הניצחון של גולדן סטייט ווריורס על לוס אנג'לס קליפרס בשבוע שעבר הגיע ביום סמלי. ספק אם היה עוד מקרה בו שלושה שחקני על, שמשחקים כל הקריירה באותה קבוצה - 12 עונות, כמעט 700 משחקים, ארבע אליפויות וקשר רגשי עמוק מאוד - גם שיחקו יחד בתאריך שמורכב ממספרי הגופיות שלהם. זה קרה לסטף קרי, קלי תומפסון ודריימונד גרין ב-30 בנובמבר 2023 (30/11/23), והאירוע צוין בהתאם. הייתה מסיבת עיתונאים, היו צילומים, סטיב קר נאם ואמר "אני חייב לשלושה האלה הכל". זה היה נחמד. כנראה הרגע הנחמד היחיד של הווריורס בתקופה האחרונה, שהגיע בין שני הפסדים בהם איבדו יתרון של יותר מ-20 נקודות, ואחרי רבע עונה בה הם מדורגים במקום ה-11 במערב עם מאזן 11:9.
זה לא כל כך נורא, יש עוד הרבה מאוד זמן, והנחת העבודה, שמאחוריה שפע הוכחות מוצקות, היא שאף פעם אסור להספיד את גולדן סטייט. אבל מה אם זו השנה בה כבר כן אפשר לעשות את זה?
4 צפייה בגלריה
גרין, קרי ותומפסון
גרין, קרי ותומפסון
לא הופכים צעירים יותר. גרין, קרי ותומפסון
(צילום: Kelley L Cox-USA TODAY Sports)
חלק מהבעיות של הווריורס בלתי נמנעות. השלישייה הגדולה כבר באמצע שנות ה-30 שלה, שיבה זרקה בזקנו של גרין, תומפסון עומד על רגליים שסוחבות טראומה, ואפילו קרי נפצע בשנתיים האחרונות קצת יותר. "אם יש משהו שאני יודע על אנשים זקנים, זה שהם לא הופכים צעירים יותר", אמר צ'ארלס ברקלי כשהסביר בשבוע שעבר מדוע הווריורס האלה סיימו לדעתו את תפקידם ההיסטורי כמועמדים לאליפות בכל עונה, "הקבוצה הזו גמורה. הם ניצלו בעונה שעברה כי סטף יצא מדעתו וקלע 50 נקודות במשחק 7 נגד סקרמנטו, אבל הם היו צריכים להפסיד את הסדרה הזו".
אולי. אבל אם הקבוצה הזו אכן גמורה, זה דווקא פחות כי השלישייה הגדולה שלה מתבגרת, ויותר כי היא נכשלה בשנים האחרונות כמעט בכל הדברים שהפכו את גולדן סטייט לפרנצ'ייז נערץ שכולם ניסו לחקות. אפשר ללכת אחורה עד דראפט 2020, ולתהות איך אימפריה שנבנתה מבחירות גאוניות, לקחה במקום השני את ג'יימס ווייזמן - אחת הבחירות הגבוהות הכושלות בעשור האחרון לפחות.
4 צפייה בגלריה
סטיב קר דריימונד גרין
סטיב קר דריימונד גרין
הווריורס ממשיכים לסלוח לו. גרין
(צילום: Jayne Kamin-Oncea-USA TODAY Sports)
אחר כך אפשר לשאול איך מועדון שידע כל השנים לפתור בעיות בתוך הבית, נתן לפרשת דריימונד גרין-ג'ורדן פול לבעבע במשך עונה שלמה. גם היום יש אנשים בתוך הארגון שאומרים לתקשורת האמריקאית, בשקט ובעילום שם, כי "מה שגרין עשה, עלה לנו בכל העונה שעברה".
לא רק שגרין לא שילם כל מחיר על האלימות שלו נגד פול, הסלחנות להתנהגות ארוכת השנים, שהווריורס העלימו ממנה עין כי הוא שחקן כל כך גדול ואהוב על האוהדים, רק נמשכת (בחודש שעבר הוא חנק את רודי גובר והושעה על ידי הליגה לחמישה משחקים - ההשעיה החמישית בקריירה שלו). ההחלטה לשלוח את פול לוושינגטון כדי לחסל את שאריות התקרית מתחילת העונה שעברה גם הבהירה שהתדמית הערכית של הפרנצ'ייז הזה מגיעה עם לא מעט כוכביות - וגם הייתה הודאה בכך שהחוזה שניתן לפול אחרי האליפות ב-2022 היה עוד טעות ניהולית. לפחות עד כה, זה נראה נכון גם לגבי החוזה שקיבל אנדרו וויגינס אחרי אותה אליפות.
לכל זה צריך להוסיף את סאגת קליי תומפסון, שמשחק העונה כשמעל ראשו עננת החוזה הבא. אין כמעט ספק שהוא יישאר בווריורס ויסיים שם את הקריירה, אבל לא בטוח שזה היה קורה בכל קבוצה אחרת. לא כמו שהוא נראה עד עכשיו, כהמשך לפלייאוף של העונה שעברה. תומפסון לא באמת חזר לעצמו משתי הפציעות הקשות, אבל פה ושם אפשר לראות כי אפילו עכשיו הוא עדיין שחקן מצוין. הבעיה העיקרית היא שהוא נראה כבוי ומריר. הוא יהיה חופשי בקיץ, מה שהופך אותו לסחורה לא מבוקשת לטרייד עכשווי. מאידך, קשה מאוד אמוציונלית לוותר עליו, אבל אם הווריורס לא יחליטו בקרוב כמה הם מוכנים לשלם לו בחוזה הבא והאחרון שלו, הוא ימשיך להיראות ככה כל העונה.
4 צפייה בגלריה
שחקן גולדן סטייט ווריורס קליי תומפסון
שחקן גולדן סטייט ווריורס קליי תומפסון
משחק כשמעל ראשו עננת החוזה הבא. תומפסון
(AP Photo/Loren Elliott)
4 צפייה בגלריה
קרי
קרי
בגללו אסור למחוק את הווריורס אפילו עכשיו. קרי
(צילום: AP Photo/Ashley Landis)
מה שמשאיר בסוף, כמו תמיד, את סטף קרי. סטף הצליח להפוך לאחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה בלי לשכוח את סדרי העדיפויות שלו כאדם. גרין ותומפסון הם משפחה עבורו, הוא מאמין שלשלישייה הזו יש עוד אליפות אחת בארגז, והוא אף פעם לא יעלה לקומת ההנהלה, ידפוק על השולחן וידרוש שינויים. אבל בשניות האחרונות של המשחק נגד סקרמנטו בשבוע שעבר, שגם בו איבדו הווריורס יתרון של 24 נקודות, העדיף קרי לקחת זריקה קשה מאוד - אפילו בשבילו - מאשר למסור לקליי תומפסון שהיה פנוי.
הכדור לא נכנס ותומפסון ירד כועס לחדר ההלבשה. לא בטוח שקרי עשה את זה כי הפסיק לסמוך על קליי, סביר יותר שהוא פשוט הפנים כי גולדן סטייט בצורתה הנוכחית לא יכולה להגיע לשום מקום אם הוא לא לוקח הכל עליו, היא אפילו לא קבוצת פלייאוף בלעדיו. הוא קולע 29 נקודות בממוצע, יודע שהוא חייב לעשות את זה כל לילה, והוא גם הסיבה בגללה אסור בשום אופן למחוק את הווריורס אפילו עכשיו. שום דבר לא נגמר עד שסטף קרי מחליט שזה נגמר.
פורסם לראשונה: 10:54, 06.12.23