בוסטון סלטיקס נמצאת נגיעה מגמר ה-NBA אחרי שניצחה הלילה (בין רביעי לחמישי) 80:93 את מיאמי היט ועלתה ל-2:3 בגמר המזרח. אם היא תעלה לגמר בסופו של דבר, זה יהיה הרבה בזכות הסנטר הוותיק אל הורפורד.
הורפורד בן ה-35 המשיך את הפלייאוף המצוין שלו עם 16 נקודות, 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים ב-39 דקות על המגרש. המשחק השישי יהיה ה-140 שלו בפלייאוף ה-NBA, השחקן עם הכי הרבה הופעות במעמד שלא הגיע לגמר - והוא בטח רוצה לשנות את זה.
2 צפייה בגלריה
אל הורפורד
אל הורפורד
אל הורפורד. עוד משחק גדול
(צילום: AFP)
"המחצית הראשונה היה לנו קשה כי לא הצלחנו לקלוע כמו שאנחנו יודעים ואיבדנו לא מעט כדורים", אמר הורפורד אחרי המשחק, "אבל המפתח לניצחון בשבילנו הוא ההגנה והמשכנו לשחק כך עד שגם ההתקפה התחילה להסתדר".
בוסטון ניצחה ברבע השלישי 16:32 כשהיא גורמת למיאמי לקלוע רק ב-17 אחוזים מהשדה, מה שעזר לה לברוח ליתרון דו ספרתי לקראת הרבע הרביעי ולסגור עניין. מרבית הקרדיט על ההגנה המצוינת מגיע להורפורד, שר ההגנה של הסלטיקס, שהפעם תרם גם בצד ההתקפי עם 16 נקודות. "אנחנו מצליחים לגרום ליריבים שלנו להיות לחוצים ולהתיש אותם בעזרת ההגנה שלנו", אמר המאמן אימה יודוקה, "זה עובד לנו"
2 צפייה בגלריה
אל הורפורד
אל הורפורד
הפעם הוא תרם גם בהתקפה. הורפורד
(צילום: AP)
"הוא משרה עלינו רוגע בכל השנה", אמר יודוקה על הורפורד, "הוא שחקן ותיק שהיה כבר במעמדים האלה והוא נותן לנו את מה שאנחנו צריכים ממנו. ידענו שתהיה לו עונה טובה כבר במחנה האימונים בטרום העונה, והוא הביא את היכולת הזאת גם לפלייאוף". הורפורד הוא השחקן היחיד בסגל הצעיר של הסלטיקס עם יותר משבע שנות ניסיון ב-NBA. אפילו שחקני היריבות מפרגנים לו: "הוא נראה כמו שחקן ההגנה של העונה", צייץ בטוויטר פרשס אצ'יווה מטורונטו, "מגיע לו להיות לפחות בחמישיית ההגנה של העונה".
"יש לנו מזל שהוא חלק מהקבוצה שלנו. הוא המנהיג שלנו ואני לא מופתע מהיכולת הגבוהה שלו בפלייאוף הנוכחי", אמר עליו כוכב הקבוצה ג'ייסון טייטום, "אני זוכר איך בעונת הרוקי שלי התפעלתי מאיך שהוא שומר על הגוף שלו. הוא עושה את הכל נכון, ואף אחד לא יכול להגיד עליו מילה רעה, הוא עזר לי מאוד בתחילת הדרך שלי בליגה".
המשחק השישי בין בוסטון למיאמי ייערך בין שישי לשבת (3:30) בבוסטון גארדן, והסלטיקס יוכלו להגיע לגמר NBA הראשון שלהם מאז 2010. גם עבור אל הורפורד זה יהיה ציון דרך מיוחד: גמר ראשון בקריירה בגיל 35. "התפחתנו כקבוצה בפלייאוף הזה", אמר הסנטר אחרי הניצחון הלילה, "היינו בסיטואציות שונות והצלחנו להתגבר עליהן, גם בסדרה הזאת. מכל משחק אנחנו לומדים איך להשתפר וצוברים עוד ניסיון. אנחנו צריכים להמשיך בדרך הזו".