7 צפייה בגלריה
קרי וטייטום
קרי וטייטום
רק אחד מהם יחגוג בסיום סדרת הגמר. קרי וטייטום
(צילום: AP)

המאמנים

איפה שהוא לא נמצא עכשיו, גרג פופוביץ' בטח מרוצה. שני המאמנים שיעמדו על הקווים בסדרת גמר ה-NBA בין גולדן סטייט לבוסטון (שתיפתח הלילה בסן פרנסיסקו), אימה יודוקה וסטיב קר, שיחקו אצל 'פופ', שימשו אצלו כעוזרי המאמן וכעת יתמודדו ראש בראש על הכתר. האמת, מעטים, אם בכלל, האמינו בקיץ שזה יהיה המצ'אפ שיכריע עונה שלמה.
יודוקה היה הימור (ומסתבר מושכל) של הג'נרל מנג'ר בראד סטיבנס. האחרון תלה את המשרוקית ועבר לשולחן המנהלים והחליט להנחית ב-TD גארדן את מי שעד הקיץ לא שימש מעולם כמאמן ראשי בקבוצת NBA. בינואר האחרון, אחרי שהסלטיקס שמטו פלוס 26 במדיסון סקוור גארדן, הפסידו לניקס וירדו למאזן 21:18 - מקום 11 במזרח - כולם היו בטוחים שזה עניין של זמן עד שיודוקה יישלח הביתה. זה לא קרה. הסוויץ' דווקא כן. והמאמן בן ה-44 הצליח לשנות את הסלטיקס לחלוטין. לקבוצת הגנה נהדרת ובעיקר כזו שלא נשברת.
7 צפייה בגלריה
אימה יודוקה וסטיב קר
אימה יודוקה וסטיב קר
פופוביץ' יכול להיות גאה. יודוקה וקר
(צילום: AP ו-EPA)

בעוד יודוקה ינסה להפוך למאמן ה-10 בלבד בתולדות הליגה שזוכה באליפות בעונתו הראשונה על הקווים, סטיב קר כבר משופשף למדי. הוא כבר השיג את מה שיודוקה מחפש, ב-2015 - גם כן בשנתו הראשונה בתפקיד ומאז בנה את אחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה. ריצה של שש הופעות בגמר ה-NBA בשמונה שנים. יש שלוש אליפויות, וגם אם בשנתיים האחרונות נאלץ להסתדר עם סגל פצוע שנבנה מחדש, הוא שוב מרחק נגיעה מהאולימפוס.

הכוכבים

סטף קרי, ואנחנו לא מחדשים לכם דבר, הוא השחקן שיזכה להכי הרבה שמירה בסדרה. לא שזה הפריע לו מתישהו. מה שכן, קרי מגיע לסדרה עם רצון אז להוכיח. להוכיח שהוא ראוי סוף כל סוף לזכות בתואר ה-MVP של סדרת הגמר. הנרטיב שהשתרש הוא שתמיד שחקן אחר יקבל את ההכרה, הפעם אפילו סוכנויות ההימורים שמות עליו את הז'יטונים וחושבות שהוא הפייבוריט.
7 צפייה בגלריה
סטף קרי
סטף קרי
יזכה סוף-סוף בתואר ה-MVP של סדרת הגמר? קרי
(צילום: AP)
בפלייאוף הוא אמנם לא רשם משחקים של 35 נקודות ומעלה, אבל תמיד פיקד על החבורה. הוא רשם ממוצע של 31 נקודות בארבעת המשחקים האחרונים מול דנבר ו-7.4 אסיסטים בסדרת גמר המערב מול דאלאס. והיד, כן היד, מאופסת מהרגע הראשון. לא משנה הטווח.
ג'ייסון טייטום, מהעבר השני, רק בן 24 אבל כבר עם 68 משחקי פלייאוף ברזומה. כך שאל תגידו לו שהוא חסר ניסיון. העונה, בשנתו החמישית בליגה, טייטום הפך רשמית לסופרסטאר. המספרים הם הטובים בקריירה: 26.9 נקודות, 8.0 ריבאונדים ו-4.4 אסיסטים בעונה הרגילה. אבל יותר מכך, זו ההרגשה של הקהל והצוות המקצועי שהאייקון הבא של הסלטיקס נמצא על הפרקט. בפלייאוף הוא כבר קולע 27 נקודות, רביעי אחרי שלושה שחקנים שבקבוצותיהם אין אופציה נוספת בהתקפה - לוקה דונצ'יץ' מדאלאס, יאניס אנדטוקומבו ממילווקי וניקולה יוקיץ' מדנבר.
7 צפייה בגלריה
ג'ייסון טייטום
ג'ייסון טייטום
הפך רשמית לסופרסטאר. טייטום
(צילום: AP)

התקפה מול הגנה

על פניו, שתי קבוצות עם שני סגנונות שונים. הווריורס עם הדירוג ההתקפי הטוב ב-NBA (116.1) ובדומה לשנים הגדולות ההן עם קווין דוראנט, ממוקמים בפסגה גם בממוצע של כמות הנקודות (114.5) והאסיסטים (28.3) למשחק בפלייאוף.
הנעת הכדור פשוט מרהיבה ובסדרה מול דאלאס ראינו שוב את ה"ספלאש בראד'רס" בשיאם. הצמד המטיר 20 שלשות בממוצע לערב מול המאבריקס, אבל לא זונח לרגע את הצוות המסייע. רק שהם יצטרכו לפגוש ממול את קבוצת ההגנה הטובה בליגה.
7 צפייה בגלריה
קווין דוראנט
קווין דוראנט
תשאלו את דוראנט כמה הוא סבל מהסלטיקס
(צילום: AP)
מרקוס סמארט בראש, אבל לא רק. ג'ייסון טייטום הפך ל"Two way player" חלומי, שהורג את השחקנים גם בהגנה ועוד לא דיברנו על ג'יילן בראון, אל הורפורד ורוברט וויליאמס - חמישייה פיזית ונושכת. תשאלו את דוראנט, שזכה לשומרים שונים לאורך כל הסדרה מול ברוקלין, שהסתיימה, למי ששכח, בסוויפ מהדהד של בוסטון.

האקס פקטור

הוא נבחר רק במקום ה-28 בדראפט 2019, בעונה שעברה עוד הספיק לשחק בקבוצת הבת של הווריורס בליגת הפיתוח, אבל ג'ורדן פול הפך השנה לאחד הברגים המרכזיים במכונה המשומנת של סטיב קר. בפלייאוף, בכלל, מעמיד עד עתה ממוצעים מרשימים: 18.4 נקודות, 4.5 אסיסטים ו-3.2 ריבאונדים ב-30 דקות למשחק, בהם עולה מהספסל.
7 צפייה בגלריה
ג'ורדן פול
ג'ורדן פול
קפיצת מדרגה אדירה. פול
(צילום: AFP)
הווריורס חיפשו כבר שנתיים מחליף לקליי תומפסון הפצוע (שכבר הספיק לחזור לפרקט) - ומצאו אותו דווקא אצל שחקן שלא כל-כך התבלט בליגה. קפיצת המדרגה של פול משמעותית והוא אף שודרג לחמישייה בתחילת העונה - עד שקליי החלים. הוא פתח ב-51 משחקים בעונה הסדירה ובכל סדרת הסיבוב הראשון מול דנבר. הוא חזר לספסל מול המאבריקס, אבל התפוקה שלו לא ירדה.
דרק ווייט הוא ההפתעה הנעימה מהעבר השני. לבוסטון הגיע במקרה מסן אנטוניו, בטרייד דד-ליין - היום האחרון למועד ההעברות ב-NBA - בעסקה שרקח הג'נרל מנג'ר בראד סטיבנס. המספרים שלו לא בשמיים (8.1 נקודות, 3.6 ריבאונדים ו-2.9 אסיסטים לערב), אבל ההגנה שלו היא שבאמת עוזרת לסלטיקס. בחלק מהמשחקים אף הוריד לספסל את מרקוס סמארט, מי שנבחר רק לפני חודש לשחקן ההגנה של העונה למי ששכח.

ראש בראש

פעמיים נפגשו העונה גולדן סטייט ובוסטון. כל אחת ניצחה באולמה של היריבה. ב-17 בדצמבר הווריורס רשמו 107:11 בגארדן, כשקרי מצטיין עם 30 נקודות. הסלטיקס נקמו עם 88:110 מוחץ בצ'ייס סנטר ב-16 במרץ, במשחק שקרי גם לא ישכח. אז נפצע ברגלו ולא חזר לשחק עד הפלייאוף.
7 צפייה בגלריה
ככה זה נראה בפעם האחרונה שהקבוצות נפגשו העונה
ככה זה נראה בפעם האחרונה שהקבוצות נפגשו העונה
ככה זה נראה בפעם האחרונה שהקבוצות נפגשו העונה
(צילום: AP)
אגב, בארבע השנים האחרונות, הסלטיקס עם דומיננטיות מרשימה (4:12 במפגשים בין השתיים) מול היווריורס, שהפעם, יש שיגידו כצפוי, מגיעים כפייבוריטים לסדרת הגמר.