המשחק בין דנבר נאגטס למיאמי היט שהתקיים בשני לפנות בוקר כבר היה די גמור, נשארו 2:34 דקות לשחק ודנבר הוליכה 94:111. אלא שאז מרקיף מוריס ביצע עבירה קצת מלוכלכת על ניקולה יוקיץ'. הסרבי, בתגובה, הפיל אותו לרצפה כשמוריס היה עם גבו אליו ופצע אותו בצוואר. מהומה התפתחה על המגרש, בסיומה יוקיץ' הורחק בעוד מוריס נזקק לטיפול רפואי.
יוקיץ' התנצל אחרי המשחק: "הוא נתקל בי בצורה גסה, אבל לא הייתי צריך להגיב בצורה הזאת", אמר. שחקני מיאמי לא יצאו לתקשורת אחרי המשחק, והקרב המשיך בערבות הטוויטר. "יוקיץ' חיכה שאחי יהיה עם הגב אליו, נרשם", כתב מרקוס מוריס, אחיו של מרקיף, שמשחק בלוס אנג'לס קליפרס.
4 צפייה בגלריה
העימות בין יוקיץ' למוריס
העימות בין יוקיץ' למוריס
העימות שהסעיר את ה-NBA
(צילום: רויטרס)
שני האחים של ניקולה יוקיץ', נמניה וסטרחינייה, פתחו חשבון טוויטר רק כדי להגיב למוריס. החשבון כבר עומד על 52 אלף עוקבים וכולל שלושה ציוצים בלבד, שלושתם כוונו לאחים מוריס. אגב, היוקיצ'ים עוקבים בטוויטר רק אחרי אדם אחד: כוכב אחר של דנבר נאגטס, ג'מאל מארי. הציוצים שלהם שופכים קצת אור על הדברים שאמר אחיהם הקטן אי שם ב-2017: "אני לא מפחד מאף אחד ב-NBA. אני מפחד רק מאחי הגדול, ראיתם איך הוא נראה?". הוא התכוון לאחיו נמניה, לוחם MMA, שבקרב הראשון שלו ניצח בנוקאאוט.
הציוץ של מרקוס מוריס
והתשובה של האחים יוקיץ'
"עדיף שתשאיר את הדברים כפי שהם במקום לאיים בפומבי על ניקולה. מי שעשה את המהלך המלוכלך הראשון היה אחיך. אם אתה רוצה לקחת את זה צעד אחד קדימה, אנחנו נחכה לך", איימו. מרקיף עצמו טרח לחמם את האווירה עוד יותר כשכתב: "זאת הייתה עבירה קשוחה כמו שאני תמיד עושה. אני לעולם לא אדחוף שחקן כשהוא עם הגב אליי. למזלי, כאן חונכנו אחרת". האחים יוקיץ', אגב, תועדו בעונה שעברה כשהם על סף פריצה למגרש כשניקולה הורחק מול פיניקס, אבל בסופו של דבר הם נרגעו. גם הפעם הוא צולמו עצבניים מאוד ביציע, אבל את האגרסיות הם השאירו לטוויטר. אך זה לא סוף הסיפור, בארה"ב מיהרו לדווח כי האחים יוקיץ' קנו כרטיסים למשחק הבא של מיאמי נגד דנבר, שייערך ב-28 בנובמבר.
הליגה הרחיקה את יוקיץ' למשחק אחד וקנסה את מוריס ב-30 אלף דולר. גם ג'ימי באטלר נקנס כי נצפה אומר ליוקיץ': "בוא נסגור את זה בחוץ". נפוצו דיווחים שונים על כך ששחקני מיאמי חיכו ליד חדרי ההלבשה של דנבר כדי "לסגור חשבון", אבל המצב לא הידרדר עד כדי כך.
האחים יוקיץ' ביציע

גיבוי משאקיל אוניל

מבחינת ה-NBA האירוע הזה נגמר, אבל נפתח דיון מרתק בנוגע ליריבויות בליגה, והקשיחות הנדרשת מהשחקנים, במיוחד הגבוהים, שסופגים לפעמים מכות קטנות. לא פעם נטען ע"י פרשנים שה-NBA הפכה לרכה מדי, גם מבחינה הגנתית. ה-MVP המכהן אמנם התנצל על מה שעשה, אבל קיבל גב מכוכבי העבר.
שאקיל אוניל התייחס לנושא: "אהבתי מה שיוקיץ' עשה. כשאתה מכה אותי, אל תפנה לי את הגב. כסנטר, אתה חייב להגיב כשעושים עליך עבירה קשה. כשאתה עושה עליי עבירה, תצפה לתגובה. מאחורה או מקדימה, אני מגיע אליך. אתה צריך לשלוח מסר לשחקנים אחרים, שאתה לא תסבול כזאת התנהגות".
"האחים יוקיץ' בדרך למיאמי"

4 צפייה בגלריה
יוקיץ' על הספסל
יוקיץ' על הספסל
"הגיב כמו שצריך"
(צילום: רויטרס)
צ'רלס בארקלי, שישב עם שאק באולפן, הסכים: "קודם כל, מוריס התחיל. אתה לא יכול לעשות את זה, אם מישהו פוגע בך - אתה אמור להחזיר לו. למהלך של מוריס לא היה שום קשר לכדורסל". מאמן מיאמי היט, אריק ספולסטרה, אמר שהמהלך של יוקיץ' היה "מסוכן" ושהעבירה של מוריס הייתה "עבירה רגילה שניסתה לעצור מתפרצת". ובארקלי הגיב: "הוא טועה. הוא רק רוצה להגן על השחקן שלו. ראיתי את כל העבירות שמוריס עשה. הוא התחיל את כל זה, יוקיץ' הגיב כמו שהוא היה צריך".
קנדריק פרקינס, שחקן קצת פחות אגדי, אבל סנטר קשוח בעצמו, מחזיק בעמדה דומה: "בתיכון לימדו אותי שאתה צריך להראות את הנוכחות שלך במגרש, תיתן מרפקים קטנים כשהשופט לא רואה בשביל שישימו אליך לב. אל תיתן שיתעסקו איתך".
4 צפייה בגלריה
מוריס מקבל טיפול
מוריס מקבל טיפול
מוריס מקבל טיפול. בארקלי טוען: "הוא התחיל"
(צילום: AP)

"הליגה רכה מדי"

אם יש מישהו שמבין מהי קשיחות זה אייזיאה תומאס, שהיה חלק מה"בד בויז", דטרויט פיסטונס הקשוחה של שנות השמונים ותחילת ה-90, שמייקל ג'ורדן ספג מנחת זרועה: "אנשים לא מבינים כמה יוקיץ' קשוח. כולם רצו אליו אחרי התקרית, אבל אז נרתעו ממנו. זאת לא הייתה הצגה, הוא באמת קשוח".
הפרשן שאנון שארפ הוסיף: "אם עושים עליך עבירה מלוכלכת, זכותך להחזיר בעבירה מלוכלכת. ליוקיץ' יש זכות להגן על עצמו מפני עבירות כאלה. אין שום בעיה עם מה שיוקיץ' עשה". מרקיף מוריס מיהר לתקוף אותו בטוויטר: "גבר, סתום את הפה".
4 צפייה בגלריה
העימות בין יוקיץ' למוריס
העימות בין יוקיץ' למוריס
"בחור קשוח"
(צילום: רויטרס)
לדרקו מיליצ'יץ', לשעבר בחירה מספר 2 בדראפט, הייתה זווית מעניינת לנושא: "זה מפריע לאמריקאים שבא בחור ממדינה קטנה ושולט בכדורסל, הוא מתעלל באמריקאים בספורט שהם אוהבים ולכן הוא הפך למטרה. זה קל להאשים אותו, אבל אם תסתכלו במהלך המשחק תראו כמה מנסים להתגרות בו ולהיכנס לו מתחת לעור".
אי אפשר להתייחס לתקרית בין מוריס ליוקיץ' מבלי להתייחס לזווית הרחבה יותר. ב-NBA שינו את החוקים העונה, והחוקים החדשים מקשים על שחקני ההתקפה לסחוט עבירות תוקף כמו פעם. גארדים כמו סטף קרי וג'יימס הארדן נהגו להשליך את עצמם על המגינים וללכת לקו, העונה זה כבר לא קורה. אסור ליצור מגע עם השחקן המגן בצורה לא טבעית, והתחזות מסוג זה עלולה לגרור עבירת תוקף. מן הסתם, כשנשרקות פחות עבירות, המשחק זורם יותר אך גם הופך ליותר פיזי.
"אני נגד אלימות", סיכם יפה הפרשן סטיבן איי סמית', "אבל צריך להודות באמת, הליגה הפכה לרכה מדי. המצב לא התדרדר יותר מדי והתגובה לא הייתה מוגזמת. אני אוהב שיש קצת קשיחות. רוצים ריבאונדים והגנה? יש לזה מחיר".