הקטע ה-19 בוואלטה, 192 ק"מ מטרוחייו לאלטו דה פיורנאל, היה אחד הגדולים של הענף בישראל. עומר גולדשטיין סיפק תצוגת תכלית במסלול המפרך, וסיים את הקטע במקום השביעי יחד עם דבוקת המנצחים.
זה היה קטע מאתגר במיוחד, הררי בהגדרתו אבל כזה שכלל גם צורך במומחיות ספרינט, וגולדשטיין הוכיח את הרבגוניות האדירה שלו כאשר נשאר בתמונה ממש עד הסוף. התוצאה של הדבוקה המובילה עמדה על 3:19:11 שעות, כשהמנצח היה הדני הפנטסטי מאדס פדרסן שסבל מלא מעט חוסר מזל בתחרות, עם פספוס המקום הראשון ביותר ממקרה אחד.
1 צפייה בגלריה
עומר גולדשטיין
עומר גולדשטיין
עומר גולדשטיין
(צילום: נועה ארנון)
גולדשטיין אמר בסיום: "באתי לוואלטה עם חלום להשיג פודיום ואפילו ניצחון ישראלי היסטורי בגראן טור. לא חסכתי ולו טיפת אנרגיה או רוח והעזה כדי להשיג זאת. נכנסתי לחמש בריחות בטור הזה, אבל באחת אחרי השנייה גיליתי שאני פשוט מפורק. משהו היה חסר. אולי עייפות החומר? אולי התשישות מעונה עם 72 ימי מרוץ? פשוט לא היה לי את זה. לא חשבתי שהיום זה ייגמר אחרת, אבל לפתע, בעלייה האחרונה, כשראיתי שאני היחיד ששורד מהקבוצה, אמרתי לעצמי - לעזאזל. אני לא יכול לתת לזה לקרות. ופתאום היו לי רגליים, פתאום האנרגיה והכוח חזרו ואני מוצא את עצמי עם הרוכבים הטובים במרוץ דוהר לקראת הסיום. ברגעים האלה חשבתי לעצמי - אני הולך להשיג את הפודיום הזה. לפחות לנסות. בספרינט הסיום התמודדתי עם מאיצים מצוינים והוצאתי מהסיטואציה את המקסימום. לסיים שביעי זה אמנם לא פודיום, אבל אני יוצא מכאן מעודד שנתתי את כל כולי עד הסוף, ולפחות השגתי את התוצאה הטובה ביותר שלי אי פעם בגראן טור".
בדירוג הכללי גולדשטיין ממוקם 58, שני מבין רוכבי ישראל פרמייר טק (הנורבגי קארל פרדריק האגן 38). אחרי שלוש זכיות רצופות של פרימוז' רוגליץ' הסלובני, שפרש שלשום מהתחרות אחרי נפילה, הזכייה נראית כמעט מובטחת לבלגי רמקו אבנפול שמוביל ב-2:07 דקות על אנריק מאס הספרדי.