בימים שאחרי הזכייה של גולדן סטייט באליפות ה-NBA רוב תשומת הלב מופנית, ובצדק, למנצחים מסן פרנסיסקו. אך בצד שני של התמונות של סטף קרי בוכה מאושר, ישנה קבוצה שיוצאת אל קיץ מלא בתחושות החמצה ושאלות לקראת העונה הבאה.
בוסטון סלטיקס נחשבה בעיני רבים לפייבוריטית לזכות בהכל, לאחר שעברה בשלושה סיבובים מתישים את ברוקלין של דוראנט וארווינג, האלופה היוצאת מילווקי שגררה אותה ל-7 משחקים ומיאמי שהסדרה נגדה כנראה שתתה ממנה את כוחותיה האחרונים. בגמר הירוקים איכזבו, אין שאלה לגבי זה. אך לצד הרבה קריאות לפרק את החבילה של צמד הווינגמנים המוכשרים בשביל סופרסטאר מוכח (בראדלי ביל?), לסלטיקס יש הרבה סיבות להיות אופטימית לקראת השנים הבאות.

1 צפייה בגלריה
ג'ייסון טייטום
ג'ייסון טייטום
ג'ייסון טייטום
(צילום: AFP)

הם עדיין מקדימים את זמנם: סטף קרי, 27. לברון ג'יימס, 27. קווין דוראנט, 28. מייקל ג'ורדן, 28. חלק מהשמות הגדולים ביותר ששיחקו את המשחק לא הגיעו לתואר הנחשק מכולם עד סוף שנות ה-20 שלהם. ג'ייסון טייטום וג׳יילן בראון בני 24 ו-25, בהתאמה, ולמרות שנראה שהם דופקים על דלתות הצמרת כבר שנים, כולל שני גמרי מזרח וגמר NBA בחמש השנים האחרונות, אין ספק שהם עדיין בשלבים המוקדמים של הקריירה שלהם ויש להם עוד הרבה לאן להשתפר ולשאוף.
הסדרות המתישות: מתוך 20 השחקנים ששיחקו הכי הרבה דקות בפלייאוף, 6 מהם משתייכים לבוסטון. קליי תומפסון הוא שחקן גולדן סטייט ששיחק הכי הרבה, והוא נמצא מאחורי שלושה שחקני בוסטון, כולל אל הורפורד בן ה-36. אין ספק שבסדרת הגמר ראו ששחקני בוסטון מתקשים לעמוד בקצב של סטף קרי ושות', ובסופו של דבר העייפות הכריעה אותם, מה שמביא אותנו לנקודה האחרונה.
הרוטציה הקצרה: לאורך הפלייאוף השתמש מאמן הסלטיקס, אימה יודוקה, ברוטציה של 9 שחקנים, שהתקצרה עוד יותר בגמר עם הוצאתו של דניאל תייס. אין ספק שהכוכבים הם אלו שמנצחים בסדרות, אך הם לא יכולים לעשות זאת בלי העזרה של חברים שלהם מהספסל. בארבעת המשחקים הראשונים בסדרה עמד סך הנקודות מהספסלים של שתי הקבוצות על 109:109 והסדרה הייתה בשוויון 2:2. בשני המשחקים האחרונים בסדרה ניצח הספסל של הווריורס 12:62.
כשנזכרים בעונה של בוסטון אי אפשר לשכוח שבינואר הייתה במקום ה-11 בזמרח, מחוץ לפליי-אין, ומשם יצאה לרצף של 18 ניצחונות ב-21 משחקים שנתן לה את יתרון הביתיות עד לגמר. הסלטיקס אמנם יכולים לצאת מאוכזבים מסדרה בה לא הופיעו כרצונם, אך אין ספק שהאוהדים וההנהלה צריכים להיות מעודדים לגבי העתיד של הקבוצה שלהם.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.