עולם הספורט ממשיך להגיד תודה ובעצם להיפרד מרוג'ר פדרר - אחד הספורטאים המקצועניים המעוטרים, המרשימים והגדולים ביותר אי פעם, שהודיע אתמול כי יפרוש בסוף החודש, מיד לאחר גביע לייבר.
השוויצרי בן ה-41 הודיע על החלטתו באמצעות חשבונותיו ברשתות החברתיות וקיבל את ההחלטה לסיים את הקריירה המפוארת שלו לאחר טורניר הראווה בלונדון, שהייתה אחד המקומות האהובים עליו במהלך הקריירה, שם זכה בלא פחות משמונה תארי גרנד סלאם בטורניר ווימבלדון.
2 צפייה בגלריה
פדרר
פדרר
אגדה. פדרר
(צילום: AFP)
הפוסט של מסי
לא רק טניסאים גדולים העלו מילות ברכה לפדרר, אלא כוכבי ספורט מכל גווני הקשת. כמו, למשל, כוכב הכדורגל הכי גדול בעולם (וכנראה בהיסטוריה), לאו מסי. "גאון. ספורטאי ייחודי בהיסטוריה של הטניס ודוגמא לכל אתלט. אני מאחל לך את כל הטוב בדרך החדשה שלך, אנחנו נתגעגע לראות אותך על המגרש", כתב מסי בפוסט שהעלה בחשבון האינסטגרם שלו.
גם שחקנה של ריאל מדריד, טוני קרוס, עשה כבוד לאגדת הטניס: "רוג'ר, אתה היית מקור השראה עבורי בכל שנות הקריירה שלי בכל כך הרבה דרכים: ההצלחה, המשחק האלגנטי, והחיבור לקרקע. אף אחד לא הצליח לשלב את האיכויות האלה כמו שאתה עשית. בשביל אתה שחקן הטניס הטוב ביותר בכל הזמנים".
גם טוני קרוס לא היה יכול להתעלם מההודעה של פדרר
פדרר החל את הקריירה המפוארת שלו אי שם ב-1998, ומאז זכה ב-20 תארי גרנד סלאם: 8 פעמים בווימבלדון, 6 פעמים באוסטרליה, 5 פעמים בארה"ב ופעם אחת ברולאן גארוס. הוא יתלה את המחבט כחודש לאחר שסרינה וויליאמס, ככל הנראה הטניסאית הגדולה בכל הזמנים, עשתה זאת.
האמריקאית התייחסה גם היא לפנות בוקר (בין חמישי לשישי) לפרישתו הצפויה של פדרר: "רציתי למצוא את הדרך המושלמת להגיד את זה, מכיוון שהודעת על החלטתך ברהיטות, בצורה מושלמת, בדיוק כמו הקריירה שלך. תמיד הסתכלתי והערצתי אותך. הדרכים שלנו היו כל-כך דומות, כל-כך זהות. הענקת השראה למיליוני אנשים - אחת מהם זו אני - ולעולם לא נשכח אותך. אני מברכת אותך ומצפה לראות מה תעשה בעתיד. ברוך הבא למועדון הגמלאים".
סרינה עושה כבוד לפדרר
מי שנחשבת ליורשת של סרינה וויליאמס היא קוקו גוף בת ה-18, שגם צייצה בטוויטר מילות פרידה מפדרר: "תודה לך רוג'ר על זה שהעלת את הרף בענף הטניס בכל כך הרבה דרכים, על המגרש ומחוצה לו. תודה על כל העצות שנתת לי במהלך השנים, תודה שהייתה המודל הטוב ביותר לחיקוי עבור רבים. תודה על הכל".
בבוקר שאחרי ההודעה, גם התקשורת ברחבי העולם הצדיעה לפנומן השווייצרי. "אלוהים, נצור את המלך", הייתה הכותרת ב"ל'אקיפ" הצרפתי. ב"מארקה" בחרו להיפרד מפדרר בכותרת: "תודה לך ג'נטלמן". גם בממלכה עשו כבוד לטניסאי האגדי: "הוא המלך האמיתי של הספורט".
2 צפייה בגלריה
השער המרגש של ה"ל'אקיפ" הצרפתי: "אלוהים, נצור את המלך"
השער המרגש של ה"ל'אקיפ" הצרפתי: "אלוהים, נצור את המלך"
השער המרגש של ה"ל'אקיפ" הצרפתי: "אלוהים, נצור את המלך"