לא צריך היה להיות נביא - מספיק לחיות על פיסה זו של כדור הארץ בשנתיים האחרונות - כדי להבין שדניאל פרץ יגיע רחוק, שלא נועד לכלות את ימיו במאבקים מול חלוצי מ.ס אשדוד ובני־ריינה. הוא לא סתם טוב, הוא מיוחד - למעלותיו ה"שגרתיות" כשוער הוסיף מומחיות מגדירה, מאדירה, עם עצירת כל פנדל שני שנבעט לעברו. אבל ספק אם מישהו חשב שיגיע כל כך רחוק, ובטוח שאף אחד לא העריך שאל אותה נקודה רחוקה באופק ניתן יהיה להגיע כל כך מהר.
טורים נוספים של ניר צדוק:
הקריירה של פרץ נועדה להיות אגדתית, אבל זו לא אגדה שגרתית - מה שמיוחד באגדה הנכתבת על פרץ הוא שהסוף הטוב שלה, ה"באושר ועושר", לא מגיע, ובכן, בסוף, אלא כבר בהתחלה. הוא רק עצם עיניים, והחלום כבר התגשם. הוא לא מגיע לבאיירן מינכן, הגם בתור שוער שני ואפילו שלישי בתור התחלה, דרך תחנות מעבר מתקבלות על הדעת כחלק מהתפתחות סטנדרטית של לגיונר ישראלי. אין כאן עצירה בסקוטלנד, קפיצה לבלגיה, ומשם, בסופו של תהליך עקבי ועיקש, טיפוס עד לקצה הסולם של הכדורגל האירופי. אין כאן כל היגיון, וזה יכול להיחשב הגיוני רק במקרה של הטובים ביותר.
3 צפייה בגלריה
פרץ
פרץ
את הדבר הקשה ביותר הוא כבר עשה. פרץ
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
דניאל פרץ
דניאל פרץ
הוסיף מומחיות מגדירה, מאדירה, עם עצירת כל פנדל שני שנבעט לעברו. פרץ
(צילום: עוז מועלם)
אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, פרץ יעבור ממכבי ת"א, קבוצה שתשחק הערב מול בני־סכנין בחצי גמר גביע הטוטו, לספסל של אחת שמגיעה דרך קבע לשלבים המאוחרים של ליגת האלופות. במו ידיו, בגודל ההבטחה שלו, מכופף פרץ את מושגי הזמן והמרחב של הכדורגל הישראלי, עד שאפשר ממש להאמין שניתן לדלג ממנו לאלופה הנצחית של גרמניה. הוא מקרב לרגע אחד שני עולמות שאינסוף מפריד ביניהם. פרץ כבר לקח כמה כדורים קשים בקריירה שלו, אבל זה הזינוק הכי גדול שלו.

הבלתי אפשרי יהיה פשוט יותר

גם אם פרץ לא יזכה לקום מהספסל עד שנוייר יחזור, גם אם יידחק לשלישי בהיררכיה עם חזרתו של השוער הוותיק, גם אם הקדנציה בבאיירן מינכן תסתיים עם יותר ביקורים באוקטוברפסט מהצלות - זה פחות משנה. במקרה הטוב, היוצא מגדר הרגיל, הוא עוד ישחק שם לא מעט, חוליה נוספת בשרשרת שיש בה גם אוליבר קאן ונוייר. וגם אם לא, במקרה שהתסריט המופרע הזה לא יקבל עוד תפניות מופלאות, פרץ ממיר דקות משחק בתו תקן נדיר. הוא לקח שבתון לצרכים אקדמיים. הדרך ממתחם האימונים של באיירן לקבוצות אחרות בבונדסליגה קלה בהרבה מהדרך לשם מבלומפילד. הוא נמצא ראוי על ידי אחד ממוסדות הכדורגל היוקרתיים בעולם, והדיפלומה הזאת לא תאבד לו. להבדיל מילדי פלא ישראלים שמצאו חן בעיני העילית - גיא אסולין שפלירטט לרגע עם הסגל של ברצלונה, בן שהר שנרכש על ידי צ'לסי בגיל 17 - פרץ לא מגיע כהבטחה בלבד, אלא גם כמי שכבר הגשים. הוא בן 23, עם תיק עבודות מכובד ברמת הבוגרים. הוא נרכש כפוטנציאל, אבל לא רק, יש בו גם מן ההוכחה.
3 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
את הדבר הקשה ביותר הוא כבר עשה, מכאן הכל, גם הבלתי אפשרי, יהיה בהכרח פשוט יותר. הרי לשחק בבאיירן מינכן אפשר רק אם מישהו מוכן להכניס אותך למתחם האימונים.