כשיאניס ספרופולוס בנה בקיץ את הסגל הנוכחי של מכבי תל אביב, ככה בדיוק הוא פנטז לראות את קבוצתו בהתקפה. הצהובים שיחקו אמש (שלישי) את אחד ממשחקיהם היותר טובים העונה, וניצחו 78:94 בחוץ את ז'לגיריס קובנה כדי להישאר חזק בתמונת הסיכויים להעפיל לפלייאוף היורוליג דרך המקום השמיני. זה היה ניצחון חוץ ראשון של מכבי באירופה מאז ה-5 בנובמבר, כמעט שלושה חודשים.
מבחינת נתונים מכבי סיפקה את משחקה השני הכי טוב ביורוליג העונה בכל מה שקשור לכמות הנקודות (קלעה 95 מול מונאקו), לקליעה לשלוש (שיא של 14 שלשות, כפול מהממוצע העונתי, ועוד ב-70 אחוזים) ובשטף הכללי (20 אסיסטים).
3 צפייה בגלריה
ג'יימס נאנלי
ג'יימס נאנלי
ג'יימס נאנלי. הצטיין
(צילום: עוז מועלם)

נאנלי הרגיש חופשי

האבסורד הוא שמכבי שיחקה כל כך טוב כשמאמנה בכלל יושב בדירתו השכורה בתל אביב לאחר שאומת לנגיף הקורונה. ואולי לאור היעדרותו שחקניו שיחקו כל כך חופשי. קחו לדוגמה את ג'יימס נאנלי, שלא ממש מצא את מקומו תחת היווני, ופתאום ניפק אתמול את מספריו הטובים בקריירה ביורוליג נגד הליטאים (32 נקודות, 6 מ-7 לשלוש ו-38 במדד).
עוד לפני ההתמודדות אחד המפתחות לניצחון היה משחק הריצה של מכבי מול אחת הקבוצות האיטיות במפעל. האורחת אמנם שיחקה כדורסל כמעט מושלם התקפית, אבל עד רגעי ההכרעה והריצה שביצעה אחרי שז'לגיריס צימקה ל-68:65 בלבד, ה-W של מכבי הוטל בספק. הסיבות לכך היו משחק הגנה נוראי, בעיקר בחצי הראשון בו ספגה הקבוצה 47 נקודות, והעובדה שלא רצה מספיק.
לאבי אבן הייתה השפעה גדולה על המשחק מסיבה אחת ופשוטה, הוא לא בא להציל את העולם ולהפריע לשחקנים, נתן להם לשחק את המשחק שלהם, שם את הכדור בידיים של קינן אוואנס (10 נקודות, 6 אסיסטים ו-5 ריבאונדים), שממשיך להשתדרג ממחזור למחזור, וקיבל תצוגה יעילה מאוד מסקוטי ווילבקין (20 נקודות ו-6 אסיסטים), שלא הכריח. כשווילבקין ונאנלי קולעים יחד 52 נקודות, הסיכוי שהאלופה הישראלית תפסיד קלוש.
3 צפייה בגלריה
אבי אבן
אבי אבן
אבי אבן. יש לו מניות בניצחון
(צילום: עוז מועלם)
שווה להתעכב על הבכורה של קיירי תומאס. אז נכון, הגארד האמריקאי כלל לא איים לסל ב-11 הדקות שקיבל מאבן, אבל היה ניתן להבחין שעל פי התחזיות מדובר בשומר מצוין. קו אחורי של מכבי איתו, עם אוואנס ודיברתולומאו לפרקים, יכול לעשות הרבה מאוד צרות בהגנה ליריבה.

מה עם סורקין?

מי שממשיך בעונה המגומגמת שלו הוא ג'יילן ריינולדס, שהשווה שיא עונתי שלילי בנקודות (2) עם 1 מ-7 מהשדה, וכהרגלו לא היה קיים הגנתית כשמארק בלאזביץ' (20, 2.11 מ'), הכישרון הליטאי של ז'לגיריס שעוד נראה אותו ברמות הגבוהות ואולי אפילו ב-NBA, חגג עליו. השאלה שצריכה להישאל היא מדוע כשריינולדס כל כך חלש, ג'ייק כהן סובל מקורונה וגם אנטה ז'יז'יץ' לא בקו הבריאות, רומן סורקין לא מקבל אפילו שנייה אחת על הפרקט. הגנתית אין בכלל ספק שהוא טוב מריינולדס.
3 צפייה בגלריה
רומן סורקין
רומן סורקין
רומן סורקין. נעלם
(צילום: עוז מועלם)
למכבי אין זמן לחגוג את הניצחון כי מחר היא תגיע למינכן למשחק סופר קריטי נגד באיירן. ניצחון רביעי ברציפות של הצהובים יכניס אותם כאמור חזק למאבק על המקום השמיני, בעוד הפסד יעצור את המומנטום רגע לפני צמד משחקים יותר קשה (צסק"א בבית ואנאדולו אפס בחוץ).