מאיפה אתחיל? הצהובים מתל אביב סופרים הפסד שביעי! ברציפות! אין צל של ספק שזה לא מה שציפינו לראות מהצהובים בשלב זה של העונה.
לאחר פתיחת עונה טובה, שהעלתה את רף הציפיות בקרב האוהדים, הצהובים פשוט לא מצליחים לנצח. מכבי מציגה במשחקים האחרונים כדורסל התקפי רע מאוד, ללא הנעת כדור ועם מהלכי אחד על אחד בתקווה לנס שלא קורה מכיוון ווילבקין, נאנלי או אוואנס. לצערי, זה לא כדורסל. כדורסל זה להניע את הכדור ולהזיז אותו מיד ליד, עם חדירות ותנועה ללא כדור, עד שמגיעים לזריקה נוחה אחרי מהלך קבוצתי.

2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב
(צילום: אורן אהרוני)

בואו נניח שסקוטי ווילבקין מחזיק בכדור כ-20 שניות מההתקפה, ומנסה בעזרת ז'יז'יץ' לחלוף על שומריו בניסיון לחדור או לשחרר זריקה, ובסוף ההתקפה עובר את השחקן שלו ומוציא כדור לנאנלי לשלשה על הבאזר - והכדור נכנס. במקרה השני שנציג עבורכם, נאנלי יעמוד בסוף ההתקפה באותה "הבלטה" ויקלע שלשה על הבאזר. אך מה שונה? הדרך שהייתה לפני הזריקה.
לדוגמה: קינן אוואנס מתחיל את ההתקפה, ווילבקין יוצא על חסימה, מקבל את הכדור ובמקום להתעקש על מהלך יחיד מיד מעביר את הכדור לז'יז'יץ' בפוסט אפ מתחת לסל. הכדור יוצא החוצה לפינה לוויליאמס, שמוצא את ווילבקין שמקפיץ את השומר שלו, וממש ב-4 השניות האחרונות משאיר כדור לנאנלי מהחצי פינה השמאלית שקולע שלשה. על פניו הקבוצה הגיעה לאותה הזריקה, אז מה הבעיה? שכדורסל זה משחק קבוצתי! אי אפשר לנצח כשרק שחקן אחד בעניינים, ואם לא כולם יגעו בכדור ויהיו חלק משמעותי מההתקפה, אלא יקבלו את הכדור רק בסוף השעון, איך אפשר לצפות מהם להיות פקטור אמיתי בהתמודדות?
כאן מתחילה ונגמרת הבעיה של מכבי. ונכון, אין באמת רכז אמיתי חוץ מאוואנס, שהוא יותר ווילבקין מרכז בצורת המשחק שלו. אך למכבי ת"א יש את האמצעים, כי יש לה כישרון, גם הוא לא מהטופ בכדורסל האירופי. הצהובים פשוט לא מנצלים את הכישרון שלהם, לא של נאנלי - שלא צריך ולא יודע לקחת החלטות עם כדרור (לייצר לאחרים) - לא של המפלצת וויליאמס, וזה נכון בנוגע לרוב הקבוצה, וזו הסיבה להפסדים כואבים, הפסדים בהפרש גבוה, הפסדים צמודים, הכל.
מכבי צריכה לשחק כדורסל חכם יותר. צורת המשחק של הצהובים הפכה למתסכלת לצפייה, החבורה של יאניס פותחת רע כמעט כל משחק לאחרונה, ואז רודפת אחרי היריבה שלה. שאלת השאלות היא מתי יבינו במכבי ת"א שהמשחק היחידני הזה לא טוב לקבוצה. לפי דעתי אין צורך בחיזוק, או לחתוך שחקן כזה או אחר מהסגל, יש לשנות את צורת המשחק, ובעיקר את צורת המחשבה. כאשר במכבי השחקנים והמאמן יבינו שככל שיש יותר הנעת כדור ההתקפה תהיה זורמת יותר, הם יחזרו למסלול הניצחונות וייראו כמו קבוצה.

2 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
(צילום: עוז מועלם)

המציאות כרגע היא שתחילת העונה הטובה של מכבי הייתה סוג של חלום שהתנפץ. למה, אתם תוהים? מכבי הייתה בטוחה שלא משנה מה יקרה, היא תנצח בגלל הכישרון שלה, והייתה בעננים לאחר הניצחון הכל כך מרשים מול ברצלונה בבית. הבעיה היא שהצהובים טעו, וההצלחה הגיעה עם משחק קבוצתי. בזמנים האלה גם ראינו דברים יפים שלא ראינו עד כה מווילבקין. בשבועות האחרונים עברנו למשחק ללא חשק, ללא אמונה אמיתית שאפשר לנצח. וזה הכי מתסכל מהכל, כי הכדורסל יכול להיות רע ולא יפה לעין, אבל אם עדיין יהיה חשק, יהיה אפשר אולי לגנוב משחק כזה או אחר. בלי כדורסל התקפי וחשק - אין טיפה של סיכוי.
כל זה הוביל לשפל חדש ושיא שלילי של 7 הפסדים רצופים באירופה. מכאן צריך להרים את הראש ולהילחם על הכרטיס לפלייאוף, וזה בדיוק הזמן להתחיל מחדש עם אנרגיות שונות בחצי השני של העונה הסדירה. להתחיל מחדש עם הבנה שכדורסל קבוצתי הוא הכדורסל הנכון, להתחיל מחדש עם תשוקה ורצון לעשות הכל על מנת לנצח. להתחיל מחדש זה גם לא להתייאש ולעשות את הכי טוב שאפשר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.