בית"ר ירושלים נמצאת במצב הקשה ביותר בתולדותיה: בעלים שמשחק בעתיד המועדון, הנהלה לא מתפקדת ושחקנים שמבזים את עצמם על כר הדשא כל שבוע מחדש.
כבר בחודש ספטמבר, כשהודיע משה חוגג שהוא עוזב, ממנה נאמן ולא מתכוון להשקיע שקל נוסף במועדון, היו צריכים להבין שלקראת חלון ההעברות בינואר יצטרכו לעשות התאמות ולהכין את התוכניות הנדרשות לקבוצה שאין לה בעל בית. מאז אנחנו שומעים בכל כמה ימים על אותה "משפחה אמריקאית" וקבוצת רכישה אמריקאית שמעוניינים ברכישת המועדון. אין איש עסקים נורמלי שייכנס לבית"ר במצבה וייקח על עצמו סדר גודל של חובות שנאמדים בכ-20 מיליון שקל ותביעות עתידיות של שחקנים שיגדילו את ההתחייבויות העתידיות. בנוסף לכך, בית"ר חשופה לתביעות מצד שלושת הזרים ששוחררו באופן חד צדדי וגם תביעות עתידיות שיכולות להגיע עקב התנהלותו של חוגג.

1 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג
(צילום: עוז מועלם)

בכדי לסיים את העונה הנוכחית ולא ללכת לפירוק, בית"ר צריכה לגייס שמונה מיליון שקלים מגורם חיצוני, וכמו שזה נראה על הדשא, עם הסגל הזה יהיה קשה להישאר בליגה - מה שאומר שבסוף העונה בית"ר תהיה חדלת פירעון גם ככה. הפתרון הכואב והמיידי שבית"ר צריכה ללכת אליו הוא פירוק. אם הפירוק יקרה בשבועיים הקרובים, הפחתת 9 הנקודות תחול על העונה הנוכחית ובעונה הבאה בית"ר תוכל להתחיל מחדש, עם בעלים חדש וללא חובות ענק. אם בית"ר ירושלים הגיעה למצב שהפתרון הטוב ביותר עבורה הוא פירוק, זה אומר הרבה על האנשים שניהלו את המועדון בשנים האחרונות.
כמובן שחוגג אשם בבור שאליו נכנסה בית"ר. הוא זה שהחתים שחקנים על חוזים גבוהים, אך הרשות לבקרת תקציבים שותפה מלאה למחדל הזה. צפי ההכנסות מכרטיסים ומינויים שאישרה הבקרה לחוגג עמד על כ-15 מיליון שקל מתקציב הקבוצה, כשבתחילת העונה הבקרה עוד ראתה את ההיענות הדלה ברכישת מינויים. כעת מסתבר שהערבויות שקיבלה הבקרה מחוגג לא ניתנות למימוש, ובניגוד מוחלט להוראות התקנון. יו"ר המועדון אלי אוחנה ידע במשך מספר חודשים מה מצפה לקבוצה בחודש ינואר, ועכשיו קולו לא נשמע. אוחנה מוכיח עד כמה התפקיד הזה גדול עליו. הסמל הגדול בתולדות בית"ר לא יכול לשתוק בזמן שהמועדון מתרסק לו מול העיניים, הוא לא יכול לתת לחוגג למחוק את בית"ר.
האוהדים יכאבו את ירידת הליגה, אך הליך פירוק מיידי יוכל להוציא את המועדון לתהליך הבראה שבו בית"ר תוכל להתנקות מכל מי שפגע בה במשך שנים. בינתיים, בכדי להיות תלויים אך ורק בעצמם ולא ב"משיח התורן", האוהדים חייבים להבין שעתיד המועדון צריך להיות בידיים שלהם. אולי הליך ההבראה יביא לקהל את ההבנה שרק הם צריכים להיות הבעלים של המועדון. מבנה ניהול שבו הקהל מחזיק ב-50% מהמועדון לצד שותפים עסקיים ודירקטוריון שינהל את בית"ר, יכול להיות פתרון נפלא לקבוצה שסבלה מבעלי בית שגרמו נזקים אדירים. עתיד המועדון צריך להיות בידי האוהדים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.