איפה ישחק קיליאן אמבאפה?

המעבר לריאל מדריד בקיץ נפל ברגע האחרון, בקיץ הכוכב הצרפתי יהיה שחקן חופשי ולאחרונה שוב הביע את רצונו "לחוות תרבויות חדשות", רק שקיליאן אמבאפה משחק בפריז סן ז'רמן, אולי הקבוצה העשירה בעולם. ההנהלה לא תוותר על הכוכב שלה כל כך בקלות. בכלל, קיץ 2022 צפוי להיות משוגע לחלוטין מבחינת העברות. פאולו דיבאלה, פול פוגבה, לואיס סוארס, לוקה מודריץ', ועוד שמות גדולים נוספים יהפכו לשחקנים חופשיים ויוכלו לחתום איפה שירצו, וההעברות הללו עלולות לטלטל את עולם הכדורגל.
6 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
אמבאפה. לאן?
(צילום: AFP)

רונאלדו מחוץ למונדיאל?

בחודש מרץ צפויה רעידת אדמה בכדורגל העולמי, כאשר אחת מהשתיים: איטליה או פורטוגל, לא תהיה במונדיאל 2022 בקטאר. מה שאומר שאולי יורו 2020 היה הטורניר הבינלאומי האחרון בו השתתף כריסטיאנו רונאלדו (למרות שלכו תדע, הוא יכול לשחק גם עד גיל 50), או שאיטליה תחמיץ מונדיאל שני ברציפות, דווקא אחרי שזכתה באליפות אירופה. גם רוברט לבנדובסקי עשוי למצוא את עצמו מחוץ לטורניר הכי גדול, פולין שלו מתארחת אצל רוסיה בחצי הגמר ובגמר מחכה לה שבדיה או צ'כיה, שתי נבחרות חזקות מאוד.
6 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו. בסכנת הדחה
(צילום: EPA)

מי יזכה בגרנד סלאם ה-21?

זה כנראה לא יהיה רוג'ר פדרר, שהודה לפני חודש ש"סוף הקריירה שלו קרוב" והוא ישוב למגרשים, אם בכלל, רק באמצע 2022. שני היריבים הגדולים שלו, נובאק ג'וקוביץ' ורפאל נדאל ייאבקו על הכתר ככל הנראה כבר באליפות אוסטרליה הקרובה, ואחד מהם אולי יהפוך באופן בלעדי לשיאן הזכיות בגרנד סלאם. השניים הללו ימשיכו להיאבק בכל טורניר, כולל ברולאן גארוס שנחשב לטורניר הבית של נדאל עד שג'וקוביץ' הדהים אותו בחצי הגמר האחרון. זאת תהיה, כרגיל, שנה מרתקת בטניס הגברים.
6 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ' מניף את הגביע
נובאק ג'וקוביץ' מניף את הגביע
נובאק ג'וקוביץ'. יניף בפעם ה-21?
(צילום: רויטרס)

לאן יעבור ארלינג הואלנד?

הריטואל הקבוע של השנים האחרונות, האם החלוץ הנורבגי יעזוב את דורטמונד. יש לו חוזה עד 2024 וסעיף שיחרור של 75 מיליון אירו. על פי הפירסומים. כל הקבוצות הגדולות בעולם מעוניינות בו. ריאל מדריד רוצה התקפה חלומית של ויניסיוס-אמבאפה-בנזמה-הלאנד. ברצלונה גם איכשהו בתמונה ורוצה אותו כמושיע בעידן פוסט מסי. מנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי וליברפול גם כן מוזכרות כמועמדות, וכמובן פריז סן ז'רמן. הכל עוד פתוח, ולא מן הנמנע שזאת השאלה שתלווה אותנו גם ב-2022 וגם ב-2023, כי נראה שהאלנד עצמו לא ממש ממהר לתחנה הבאה.

האם ייקבע שיא חדש ב-100 מטרים לנשים?

באוגוסט האחרון ראינו את האלופה האולימפית איליין תומפסון הרה קובעת את התוצאה השנייה בהיסטוריה - 10.54 שניות, ממש נגיעה משיאה בן ה-33 שנים של פלורנס גריפית'-ג'וינר (10.49). שלי-אן פרייזר פרייס קבעה את התוצאה השלישית בהיסטוריה (10.60) גם כן באוגוסט האחרון. האם אחת מהאצניות הג'מייקניות הנפלאות ישברו את השיא המיתולוגי? נראה שזה קרוב יותר מתמיד והשיא היוקרתי של גריפית'-ג'וינר נראה שביר מאי פעם.
6 צפייה בגלריה
תומפסון-הרה
תומפסון-הרה
תומפסון-הרה. תשבור את השיא?
(צילום: AFP)

האם סרינה וויליאמס תעשה קאמבק?

המלכה הבלתי מעורערת של טניס הנשים ואולי הספורטאית הגדולה בהיסטוריה חגגה בספטמבר 40, והגראנד סלאם האחרון בו זכתה הייתה אליפות אוסטרליה ב-2017. 2021 התחילה טוב עבורה עם העפלה לחצי גמר באוסטרליה, אך נגמרה בפציעה שגרמה לה לפרוש מווימבלדון ולפספס את אליפות ארה"ב. האם היא מסוגלת לחזור לעצמה? היא תגיע לאליפות אוסטרליה הקרובה מהמקום ה-41 בעולם ולא תהיה מדורגת בטורניר, מה שכנראה יוביל להגרלה קשה בסיבוב הראשון. האם ב-2022 נחזה בחזרתה של סרינה למרכז הבמה? זה יעשה לעולם הטניס רק טוב.
6 צפייה בגלריה
סרינה וויליאמס
סרינה וויליאמס
סרינה וויליאמס. רוצה לחייך ב-2022
(צילום: רויטרס)

איך ייראה המונדיאל בקטאר?

מדינה ללא מסורת כדורגל תארח את טורניר הכדורגל הגדול בעולם בחורף ובאמצע מגפה עולמית. איך הדבר המסובך הזה יעבוד? נדע רק בסוף נובמבר. האם יהיו אוהדים? האם שחקנים חס וחלילה לא יעמדו בעומס וייפצעו? והכי חשוב: האם קטאר תערים קשיים על תיירים ישראלים שירצו להגיע? כל כך הרבה שאלות שאין להן תשובה ברורה. נקווה שהכל יעבור בשלום, וכמובן עם קהל ביציעים.

גולדן סטייט שווה אליפות?

גולדן סטייט היא הקבוצה הכי מסקרנת כרגע ב-NBA, סטף קרי רק הולך ומשתפר והיא בעלת המאזן הטוב ביותר בליגה. בשבועות הקרובים היא צפויה להתחזק אפילו יותר עם חזרתו של קליי תומפסון, שהחמיץ שתי עונות שלמות בגלל פציעה. יהיה מאוד מעניין לראות כיצד הכוכב ייראה אחרי כל כך הרבה זמן בלי כדורסל, ואיך הוא ישתלב מחדש במכונה של סטיב קר, מכונה שהוא היה חלק עיקרי בה בשנים עברו. בכל מקרה, הוא ייכנס לעניינים בסיטואציה אידיאלית בה אף אחד לא ילחץ עליו לספק מספרים באופן מיידי כי הקבוצה משחקת נפלא בלעדיו, ויש את אחד השחקנים הכי גדולים בהיסטוריה בכושר שיא.
6 צפייה בגלריה
קליי תומפסון וסטף קרי
קליי תומפסון וסטף קרי
קליי תומפסון וסטף קרי. יחזרו לשתף פעולה
(צילום: AP)

האם הספורט שוב יושבת?

מה האומיקרון הארור עוד יכול לעולל ומה המוטציות שאחריו יעשו לספורט? האם נחזור לימים הנוראים של 2020 אז כל הספורט הושבת? האם שוב נראה אירועים גדולים ללא קהל או בלי כוכבים שייאלצו להיעדר כי נמצאו חיוביים לקורונה? נקווה שלא. רק שנהיה בריאים.
פורסם לראשונה: 14:17, 02.01.22