ארה"ב מדברת הבוקר (שבת) רק על שחקן אחד: ג'ימי באטלר. האמת, בצדק. אחרי שני משחקי נפל - וכשברך רגל ימין שלו עדיין כואבת - כוכב מיאמי עשה סוויץ' בראש.
עם הגב לקיר ובפיגור 3:2 בסדרה, באטלר הגיע ל-TD גארדן בבוסטון וסיפק את אחד מהופעות חייו: 47 נקודות (שיא קריירה בפלייאוף), 9 ריבאונדים ו-8 אסיסטים ב-103:111 של ההיט שכפו משחק שביעי ומכריע ובעיקר החזירו להם את יתרון הביתיות בגמר המזרח. בלילה בין ראשון לשני - בפלורידה - נדע מי תפגוש את גולדן סטייט בגמר ה-NBA.
3 צפייה בגלריה
ג'ימי באטלר
ג'ימי באטלר
משחק חייו. באטלר
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
ג'ימי באטלר
ג'ימי באטלר
בערב כזה, אף אחד לא היה יכול לעצור אותו. באטלר בפעולה
(צילום: AP)

"הופעה פאקינג מטורפת"

ובלילה כזה אי אפשר להתחמק מההשוואות. 10 שנים אחורה בדיוק, מיאמי גם כן הייתה עם הגב לקיר בבוסטון ובפיגור 3:2. אז היה זה שחקן אחר - לברון ג'יימס שמו - שהפציץ 45 נקודות (לצד 15 ריבאונדים ו-5 אסיסטים) וסחף את ההיט למהפך, כל הדרך לאליפות ה-NBA. "אני מבין את זה, אבל אתן לאנשים אחרים להשוות בין השניים", צחק בסיום המאמן המאושר, אריק ספולסטרה. "אלה זמנים אחרים, קבוצה שונה. תנו לחבר'ה שלנו לחגוג את הרגע".
באטלר עצמו חשף כי דוויין ווייד, חברו לשעבר במיאמי ואחד מהשותפים לטריו הנוצץ בהיט - אז ב-2012 - סיפר לו כי היה בטוח שיככב הלילה. "קיבלתי ממנו טלפון והודעת טקסט. הוא אמר לי שהמשחק הזה יהיה שלי", הודה באטלר בסיום. "הברך כאבה לי עוד, אבל ברגע שעליתי על המגרש זה ממש לא היה איכפת לי. מהרגע הראשון ידענו שננצח. אה כן, וננצח גם את המשחק הבא".
ההשוואה המדוברת
"הבן של מייקל ג'ורדן"
עד כמה ההופעה של באטלר היסטורית? המספרים היבשים יספרו את הסיפור. 47 הנקודות שלו הם הכמות השביעית בטיבה לשחקן בקבוצה שנמצאת מרחק משחק אחד מהדחה בפלייאוף. ווילט צ'מברליין האגדי (56 נקודות) בראש הרשימה, שכוללת גם שמות כמו קווין דוראנט, חאקים אולג'ואן וג'מאל מארי.
וזה ממשיך: רק כדורסלן אחד בתולדות מיאמי קלע יותר נקודות במשחק בודד - לברון כמובן (47). היה זה משחק הפלייאוף הרביעי של באטלר בקריירה בו הוא מספק לפחות 40 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. עוד ארבעה שחקנים בלבד בתולדות ההיט עשו זאת, וכל אחד מהם פעם אחת בלבד.
למי ששכח, במשחק מספר מספר 1 בסדרה באטלר קלע 41 נקודות והוביל את מיאמי לניצחון. לפנות בוקר הפך לשחקן השני בהיסטוריה לרשום שני משחקים של 40 נקודות ו-4 חטיפות לפחות בסדרה אחת. הראשון (והיחידי עד הלילה) היה מייקל ג'ורדן. "ההופעה של באטלר הייתה פאקינג מטורפת", צעק קייל לאורי במסיבת העיתונאים והוסיף בחיוך: "בבקשה אל תתנו לי קנס". באטלר, שישב לידו, הגיב בציניות: "בבקשה, תקנסו אותו".

על הכוונת: דריימונד גרין

פי.ג'יי טאקר היה גם הוא בהיי בסיום, ושלח עקיצה לעבר דריימונד גרין, אולי לקראת מפגש לוהט ביניהם בגמר ה-NBA. שחקנה של גולדן סטייט אמר אתמול, למי ששכח, אחרי שקבוצתו סגרה 1:4 מול דאלאס כי "אנחנו נפגוש את בוסטון". טאקר לא שכח את זה ואמר לעיתונאים: "תגידו לדריימונד שאני מעריך את זה".
3 צפייה בגלריה
גרין
גרין
"דיבר שטויות". גרין
(צילום: AP)
ולא רק הוא התעצבן. יודוניס האסלם המשיך באותו הקו: "דריימונד שבר את הקוד. שאקיל הפעיל עליו לחץ והוא דיבר שטויות. אתה לא אמור להגיד חרא כזה. זה חוסר כבוד. הוא מסוגל ליותר מזה. לא ישנתי בלילה בגללו, אבל עכשיו יש לי רק דבר אחד להגיד לו: תודה".
על ההופעה היוצאת דופן של באטלר, אמר טאקר: "לפני המשחק ביקשנו ממנו שיקלע 50. הוא לא אמר מילה, רק הנהן עם הראש. פה הבנו שהוא הולך לתת משחק גדול".
כמובן שהתצוגה של באטלר שברה את הרשת, וכוכבי ה-NBA הצטרפו למחמאות ולפרגונים. בין המצייצים הבולטים: ג'ואל אמביד, דמאר דרוזן, טריי יאנג, סת' קרי ואפילו לוני ווקר וג'רמי לין. ולא רק הם, פתאום גם כינוי נולד: "ג'ימי באקטס". עם הייפ שכזה, נראה איך מספר 22 בלבן-אדום יגיע למשחק מספר 7 במיאמי.