ג'יילן ברונסון, כוכבה המפתיע של דאלאס מאבריקס, השיג בשבוע שעבר מה שאף סופרסטאר ב-NBA לא רשם מעולם. ברונסון, תקשיבו טוב, ניצח את גוגל. כשהגולשים הקליקו לפני ארבעה ימים במנוע החיפוש הפופולרי "מי הבעלים של יוטה ג'אז?", הופיע שמו של...ברונסון. אמיתי לגמרי.
בדיחה טובה, אבל את האמת, יש משהו בדבריה. אחרי היעדרותו של לוקה דונצ'יץ' משלושת המשחקים הראשונים בסדרת הסיבוב הראשון, ברונסון היה זה שתפס פיקוד וניצח על המאבריקס, שסגרו 2:4 והדיחו את הג'אז. הרכז בן ה-24, שהעמיד לאורך העונה ממוצע של 16.3 נקודות, רשם שיפור ענק בפלייאוף. עד כמה ענק? ממוצע של 27.8 נקודות לאורך כל הסדרה מול יוטה. לפני המשחק הרביעי בסדרה הוא היה לרגע מלך הסלים של כל הפלייאוף בעונה זו.
5 צפייה בגלריה
ג'יילן ברונסון
ג'יילן ברונסון
"הכל השתנה אצלי העונה". ברונסון
(צילום: AFP)
ניצח גם את גוגל: ברונסון "הבעלים של יוטה ג'אז"
גם בוויקיפדיה הלכו באותו כיוון
"קיבלנו כל מה שאפשר לחלום עליו מג'יילן", החמיא לו מאמנו, ג'ייסון קיד, לאחר ה-96:98 על יוטה בוויווינט ארנה. "להתחיל סדרה בלי לוקה, ולראות את ברונסון וספנסר דינווידי מעלים את הרמה שלהם ייתן לנו ביטחון להמשך". ברונסון עצמו לא התלהב יתר על המידה: "השחקנים פשוט מצאו אותי. לי בסך הכל נותר לזרוק לסל".

ותודה לאבא

ה-2:4 על יוטה הייתה סדרת הפלייאוף הראשונה שדאלאס מנצחת מאז 2011 - אז גם זכתה באליפות ה-NBA בפעם הראשונה והיחידה שלה. זו הייתה סדרה מיוחדת עבור ברונסון, ולא רק בגלל המספרים היבשים. כשהמאבריקס עלו לפלייאוף ב-2020 - ב'בועה' באורלנדו - ברונסון החלים מניתוח בכתף. בשנה שעברה ב-4:3 ללוס אנג'לס קליפרס, הגארד היה חלש וסיפק 8 נקודות בממוצע ב-20 מ-44 מהשדה. "שמתי את השנתיים הללו כבר מזמן מאחור", הסביר השבוע. "הכל השתנה אצלי העונה".
5 צפייה בגלריה
ג'יילן ברונסון
ג'יילן ברונסון
ג'יילן ברונסון
(צילום: AFP)
הוא צודק. משחקן שמפחד לזרוק, ברונסון הפך לכלי ההתקפי הכי קטלני של דאלאס בפלייאוף. במשחק השישי בסדרה מול יוטה, כשהמאבריקס התקשו בהתחלה, ברונסון היה זה שקלע את שש הנקודות הראשונות של קבוצתו. במאני-טיים הוא קלע את הארבע המכריעות וסיים עם 24 נקודות. "אני נרגש, בעיקר בשל מה שהשיגה הקבוצה הזו", הוסיף. "זה בהחלט רגע גדול עבורנו. עבור חבר'ה שהיו בסביבה תקופה ארוכה והתגברו סוף סוף על הגיבנת הזו".
ג'יילן הוא דור שני לשחקני NBA. אביו, ריק ברונסון, שיחק בשמונה קבוצות שונות, אך לא באמת הותיר חותם. בהמשך שימש כעוזר מאמן בעוד ארבעה מועדונים בליגה הטובה בעולם ובשנים האחרונות בכלל מדריך את נבחרת הכדורסל של תיכון קמדן.
5 צפייה בגלריה
ריק ברונסון
ריק ברונסון
האב ריק ברונסון. "מעריץ אותו"
(צילום: AP)
בראיון לאחרונה למגזין "סלאם", נשאל ברונסון על העובדה שמחוץ למגרש הוא נחבא אל הכלים וענה כי "אין לי אגו. מאבא שלי למדתי שצריך רק דבר אחד כדי להצליח: מוסר עבודה". אביו דחף ודרש זאת ממנו. "הוא היה רץ בשיא החום עם מעיל ואני לידו נוסע על אופניים", נזכר ברונסון. "לא ממש הבנתי את זה אז, היום אני מעריץ אותו על זה. לראות מה שחקנים כיום עושים בזמנם הפנוי, לעומת מה שאבא שלי עשה. וכל זאת כשהוא שיחק רק 9 שנים ב-NBA ומעולם לא היה לו חוזה ארוך טווח".

פתקים על המקרר ובחדר האמבטיה

ברונסון בן ה-25, בוגר מכללת וילאנובה, נבחר רק במקום ה-33 על-ידי דאלאס בדראפט 2018 וקיבל חוזה רק לאחר שהרשים את הצוות המקצועי בליגת הקיץ.
5 צפייה בגלריה
ג'יילן ברונסון
ג'יילן ברונסון
יהפכו לצמד קטלני? דונצ'יץ' וברונסון
(צילום: gettyimages)
ההתחלה, כצפוי, הייתה מקרטעת ואמו של ג'יילן, סנדרה, החליטה לעזור לו. היא דרשה ממנו להדפיס את כל הטוקבקים הרעים והעוקצניים נגדו בשלל כתבות שפורסמו באינטרנט ולהדביק אותם על פתקיות ברחבי הבית. בחדר האמבטיה, על המקרר, הטלוויזיה והמראות. "כאשר בכל פינה יש פתק שמזכיר לך מה חשובים עליך, בסופו של דבר אתה מבין מה עליך לשפר או איך לא להתייחס לביקורת שלילית", סיפר ברונסון.
מאז בכל שנה יש עלייה ושדרוג ביכולת - עד לפלייאוף המטורף הנוכחי. אולי בשל כך, במקום להיות עם האף למעלה אחרי שלל משחקים ענקיים בפלייאוף, כולל 41 נקודות במפגש השני בסדרה מול יוטה, הוא אוהב להצטנע. "אצפה שוב במשחקים טובים שלי, אבל ההרגשה הנהדרת היא לטווח קצר. כי אני מרגיש חרא כשאני משחק רע. אני לא יכול לרכב על הגל רק אחרי ימים מצוינים שלי", הסביר ברונסון.
5 צפייה בגלריה
ג'יילן ברונסון
ג'יילן ברונסון
והוא בכלל התחיל כשחקן ספסל
(צילום: AP)
לא ברור עד לאן יוכלו ברונסון, דונצ'יץ' ודאלאס להגיע העונה עם דאלאס, בטח כשהיריבה בסדרת חצי הגמר שתיפתח הלילה (בין שני לשלישי) היא פיניקס האימתנית. מה שכן, לא ברור בכלל אם הרכז יהיה חלק מהסגל ב-2022/23. ברונסון יהפוך לשחקן חופשי בקיץ. למאבריקס הייתה אופציה להציע לו חוזה מקסימום של 55.6 מיליון דולר ל-4 שנים, אבל היא לא עשתה זאת.
לא פלא שבשבוע האחרון כמעט כל קבוצה בליגה הוזכרה כמועמדת לקלוט את ברונסון. "אנחנו חייבים להבין שאם דאלאס באמת רוצה אותו, אין הנחות", הסביר אביו של ג'יילן, ריק. "אל רק תגידו שאתם אוהבים אותו, תראו".
גם דונצ'יץ' כבר פעל מאחורי הקלעים בנושא והשבוע, לפני הסדרה מול פיניקס, סיפר לכלי התקשורת בדאלאס כי "ג'יילן הוא חלק חשוב בפאזל שלנו. הוא בהחלט שווה הרבה יותר כסף ממה שהוא מרוויח כרגע". ואם לוקה אומר, ראשי דאלאס אמורים להקשיב לו.
פורסם לראשונה: 07:00, 02.05.22