אלון שריד

16 | סיוף
הדבר הראשון שבולט בשריד הוא הגובה. אלון, בן לאם סינית שגדלה במלזיה ולאב ישראלי, משקיף ממרומי ה־1.90 מ' שלו על יתר הסייפים בני גילו. בסגנון הדקר בו שריד מתחרה, זהו יתרון רציני. מעבר לנתונים הפיזיים, שריד נהנה משקט פנימי וחוסן מנטלי הנדירים לספורטאי בגילו. בקרב הוא מרוכז ורגוע, לא מאפשר לשום דבר להסיח את דעתו. למתבונן מהצד הוא עשוי להיראות אדיש, אך שריד פשוט שקוע כולו ביריב, מנתק את עצמו מהסביבה ומרעשי הרקע וחושב אך ורק על המהלך הבא שלו.
היכולות הנדירות הללו כבר הצעידו אותו למספר הישגים מרשימים מאוד: בגיל 15 בלבד הוא הוכתר כאלוף ישראל לבוגרים, ובשבוע שעבר זכה במדליית הכסף באליפות העולם לקדטים, חודש בלבד אחרי שרשם הישג זהה גם באליפות אירופה. יש פה בסיס לסופרסטאר אמיתי שיוכל לקחת את דגל ישראל לטופ של הענף.
8 צפייה בגלריה
אלון שריד
אלון שריד
מדליסט הכסף באליפות העולם לקדטים בדקר. שריד
(צילום: עמית שעל)
8 צפייה בגלריה
מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום

בן שרף

16 | כדורסל
אחרי תמיר בלאט ויובל זוסמן, דני אבדיה וים מדר, וגם נועם דוברת המבטיח, שחקנים שבלטו מגיל צעיר מאוד וכיכבו לצד אחרים שעזרו לישראל לזכות פעמיים ברציפות באליפות אירופה לנבחרות עתודה, שרף הוא הדבר הגדול הבא. רק בואו נסגור את הפינה הזו כבר עכשיו לפני שתראו אותו מלהטט עם הגדולים: Saraf, כך מבטאים את שם משפחתו, ולא כמו צביקה או שלמה שרף. הוא כבר מתנשא לגובה 1.96 מ', ויכולת המסירה, הקליעה לשלוש ובעיקר חוכמת המשחק של הרכז מהפועל עמק חפר הובילו לזינוק לשנתונים מבוגרים משלו. בחודש שעבר הוא שיחק במדי נבחרת אירופה בטורניר הנוער של היורוליג, ומעורר עניין רב ביבשת. מעבר לאקדמיה באיטליה כבר היה על הפרק, אך הוא בחר בינתיים להמשיך בארץ ולפתח את החיבור עם המאמן יהוא אורלנד ששלח אותו לגבהים חדשים.
8 צפייה בגלריה
בן שרף
בן שרף
שיחק בנבחרת אירופה בטורניר היורוליג. שרף
(צילום: FIBA.COM)

כרם פרימו

17 | ג'ודו
נבחרת הנשים בג'ודו הפכה לחממה לייצור כישרונות גדולים שידברו חזק בעשור הקרוב, והתקוות מפרימו – האחות הקטנה של גפן, גם היא תקווה אולימפית – גדולות במיוחד. תרועת הכניסה שלה למרכז הבמה הייתה חודש אחד מופלא בשנה שעברה, שבו זכתה באליפויות אירופה עד גיל 18 ועד גיל 21, והוכתרה כסגנית אלופת העולם עד 21 כשהיא מנצחת בצורה מרשימה מתחרות מבוגרות ממנה. עם הכניסה לתחרויות הבוגרות השנה, הוחלט כי תעלה למשקל עד 63 ק"ג, ונראה כי פרימו לא זקוקה לתקופת הסתגלות: לאחרונה כבר זכתה בזהב במשקל החדש בתחרות נוער באתונה. המטרה שלה תהיה לנסות להשיג את הכרטיס כבר לאולימפיאדת פריז 2024, משימה שתהיה לא פשוטה גם בהקשר של המאבק הפנימי מול מתחרות ישראליות חזקות וגם בתור ספורטאית צעירה מאוד, אבל בלוס־אנג'לס 2028 היא אמורה להיות שם דומיננטי במשלחת.
8 צפייה בגלריה
כרם פרימו
כרם פרימו
אלופת אירופה עד גיל 18 טעד גיל 21. פרימו
(צילום: איגוד הג'ודו)

אוסקר גלוך

18 | כדורגל
מזמן לא היה פוטנציאל מרגש כזה בכדורגל הישראלי, מישהו שאין בכלל ספק שאפשר כבר לתת לו דקות בבוגרים של קבוצה מובילה בלי צורך בצבירת ניסיון או השאלה במקום אחר. אבק הכוכבים מילא את המסך בהופעת הבכורה של הקשר במדי מכבי ת"א בשבוע שעבר, בה הרשים עם שער מול מכבי חיפה בקלאסיקו הישראלי וטיאטא את קשר הנבחרת מוחמד אבו־פאני. גלוך הוא גם אחד מהברגים המשמעותיים של נבחרת הנוער, שעלתה בפעם השנייה בלבד בתולדותיה לאליפות אירופה עד גיל 19.
בחצי השנה האחרונה הוא עשה התקדמות משמעותית, בעיקר בכל הנוגע לעוצמות ולאינטנסיביות שהפכו אותו מוכן יותר לקפיצת המדרגה. כל השאר כבר היה כלול מראש בחבילה: חוצפה חיובית, הטעיות חדות, ראיית משחק ויכולת הבקעה גבוהה. הוא מוכיח שכדאי למועדוני ליגת העל לאמץ את הגישה הרווחת באירופה, של שילוב נערים בגיל מוקדם, ולא סתם איאקס כבר עוקבת אחריו מקרוב.
8 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
שער מול מכבי חיפה בבכורה בליגת העל. גלוך
(צילום: עוז מועלם)

דריה אטמנוב

16 | התעמלות אמנותית
ההצלחה המפוארת של לינוי אשרם באולימפיאדת טוקיו מלווה בהצלחה חשובה אחרת – בהתעמלות האמנותית בישראל אין ואקום. כבר זמן רב שבכל פעם שמתעמלת בכירה פורשת, מתעמלת חדשה ומוכשרת נכנסת לנעליים שלה ובדרך כלל מתעלה על הישגיה. מי שמסומנת כבאה ברשימה אחרי הפרישה של אשרם היא אטמנוב – שגם במקרה שלה המאמנת היא איילת זוסמן. היא מזכירה את אשרם בסגנון – מתעמלת זריזה מאוד, אנרגטית על המשטח ובעלת עבודת גוף מצוינת. כבר לפני שנתיים אטמנוב חזרה מאליפות אירופה לנוער עם ארבע מדליות, כולל זהב בתרגיל האלות, ובחודש שעבר סיפקה קבלות גם בבוגרות עם מדליית כסף בתחרות קרב־רב בגביע העולם באתונה, לצד ארבע נוספות (כולל שתיים מזהב) בתרגילים הבודדים. המבחן האמיתי שלה יהיה אם וכאשר המתעמלות הרוסיות המושעות יוחזרו לפעילות. בגלל העומק המבורך בענף, לאטמנוב לא יהיה קל להשיג כרטיס לאולימפיאדה – אבל הצעדים הראשונים שלה מבטיחים ביותר.
8 צפייה בגלריה
דריה אטאמנוב
דריה אטאמנוב
ארבע מדליות באליפות אירופה לנוער בגיל 14. אטמנוב
(צילום: גטי אימג'ס)

סרגיי ליסוב

18 | טניס בכיסאות גלגלים
ליסוב הפך לכוכב ברוסיה, שם הוביל את נבחרת הנוער הפראלימפית לזכייה באליפות העולם לנבחרות בטניס בכיסאות גלגלים. מה שקרה משם הוא רווח ישראלי נקי – לפני כשנתיים ליסוב עלה לארץ, השתלב מיידית בענף והתחיל לאחרונה להיות כוח משמעותי יותר ויותר בתחרויות הבוגרים, כאשר בגיל 17 הדהים כשהוכתר כאלוף ישראל בזוגות. תחת המאמנת עופרי לנקרי הוא מצא את מקומו בנבחרת ישראל בקטגוריית אופן, ולאחרונה הבטיח איתה את מקומו באליפות העולם שתתקיים בחודש הבא בפורטוגל. הוא נחשב כיום לאחת התקוות הגדולות של הספורט הפראלימפי בישראל, בעיקר בגלל הניסיון שכבר צבר והיכולת שהוא מפגין בגיל כל כך צעיר. ליסוב, שמתאמן באילן ר"ג, מהווה יחד עם עילי חיות (קטגוריית קוואד) את הדור הבא באחד הענפים ההישגיים ביותר בישראל, ואולי כבר בפריז 2024 יילחם ברצינות על מדליה.
8 צפייה בגלריה
סרגיי ליסוב
סרגיי ליסוב
אלוף ישראל לבוגרים (וזוגות) בגיל 17. ליסוב
(צילום: קרן איזקסון)

דניאלה פלג

17 | גלישת רוח
החלפה של דגם אולימפי בגלישת רוח היא הזדמנות עבור ספורטאים צעירים. רק תשאלו את שחר צוברי, שלפני 14 שנים ניצל עד תום את המעבר ממיסטרל לניל פרייד וזכה בארד בבייג'ינג. בפריז זה שוב יקרה עם דגם ה־iqfoil שייכנס לתחרויות, ופלג חולמת לכל הפחות לשחזר את ההישג של צוברי. עד כה, נראה שההסתגלות של הגולשת הצעירה לדגם החדש מושלמת: באליפות אירופה הראשונה לבוגרות היא סיימה במקום הרביעי, למרות שהייתה בת 15 בלבד, ושנה לאחר מכן סיימה שנייה ביבשת בתחרות עד גיל 21. פלג היא חלק מנבחרת נשים צעירה מאוד ועמוסת כישרון, וצפויה לעבור קמפיין אתגרי ומרתק במאבק על הכרטיס הבודד של ישראל למשחקים האולימפיים. וחוץ מזה, היא גם פסנתרנית מחוננת שמרבה לשתף ברשתות החברתיות סרטונים שלה מנגנת יצירות קלאסיות. אנחנו נסתפק בפלייבק של "התקווה" כשהיא בראש הפודיום.
8 צפייה בגלריה
דניאלה פלג
דניאלה פלג
סגנית אלופת אירופה עד גיל 21. פלג
(צילום: THOMAS CHANG)