לאחר שאינדונזיה הודיעה כי לא תאפשר לישראלים להשתתף באליפות העולם במשחקי חוף, התחרות שהייתה אמורה להתחיל בחודש הבא בוטלה.
משחקי החוף מאורגנים על ידי ארגון ANOC (Association of National Olympic Committee) שהוא גוף אולימפי שמאגד את כל היבשות ופועל מתחת לוועד האולימפי הבינלאומי. הארגון הודיע כי ממשלת אינדונזיה לא העבירה את התקציבים הנדרשים כדי לקיים את אליפות העולם, ולכן הוא נאלץ לבטל אותו ברגע האחרון. בהודעה הרשמית נכתב: "אנחנו מאוכזבים מההחלט של האינדונזים, היינו בקשר רציף איתם ולא הייתה כל אינדיקציה שהם מתכוונים לבטל את האירוע ברגע האחרון. אין לנו מספיק זמן להעביר את האליפות למדינה אחרת ולכן היא מבוטלת". בתחרות היו אמורים להשתתף 1,600 ספורטאים מ-130 מדינות בענפים כמו: כדורגל חופים, כדורסל חופים וכדורעף חופים.
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד השתתפות ישראל במונדיאליטו
הפגנה נגד השתתפות ישראל במונדיאליטו
הפגנה נגד השתתפות ישראל במונדיאליטו
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
מונדיאליטו
מונדיאליטו
עוד טורניר בוטל באינדונזיה
(צילום: AFP)
אליפות העולם במשחקי חוף מתקיימת בחסות אולימפית למרות שרוב המשחקים אינם כלולים בענפים אולימפיים והיא התקיימה לראשונה ב-2019 בדוחא שבקטאר בהשתתפות ספורטאים ישראלים. מי שהייתה אמורה לייצג את ישראל באליפות היא נבחרת הכדורסל חופים 3X3.
אינדונזיה קיבלה את הזכות לארח את המשחקים בתנאי שכל המדינות החברות יוכלו להיכנס לתחרות. אך היו דיווחים לפיהם ממשלת אינדונזיה הודיעה שלא תאפשר כניסת ישראלים . כזכור, אינדונזיה איבדה את אירוח המונדיאליטו כי סירבה לתת לכדורגלני נבחרת ישראל להיכנס לשטחה. עקב כך, הטורניר עבר לארגנטינה
מהוועד האולימפי הישראלי נמסר: "משחקי החוף בבאלי גילו לכולנו שעדיין יש מדינות שמבקשות להדיר את ישראל מהשתתפות באירועי ספורט בניגוד לערכים האולימפיים. למרות שמשחקי החוף בוטלו בשל סיבות כלכליות, אנו מברכים וגאים על כך שהתנועה האולימפית נשארה נאמנה לערכים האולימפיים והגנה על הזכות לתחרות שווה לכל. לאורך כל החודשים האחרונים היינו מעורבים ועם היד על הדופק לוודא שמעמדה של המשלחת הישראלית יישמר".