כאוהד הצהובים, חזרתו של דור פרץ למכבי ת"א היא דבר מבורך לטווח הקצר, גם של ערן זהבי ואולי גם של אלי דסה. לצד זאת, היא בשורת איוב למי שמאמין בפיתוח תשתיות הנוער של הכדורגל פה.
אם ברחבי אירופה השחקן הצעיר (ובמיוחד המוכשר, כמו הולאנד או אמבאפה בראשית דרכם) מקבל דקות וצ'אנס להוכיח שהוא מסוגל, בישראל מפנקים אותם. מתייחסים אליהם במונחים של "ילד" ושומרים עליהם בצמר גפן. אני לא אומר שכל שחקן בן 22-18 חייב לפתוח בהרכב, אבל שניים או שלושה מהמוכשרים שבהם חייבים להיות במקרה הטוב חלק אורגני מהרוטציה. שורה אובארוב, כיום מאמן שוערי הנוער של מכבי, אמר שכל שחקן שרשום בסגל הקבוצה הוא מבחינתו שחקן בוגר, אפילו אם עוד לא מלאו לו 18.
1 צפייה בגלריה
דור פרץ
דור פרץ
דור פרץ
(צילום: gettyimages)
אוסקר גלוך, רוי רביבו (בנו של חיים האגדי) ואוראל באיה זכו בסוף העונה הקודמת לדקות בקבוצת הבוגרים ובצדק. באליפות אירופה לנוער עד גיל 19, שני הראשונים (ובעיקר גלוך) פרחו והוכיחו שיש לכדורגל הישראלי עתיד. אז למה לעצור את זה ולהפוך אותם לקישוטים על הספסל? מדיניות רעה והרסנית מצד הבעלים גולדהאר וזרועותיו בישראל, הלא הם ברק יצחקי ויואב זיו. חוסר מחשבה, תוך רצון לקצור הישגים מידיים ולעזאזל העתיד - שלא לדבר על סידורי עבודה לקולגות לשעבר. מה גם שהחוזרים מחו"ל ידרשו סכומי עתק. יש פה שגיאה כלכלית, שלא לדבר על מקצועית וחינוכית.
כדי לפתור את הבעיה, שאינה נחלתה של מכבי ת"א בלבד, יש לעבור למודל הבולגרי והאוסטרי, של חיוב לשיתוף שחקנים מתחת לגיל 22 תוך מתן תמריצים. לחלופין או במקביל, אפשר לנסות ולהקים ליגת מילואים – ניסיון שכבר נכשל בעבר, אבל אולי יצליח בתמיכה ובסיוע של מישהו שהצליח איפה שכולם נכשלו והכין לימונדה מלימונים. למשל, סילבן אדמס שקידם את פרויקט האופנים למקומות שאיש לא חלם עליהם בפנטזיות הכי פרועות שלו. למה אפשרי שיהיו ברצלונה ב', איאקס ב' ובאיירן מינכן ב' ולא מקבילות של מכבי חיפה, מכבי ת"א והפועל ב"ש? הפועל ת"א צריכה את זה פחות, כי בשל מצבה הכלכלי היא נאלצת ללכת על מודל ההצערה. אבל לקבוצות שיש להן כסף? זה כסף קטן עבורן - להקים את הליגה, לנהל אותה ולשחק בה.
לסיכום, אין דבר כזה בלתי אפשרי. חובה לנסות ולפתח את הקאדר שירכיב את עתיד הכדורגל הישראלי. במיוחד אם רוצים שהתחנה הבאה של גלוך ודומיו בקריירה תהיה טוטנהאם או ארסנל - ולא במחילה, הפועל חדרה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.