בשנים האחרונות אנו רואים שיש מספר קבוצות ב-NBA שמחליטות ללכת על כל הקופה. מביאות כוכבים בתמורה לבחירות דראפט, ובעצם אומרות במילים אחרות - אנו רוצים אליפות כאן ועכשיו. ראינו את ברוקלין עושה זאת כשוויתרה על קאריס לברט, ג'ארט אלן ו-3 בחירות סיבוב ראשון עבור ג'יימס הארדן. גם ראינו את הקליפרס שוויתרו על שיי גילג'ס-אלכסנדר שכיום הוא סופרסטאר, דנילו גלינארי וחמש בחירות סיבוב ראשון תמורת פול ג'ורג'! שתי הדוגמאות שנתתי נגמרו בכישלון (למרות שהקליפרס עוד יכולים להפוך את זה לניצחון).
בעיניי, הבאת סופרסטארים ו-ויתור על העתיד זה מהלך לא נכון מסיבה פשוטה: זה יכול להסתיים במלחמת אגו, ואם לא לוקחים אליפות אז סביר להניח שיהיה מאוד קשה לקחת אותה שנים מאוחר יותר כאשר אין כישרונות צעירים.

1 צפייה בגלריה
הארדן
הארדן
הארדן
(צילום: Maddie Meyer / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)

מדוע הקליפרס החליטו לצרף כעת את הארדן? לאחר הכישלון בשנים האחרונות, הקליפרס הצליחו לבנות לעצמם סגל מצוין שמורכב מקוואי לנארד, ג'ורג', נורמן פאוול, ראסל ווסטברוק, איביצה זובאץ ושחקנים משלימים טובים. נראה היה בעונה שעברה שלולא הפציעות של שני הסופרסטארים שלה, קוואי וג'ורג', הם היו יכולים ללכת עד הסוף. ראסל נראה נהדר עם חדירות מצוינות לטבעת ומשחק תנועתי טוב, ולמרות היעדרות הכוכבים, בפלייאוף הם הצליחו לתת פייט לפיניקס במשחקים צמודים. זה מוכיח כמה פוטנציאל יש להם.
אז למה הם צירפו את הארדן? בעיניי, אחת הסיבות המשמעותיות היא פציעות. הם זוכרים מה קרה להם בעונה שעברה, והם כנראה חוששים שלנארד או ג'ורג' חלילה ייפצעו רגע לפני הפלייאוף. הרי השניים לא שיחקו ביחד בפלייאוף מאז ה-14 ביוני 2021, ובשנים האחרונות מחסירים הרבה משחקים. בעיניי, הביאו את הארדן כדי שיהיה עוד כוכב בסגל שימנע את החזרה של סיפור ההרכב החסר.
המעבר של הארדן לקליפרס יכול לתת להם אליפות? א. כן. הארדן שינה בשנים האחרונות את שיטת המשחק שלו. משחקן מגה-התקפי לשחקן שיותר מנהל את המשחק ויודע למצוא את חבריו לזריקות טובות, מלך האסיסטים של העונה שעברה. כאשר יש לידו את פול, קוואי ופאוול, שלושה קלעים מצוינים, זה יכול לעזור מאוד לקליפרס.
ב. זה יכול להוריד עומסים מלנארד ופול וכך הם יגיעו יותר טוב לפלייאוף.
ישנן גם סיבות רבות לכך שזה לא יצליח: א. רוב הכוכבים כבר אחרי השיא ומעל גיל 30. הגיל והפציעות עלולים לעשות את שלהם.
ב. קשה לי לראות את הארדן, פול או קוואי כאופציה שלישית בהתקפה, מה שעלול ליצור מלחמות פנימיות. יש הבדל גדול בין להיות מספר 2 למספר 3.
ג. בדרך כלל, עד היום הארדן לא היה שחקן יעיל בפלייאוף (למרות שני משחקי ענק נגד בוסטון). כנ"ל ווסטברוק, למרות פלייאוף מצוין בעונה שעברה.
סביר להניח שזו ההזדמנות האחרונה של רביעיית הכוכבים - קוואי, ראסל, ג'ורג' והארדן - לקחת אליפות (לקוואי כבר יש כאלה). הם צריכים לתת את כל מה שהם יכולים ולוותר על האגו, כי רק ככה יהיה להם סיכוי. מבחינת פילדלפיה, היא לא קיבלה יותר מדי תמורת הארדן, אך יכול להיות שזה יצא להם טוב, כי טייריס מקסי יקבל יותר קרדיט וכבר פתח את העונה בכושר מדהים. אליפות? זה יהיה קשה, אבל גם עם הארדן הסיכוי לא היה גבוה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.