ציון דרך היסטורי: עודד קוגוט, הספרינטר הישראלי בן ה 22 מחיפה הפך הערב (שבת) בפולין לרוכב האופניים הישראלי הראשון אי פעם שמוכתר כמנצח במירוץ שלבים מקצועני.
והוא עשה זאת כמו גדול: משיג נצחונות אישיים בשלושת השלבים הראשונים של המירוץ ומנהל היום יחד עם חבריו לנבחרת ישראל קרב הגנה עד כלות הנשימה בשלב הרביעי והאחרון בטור דוקולה, ומצליח לשמור על החולצה הצהובה בפער של שניות בודדות.
2 צפייה בגלריה
עודד קוגוט
עודד קוגוט
"זה רק עוד צעד בדרך של הרוכבים הישראלים". קוגוט
(צילום: צילום: דנה דזנקוביץ')
2 צפייה בגלריה
עודד קוגוט
עודד קוגוט
"ציון הדרך ההיסטורי הזה לא רשום על שמי". קוגוט
(צילום: צילום: דנה דזנקוביץ')
עודד קוגוט היה כצפוי נרגש בסיום מההישג ההיסטורי: "אין גאה ומאושר ממני על הנצחון הזה. אבל ציון הדרך ההיסטורי הזה לא רשום על שמי. הוא שייך לכל חברי הנבחרת כי בלעדיהם לא היה לי שום סיכוי. מה שקרה היום היה עוד הוכחה ניצחת לכך: הגענו לשלב האחרון היום עם 3 נצחונות שלי בספרינטים - ובכך הפכנו את כל הפלוטון לאויבים. כל הקבוצות הלכו היום נגדנו בכל הכח במטרה אחת: לקחת לנו את החולצה הצהובה.
"אני גאה להפוך לישראלי הראשון שעושה זאת בטור שלבים אבל אני גם משוכנע: זה רק עוד צעד בדרך של הרוכבים הישראלים. חברים שלי השלימו טורים גדולים כמו הטור דה פראנס. עכשיו השגנו גם חולצה צהובה ראשונה במירוץ. עוד יעדים גדולים לפנינו".
הבעלים של ישראל פרמייר טק סילבן אדמס בירך את קוגוט: "הישראלים הם ווינרים כפי שעודד הוכיח זאת היום. אני גאה בו. ההשקעה ברוכבים הישראלים מניבה דווידנדים. העתיד שלהם מבטיח!".
חברי נבחרת ישראל במירוץ: עודד קוגוט, להב דוידזון, רועי וינברג, יוני אבודרהם , אלון יוגב , אמרי פיינגזיכט.