הישג אדיר לספורט הישראלי: שרון קנטור זכתה היום (שבת) באליפות העולם בגלישת רוח שמתקיימת באיים הקנאריים, בעוד קטי ספיצ’קוב זכתה במדליית הארד. בזכות הזכייה, הבטיחה קנטור כי היא תהיה הנציגה של ישראל באולימפיאדת פריז 2024 שתיפתח בעוד בחצי שנה.
"התחושה מדהימה", אמרה קנטור בת ה-21 רגע אחרי הזכייה, "עבדתי קשה מאוד היום. השיוט האחרון היה כל כך קשה. אמה וקטי היו מהירות, זה היה קרב צמוד. היו לי עליות וירידות בתחרות הזו, אני אסירת תודה".
3 צפייה בגלריה
שרון קנטור
שרון קנטור
שרון קנטור. אלופת העולם
(צילום: sailing energy)
3 צפייה בגלריה
שרון קנטור ומאמנה שחר צוברי
שרון קנטור ומאמנה שחר צוברי
שרון קנטור ומאמנה שחר צוברי
(צילום: sailing energy)
3 צפייה בגלריה
שרון קנטור
שרון קנטור
שרון קנטור על הפודיום
(צילום: sailing energy)
ספיצ'קוב, שלוש פעמים סגנית אלופת העולם, הייתה מאוכזבת בסיום: "יש לי המון הערכה לאמה ולשרון על שבוע מדהים. רציתי יותר היום, אבל זה מה יש. נראה מה צופן העתיד עבורי".
מדובר בהישג שהוא המשך ישיר להצלחה של המאמן שחר צוברי שהפך בשנים האחרונות את נבחרת הגולשות של ישראל לטובה בעולם, כזאת ששולחת לכל פודיום אפשרי נציגה אחת לפחות. למעשה, זו השנה שנייה ברציפות ששתי ישראליות עומדות על הפודיום באליפות העולם, כאשר בשנה שעברה שחר טיבי זכתה בזהב וספיצ'קוב בכסף. קנטור תייצג את ישראל באולימפיאדה שתיפתח בעוד כחצי שנה, אתר השיוטים שנבחר למשחקים נמצא במארסיי.
צוברי אמר בעקבות הזכייה: "שמח ששוב הצלחנו להוכיח שאנחנו נבחרת מאוד מאוד חזקה. לשרון מגיע לעמוד בראש הפודיום. המצב בנבחרת היה מאוד מתוח לקראת התחרות, אבל למרות הלחץ, למרות המבחנים ואחרי תחרות עם הרבה תהפוכות הבאנו שתי מדליות ישראליות ושנה שניה ברציפות את תואר אלופת העולם. זה לא מובן מאליו שעם כל הלחצים מסביב ועם התחושה הקשה עם כל מה שקורה בארץ הצלחנו להגיע לכאן ולזכות באליפות העולם. אני מרגיש שניתנה לי הזכות לעבוד איתן ומקווה שנמשיך להסב גאווה למדינה, גם בתקופות קשות וגם בטובות".
טיבי סיימה את היום מוקדם ועם אכזבה גדולה, כשנפסלה בזינוק ברבע הגמר - והודחה מהשיוט. קנטור, שזכתה בטורניר הקדם-אולימפי שנערך במארסיי, סיימה ראשונה בשיוט חצי הגמר. סגנית אלופת העולם אשתקד, ספיצ'קוב, שלא מתאמנת יחד עם הנבחרת בעקבות הסכסוך המתוקשר עם איגוד השייט, סיימה שנייה בחצי הגמר והצטרפה אליה.
אצל הגברים, תום ראובני סיים חמישי בשיוט רבע הגמר. הוא נותר במקום השמיני בדירוג הכללי ולפיכך הוא הישראלי הבכיר, מה שאמור לשלוח אותו לפריז.
פורסם לראשונה: 15:36, 03.02.24