מארק וויליאמס (46), מגדולי שחקני הסנוקר בהיסטוריה, זכה אמש (א') בתואר הדירוג ה-24 בקריירה שלו אחרי שניצח 4:6 את גארי ווילסון בגמר טורניר הבריטיש אופן.
טורניר הבריטיש אופן חזר לסבב אחרי 17 שנות היעדרות, וויליאמס הוותיק עוד הספיק לזכות בו במהדורה הקודמת אי שם ב-1997. רק ארבעה שחקנים בהיסטוריה זכו ביותר תארים ממנו: רוני אוסאליבן (37), סטיבן הנדרי (36), ג'ון היגינס (31) וסטיב דייויס (28).
3 צפייה בגלריה
אליפות עולם סנוקר מארק וויליאמס
אליפות עולם סנוקר מארק וויליאמס
עוד גביע לאוסף. וויליאמס
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
אליפות העולם סנוקר
אליפות העולם סנוקר
רק ארבעה שחקנים בהיסטוריה זכו ביותר תארים ממנו. וויליאמס
(צילום: AFP)
הגמר אתמול בלסטר היה צמוד ובמצב של 4:4 וויליאמס עם סנצ'רי מצוין של 115 נקודות עלה ל-4:5 והציב את עצמו במרחק משחקון מהתואר. לווילסון הייתה הזדמנות להשוות ל-5:5, אבל הוא החטיא כדור ורוד גורלי, ו-וויליאמס ניצל זאת כדי לנקות את השולחן ולסגור סיפור.
"בכנות, חשבתי שהקריירה שלי הסתיימה לפני חמש שנים - והנה חמש שנים אחרי ואני במקום השמיני בדירוג העולמי", אמר וויליאמס שזכה ב-100 אלף פאונד בעקבות ההישג, "אני בר מזל לזכות בטורניר הזה, היו שניים - שלושה משחקים בדרך שהייתי אמור להפסיד בהם ואיכשהו ניצחתי, אז כנראה שזה היה הגורל שלי לזכות בטורניר".
3 צפייה בגלריה
גארי ווילסון
גארי ווילסון
מאוכזב. ווילסון
(צילום: Getty Images)
ווילסון: "קשה לקחת דברים חיוביים מיד אחרי הפסד, אבל ברור שלהגיע לגמר באחד הטורנירים הראשונים של העונה זו פתיחה מצוינת. זה מוריד קצת לחץ, אבל אני מאוד מאוכזב - הייתי נחוש לזכות בטורניר".
הדירוג העולמי בסנוקר יעבור טלטלה. ג'אד טראמפ יאבד אחרי שנתיים את המקום הראשון בדירוג העולמי לטובתו של אלוף העולם מארק סלבי. שניהם אמנם לא הגיעו רחוק מדי בבריטיש אופן, אך טראמפ יאבד נקודות שהגן עליהן ויירד למקום השני. הטורניר הבא בסבב הוא אליפות צפון אירלנד הפתוחה שתיפתח ב-9 באוקטובר ותעניק 70 אלף פאונד למנצח.