אחת הבעיות המרכזיות של נבחרת ישראל בעשור האחרון היא היעדר שוערים ברמה גבוהה. מאז פרישתו של דודו אוואט לא הצליח אף שוער לתפוס קביעות בין הקורות, כשרק אופיר מרציאנו ייצר בתקופה האחרונה רצף, בעיקר בגלל היעדר אלטרנטיבה ברמה גבוהה יותר. האם דניאל פרץ בן ה-21 ממכבי ת"א יהיה הדבר הגדול הבא? על פי יכולתו מתחילת העונה הנוכחית, בהחלט ייתכן שכן.
חלק מקבוצות ליגת העל החתימו שוערים זרים, וזה גם מה שקרה במכבי ת"א, במיוחד בעידן מיץ' גולדהאר, עד לקיץ האחרון, שעשוי להיות נקודת מפנה לאחת העמדות המדוברות והחשובות בכדורגל הישראלי. וגם זה לא היה משהו שתוכנן, אלא כורח הנסיבות. המו"מ לחידוש החוזה של דניאל טננבאום התעכב, ואז הגיעו הפציעה בגב וההידבקות בקורונה של אחד השוערים הטובים ביותר בליגה בשנתיים האחרונות. מי שקיבל את הקרדיט היה פרץ, שגדל בקריית-שלום ועומד גם בשער הנבחרת הצעירה.
3 צפייה בגלריה
בן שהר מול דניאל פרץ
בן שהר מול דניאל פרץ
נקודת המפנה? דניאל פרץ
(צילום: עוז מועלם)
פרץ, בן דודם של האחים גלזר (דן והתאומים עמית ותמיר), לקח את ההזדמנות בשתי הידיים ולא שמט אותה. הוא הציג יכולת טובה במוקדמות הליגה האזורית, והשיא היה במשחק נגד מכבי חיפה בשבת האחרונה, כשזינק לחיבורים ומנע מצ'ארון שרי להבקיע את השני של הירוקים.
טננבאום החלים בינתיים, אבל פטריק ואן לוון, שעקב מקרוב אחרי ההתפתחות של פרץ בתוקף תפקידו הקודם כמנהל ביצועי במחלקת הנוער של מכבי ת"א, לא החזיר לו את המושכות. המאמן ההולנדי אפילו לא התלבט: "פרץ שוער מצוין וממשיך לקבל את הקרדיט". גם כשהצהובים פתחו את העונה בצורה פחות טובה, עם שלוש ספיגות בסכנין, ואן לוון השאיר אותו בין הקורות ונתן לו את הביטחון להמשך.

שני שערים בפנדל

במחלקת הנוער של מכבי ת"א לא הצליחו להצמיח יותר מדי שוערים ברמה גבוהה בשנים האחרונות, עד שבמועדון הבינו שהם חייבים לשנות גישה בנושא והקצו יותר משאבים לשעות עבודה של מאמני שוערים, כולל מתן דגש מיוחד על משחק הרגל. פרץ הוא אחד התוצרים של העבודה המוגברת בתחום, בין היתר תחת מאמן השוערים היווני כריסטוס קלפקיס, שאימן בתקופה של ולדימיר איביץ' ושידרג את פרדראג ראיקוביץ' לליגה הצרפתית.
3 צפייה בגלריה
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
סומך על פרץ. פטריק ואן לוון
(צילום: עוז מועלם)
אחרי שסיים גיל נוער, פרץ הושאל לפני שנתיים וחצי לבית"ר ת"א/בת-ים מהליגה הלאומית והפגין בשורותיה יכולת מצוינת. הוא אפילו ניצל את משחק הרגל המשובח שלו כדי להבקיע שני שערי ליגה בפנדלים. לצד זאת, פרץ היה חלק מסגלי כל הנבחרות הצעירות של ישראל, מהנערים ועד הצעירה כיום, ובכולן הצטיין. "הוא שוער מצוין", אומר מאמן הנבחרת הצעירה, אלון חזן. "הוא שיפר הרבה אלמנטים, למשל קריאת המשחק. רואים את התגובות שלו במגרש, מעולה שהוא מקבל את הקרדיט במכבי ת"א, אין כמו דקות משחק". גם המאמן הקודם של הצעירה, ניר לוין, מחמיא: "דניאל יהיה שוער הנבחרת הבוגרת של ישראל. הוא מקצוען ובעיקר צנוע, יש לו פוטנציאל גדול וכל מאמן יודע שאפשר לסמוך עליו". הטעות הגדולה שלו במשחק מוקדמות יורו-2023 בפולין לפני שבועיים וחצי נסלחה, בעיקר מכיוון שהנבחרת חזרה משם עם ניצחון 1:2.
במכבי ת"א מדברים על דמות חיובית בחדר ההלבשה, ילד חייכן שבא לעבוד, שוער שמצטיין ביכולות פיזיות יוצאות דופן, אתלט ששיפר את משחק הגובה שלו והבנת המשחק, ועילוי בכל הקשור למשחק הרגל. "היה פה מאסטר במשחק רגל, וינסנט אניימה כמובן, והוא אחריו. יש לו משחק רגל של קשר", אמר שחקן בקבוצה.
למרות שלקח את מקומו בין הקורות, טננבאום מחמיא לפרץ: "הוא שוער מצוין, שוער ישראלי זה חשוב מאוד לכדורגל והוא עושה עבודה מעולה, כולל משחק מצוין נגד מכבי חיפה". השוער שעלה ארצה מברזיל מקפיד גם לתת לו טיפים מקצועיים לקראת משחקים.

הפנים לבאר-שבע

מחר (20.30) יעלה פרץ עם מכבי ת"א לעוד משחק של צומת דרכים עבור הקבוצה. הלחץ אמנם ירד אחרי הניצחון על מכבי חיפה, משחק שהיה על כל הקופה עם סיכון גדול להתחלת כדור שלג, אבל גם הפועל באר-שבע בטוטו-טרנר היא יריבה לא פשוטה. קבוצה שעשויה להתמודד העונה על האליפות עם מחזיקת התואר וסגניתה.
3 צפייה בגלריה
טננבאום עם הכדור
טננבאום עם הכדור
מחמיא למי שהחליף אותו בין הקורות. טננבאום
(צילום: ראובן שוורץ)
לבאר-שבע יש שלושה אקסים מקריית-שלום: הבלם הפצוע איתן טיבי שיישב ביציע, איתי שכטר ששיחק שלוש שנים במדים הצהובים ודור מיכה, שהיה אחד השחקנים הנערצים על פרץ לפני שהועזב מהמועדון ועבר לקפריסין, ומשם חזר ארצה וירד לנגב.
היכולות של פרץ לא נעלמו מעיניו של המאמן הלאומי וילי רוטנשטיינר, שעוקב אחריו במשחקים האחרונים. "פרץ הוא שוער העתיד שלנו, אני בטוח שהוא שוער העתיד של נבחרת ישראל", הצהיר טל בן-חיים החלוץ. כך גם חושב האוסטרי, אבל כשנותרו רק חודשיים לסיום קמפיין מוקדמות המונדיאל, ופרץ הוא בורג משמעותי בנבחרת הצעירה, שניצחה בשני משחקי החוץ שלה בהונגריה ובפולין, זה לא יקרה מיידית.
פרץ הוא בחור צנוע, עם הרגליים על הקרקע, אבל אחרי שהצטיין במשחק נגד ספרטק טרנבה במוקדמות הליגה האזורית הוא לא חשש להגיד את מה שהוא חושב: "אני רוצה להיות השוער הראשון העונה. אתן הכל, ואני בטוח שגם טננבאום”.