אני מניח שרק מעטים שמו לב לעובדה שכל קבוצות בית"ר בארץ בתהליך התפרקות, ובשנים האחרונות התופעה הולכת ותופסת תאוצה. אני כותב את זה אחרי ההפסד המביש של בית"ר ירושלים, קבוצת הדגל של מרכז בית"ר לבני ריינה בבית לעיני הקהל הביתי הנאמן. משחק בו הייתה חייבת ניצחון בו כדי לברוח מאימת התחתית.
תהליכים לא טובים עוברים על בית"ר ירושלים, קבוצת פאר שזכתה באליפויות עם שמות גדולים כמו מלמיליאן, נוימן, שאלוי, לוראה, אוחנה ועוד רבים וטובים.
1 צפייה בגלריה
שחקן בית"ר ירושלים אופיר קריאף
שחקן בית"ר ירושלים אופיר קריאף
הפנים אומרות הכל. שחקני בית"ר
(צילום: עוז מועלם)
שנים רבות הייתה בית"ר תל אביב קבוצה לגיטימית בליגה הראשונה, ואף הגיעה לפליאוף עם אגדות כמו ניסים כהן. הקבוצה ירדה בהמשך לליגה הלאומית ואחרי שנים רבות בהן הייתה שם נשרה לליגה א', שם היא כרגע בתחתית. הקבוצה התחברה בשנים האחרונות לרמלה, שמשון ובת ים, מה שמראה על חוסר היציבות שלה.
שאר קבוצות בית"ר מקרטעות בליגות הנמוכות. לחיפה, העיר השלישית בגודלה בארץ, יש בית"ר שמשחקת בליגה ב'. ישנן קבוצות בית"ר שהתפרקו במהלך השנים: בית"ר באר שבע ששיחקה בליגה השנייה בזמנו, בית"ר נתניה שאף שיחקה עונה אחת בליגה הראשונה ובית"ר רמלה שכבר לא קיימת. אלה רק הדוגמאות הבולטות, יש עוד רבות. נציין כאן שגם בענף הכדורסל בית"ר ירושלים כבר לא קיימת, ובית"ר תל אביב שהייתה גם כן בליגה הלאומית נמצאת כיום בליגה נמוכה. גם בית"ר ר"ג נעלמה מנוף הכדורסל.
כמדומני, ניהול לקוי של מרכז בית"ר הביא להידרדרות קבוצותיו, שנדמה שגם אלו ששרדו היום בקושי מתקיימות.
כאוהד בית"ר תל אביב בנערותו (ימי קיש רומנו) ובוגר תנועת הנוער בית"ר קצת כואב לי לראות מה קורה למרכז הזה, שתמיד השתרך מאחור אחרי המרכזים הגדולים מכבי והפועל. דומה שלאיש לא אכפת והמותג בית"ר הולך ונעלם מנוף הספורט הישראלי וחבל.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.