קיץ 2022 ב-NBA כבר נראה היה בדרך לסיום האנטי-קליימקטי הטבעי שלו. רודי גובר עבר בטרייד למינסוטה, לברון ג'יימס האריך חוזה לעוד שנתיים בלייקרס וקווין דוראנט וקיירי ארווינג נשארו בנטס. ביום חמישי קיבלנו חדשות על טרייד שאולי ישנה את מאזן הכוחות במזרח - דונובן מיצ'ל עובר לקליבלנד, לאורי מרקאנן, קולין סקסטון, אוצ'אי אגבז'י (14 בדראפט האחרון) ושלוש בחירות סיבוב ראשון עוברים ליוטה.
בשורות הבאות אנסה לנתח את הטרייד מנקודות המבט של שתי הקבוצות וההשלכות של הטרייד על העתיד שלהן.

1 צפייה בגלריה
קוואי שומר על מיצ'ל
קוואי שומר על מיצ'ל
קוואי שומר על מיצ'ל
(צילום: EPA)

הזווית מאוהיו

שחקן שנבחר לאולסטאר שלוש פעמים, שקלע 26 נקודות בממוצע בשתי העונות האחרונות ב-44% מהשדה ו-37% מה-3, וקלע 28 נקודות למשחק ב-39 משחקי פלייאוף, כולל מספר משחקים בהם קלע מעל 50 נקודות. בקיצור, הבן אדם יכול לקלוע מכל מרחק, בכל מצב, מתי שצריך.
בטרייד על מיצ'ל, קליבלנד ניסתה להימנע מהמקום המפחיד ביותר עבור קבוצת NBA - הבינוניות. בליגה בה המוטו הוא "Go big or go home", קבוצות ממשכנות את העתיד שלהן עבור הזדמנות חד פעמית לאיים על האליפות. קליבלנד ניסתה שלא לשחזר את העונה הקודמת, בה הייתה אחת ההפתעות הנעימות של הליגה, אך סיימה בלי מקום בפלייאוף (8 במזרח, הפסידה בפליי אין לאטלנטה וברוקלין).
דריוס גרלנד היה צריך עזרה בניהול ההתקפה של קליבלנד, שדורגה במקום ה-20 במהלך העונה שעברה, ומיצ'ל ימלא את התפקיד. הוא אמנם לא מנהל משחק ומוציא לפועל טבעי, אך סביר להניח שגרלנד, שסיים במקום השישי בליגה בממוצע האסיסטים למשחק (8.2), ייקח את המושכות בנושא.
גרלנד ומיצ'ל יובילו קו אחורי נמוך, שעלול לייצר בעיות הגנתיות. למזלם של שני הגארדים, הם נתמכים בקו קדמי שחסם בממוצע 3 פעמים למשחק בשנה שעברה. אוון מובלי בשנתו השנייה וג'ארט אלן הם שניים מהמגנים הטובים שלליגה יש להציע, והם יחפו על הגארדים שלהם. בכך, שתי החולשות של מיצ'ל, למסור ולהגן, מכוסות, לפחות על הנייר.
אין ספק שהקאבס ויתרו על הרבה בשביל מיצ'ל. הוויתור על שלוש בחירות סיבוב ראשון לא מוגנות יהיה בעוכריהם בדראפטים הקרובים, סקסטון הוא סקורר מצוין שקלע 24 נקודות למשחק בעונתו הבריאה האחרונה, ומרקאנן מראה באליפות אירופה למה הוא נחשב לאחד הגבוהים הוורסטיליים בליגה.
בהסתמכות על הגרעין הצעיר שלה, קליבלנד מאמינה שהבחירות עליהן ויתרה יהיו בסוף סיבוב ראשון, ומהן לא תבוא הישועה. סקסטון ללא ספק לא הסתדר שנה שעברה עם גרלנד ב-11 המשחקים בהם שיחק, ומרקאנן אמנם הרכיב שלישייה רצחנית יחד עם מובלי ואלן (פלוס/מינוס 7.9 במעל 600 דקות יחד), אך הוא ויתור הכרחי לעומת מה שהשיגו. לקאבס יש כעת הרכב שכולל שלושה אולסטארים בהתהוות ועוד אחד עתידי - כאשר כולם מתחת לגיל 26.

הזווית של יוטה

בהמשך הקו שהבהיר לנו דני איינג' בטרייד על גובר, יוטה רוצה כמה שיותר בחירות. כשזאת המטרה המוצהרת של הקבוצה, אפשר להגיד שהטרייד הזה מוצלח גם עבורה. 3 בחירות סיבוב ראשון הן כנראה המחיר ההולם עבור שחקן בקליבר של מיצ'ל, שכל הליגה ידעה שהוא עומד לעבור בטרייד. בנוסף לכך, יוטה הוסיפה שני שחקנים עם חוזים נוחים, מרקאנן וסקסטון, שיכולים להוות חלק מהעתיד של הפרויקט המתפתח, או בסופו של דבר להפוך לעוד בחירות.
כשמסתכלים על הטרייד מהצד של יוטה, צריך לבחון מה היו האופציות האחרות. אנו לא לגמרי יודעים מה היו ההצעות של הקבוצות האחרות, אך כן היו דיווחים רבים על הצעות רבות מהניקס, שלא פיתו את איינג'. בהתחשב בסגל של קליבלנד, האם הבחירות הפוטנציאליות של ניו יורק יתבררו כמשתלמות יותר עבור יוטה? יכול להיות, אך זאת נדע רק בעתיד.
מה שאנחנו כן יודעים, זה שבחירות סיבוב ראשון הן מכרה זהב בליגה. הן יכולות לשמש כחלק מחבילה על כוכב פוטנציאלי, או שאיינג' יכול לחבר כמה בחירות ולעלות מספר מקומות בדראפט. אין ספק שהבחירות של קליבלנד הן לא הדובדבן שבקצפת, אך הן נכס משמעותי שישמש בבנייה מחדש ביוטה.
יחד עם הטריידים על רויס אוניל וגובר, יוטה אספה בקיץ הזה 7 בחירות סיבוב ראשון לא מוגנות, ובחירת טופ 5 מוגנת. ואל תשכחו שיש לה עוד וטרנים כמו מייק קונלי, ג'ורדן קלארקסון ובוגדן בוגדנוביץ', שיכולים להפוך גם הם לעוד נכסים עבור הקבוצה. בסך הכל, התחלה לא רעה לבנייה המחודשת, כששולחן המשא ומתן עוד פתוח ורחוק מלהיסגר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.