מכבי ת"א בכדורעף עשתה הערב (חמישי) היסטוריה כשהשלימה ניצחון כפול על אומוניה ניקוסיה עם 22:25, 23:25, 25:21, 12:25 ועלתה לחצי גמר גביע האתגר, שם תפגוש את AFJ בסטארדו הפורטוגלית. זה ההישג הגדול ביותר של קבוצה ישראלית מאז עלייתה של הפועל העמקים/זבולון לבית הגמר בליגת האלופות בעונת 1995/6.
1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א בכדורעף
שחקני מכבי ת"א בכדורעף
הישג נהדר. שחקני מכבי ת"א
(צילום: רינת ורדי)
הצהובים, שניצחו במשחק הראשון את אומוניה ניקוסיה בשלוש מערכות, הבטיחו את העלייה אחרי שזכו בשתי המערכות הראשונות ולמעשה הבטיחו שהיריבה לא תוכל לעבור אותם. המערכה הראשונה דווקא הייתה בשליטה קפריסאית, אבל בסופה הצליחה מכבי ת"א לבצע קאמבק ולהפוך את התוצאה בדרך ל-22:25. המערכה השנייה הייתה צמודה מאוד ובסופה הצליחה מכבי ת"א לנצח 23:25.
מכבי ת"א היא הישראלית הראשונה שעולה לשלב חצי הגמר במפעל אירופי. יש לציין שגביע האתגר הוא השלישי בחשיבותו באירופה אחרי ליגת האלופות וגביע האיגוד.
קפטן מכבי ת"א גנאדי סוקולוב: "היה משחק קשה, הקבוצה היריבה מניקוסיה לחצה אותנו. היא תקפה טוב והיה לנו קשה לעצור אותה. הצלחנו להתעלות ולנצח בשתי המערכות ולעלות ובסוף לנצח 1:3. אני מקווה שכל הקהל יבוא לחצי הגמר כדי להטריף אותנו ולעזור לנו לעלות לגמר".
מאמן הצהובים גל גלילי: "הייתה חוויה לשחק רחוק מהבית, במדינה זרה ולראות כל כך הרבה אוהדים שמחוברים לקבוצה ולשחקנים. תודה לקהל, אנחנו אוהבים אתכם וכבר מחכים לראות אתכם בפעם הבאה".
יו"ר איגוד הכדורעף אשר קסו אמר: "ברכות למכבי ת"א על העלייה ההיסטורית לשלב חצי גמר גביע האתגר. השחקנים הפגינו רוח לחימה, משחק קבוצתי מהמעלה הראשונה ויצירתיות - אין ספק שהעלייה הזו הושגה בזכות ולא בחסד ואני בטוח שזו לא תהיה המילה האחרונה שלהם השנה במפעל האירופאי, כל הכבוד!".
פורסם לראשונה: 21:03, 26.01.23