטיס צהוב מהספסל.
החידה שלנו היא: מה קורה אם האלר היה מורחק - האם ניקלאס פולקרוג, שנכנס וכבר היה על הדשא במהלך הבדיקה, היה מוכרח לצאת החוצה, או שמא האלר נחשב כחילוף ולכן קבוצתו לא תרד לעשרה שחקנים?
סיטואציות כאלה הן מורכבות, ללא התייחסות בספר החוקים, ומראות עד כמה ה- VAR עדיין לא בשל. צריכה להינקט זהירות רבה בכל הנוגע להחלטות כאלה. אתם מוזמנים לשלוח את דעתכם בנוגע למקרה ולהחלטת השיפוט הנכונה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.