ברצלונה הייתה זקוקה להחייאה דחופה, ניתוח חירום שיפיח חיים בגופה הגוסס, ואין דבר אחד יותר מתאים מאשר למנות את צ'אבי למאמן הקבוצה. השאלה אם יצליח או ייכשל לא מעניינת כרגע, מה שחשוב הוא העניין שיש סביב המינוי וההתרגשות של האוהדים. ברצלונה שוב בכותרות, אוהדיה יכולים לפנטז - ובימים שאחרי מסי זה המון.
מסי עזב וכיבה אחריו את האור האחרון, ורק סמל ענק כמו צ'אבי יכול להדליק אותו. ברצלונה וריאל מדריד הם מועדונים מיוחדים, רק אנשים מאוד ספציפיים יכולים להצליח בעמדת המאמן אצלן. לא מספיק להיות רק מאמן טוב, הכריזמה קובעת יותר. צריכה להיות סביבו איזושהי הילה מלכותית, כמו שיש לקרלו אנצ'לוטי לדוגמה. רבים משווים את המינוי של צ'אבי לפפ גווארדיולה, אבל זה מזכיר גם את המינוי של זינדין זידאן ליריבה השנואה.
2 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
מכונת הנשמה בייבוא מקטאר. צ'אבי
(צילום: רויטרס)
זידאן וצ'אבי היו גאוני כדורגל, שניהם היו עם אפס ניסיון באימון (עם כל הכבוד לשנתיים של צ'אבי בקטאר, ברצלונה זה משהו אחר לגמרי), אבל זה לא באמת מעניין אף אחד. כי כדי להצליח במועדונים האלה, צריך להכיר אותם כמו את כף ידך, ואין דרך טובה מלהכיר מועדון מאשר לשחק בו שנים ארוכות ולהפוך לסמל הכי גדול שלו. צ'אבי הוא בשר מבשרה של ברצלונה, וההילה שלו היא יתרון ענק. יתרון שאין לאף מועמד אחר.
צ'אבי כמובן יתרום לשחקני ברצלונה הצעירים ממוח הכדורגל המבריק שלו, אבל יותר מזה הם יכולים להיות תחת חסותו. אנסו פאטי, פדרי וגאבי היו ילדים כשהוא היה בשיאו וגדלו עליו, הוא בוודאי עושה עליהם רושם גדול יותר מרונלד קומאן. גם קומאן היה שחקן ענק, אבל הוא לא מיתולוגי כמו צ'אבי. הקפטן הנצחי, האיש שאחראי אחרי מסי לתקופת הזהב של המועדון, חצי "מצ'אביינסטה", צירוף שגורם לכל חובב כדורגל להזיל ריר. הזיכרונות מתקופתו של צ'אבי כשחקן עדיין מאוד טריים, ובניגוד לקומאן הוא לא "התלכלך" עם כישלונות באימון, אך למרות זאת המינוי שלו מרגיש נכון יותר. זה חלק מהפריבילגיה שלו כאגדת כדורגל.
ברצלונה רדפה אחרי צ'אבי לא מעט זמן, אבל הוא התעקש לצבור קצת ניסיון לפני שהוא מגיע. היא רצתה למנות אותו כבר אחרי פיטוריו של ארנסטו ואלוורדה, אבל הוא סירב. לקח את הזמן שלו, אבל כנראה שהוא כבר לא יכול היה לראות את המועדון היקר לו סובל כל כך, ושינה בחודש האחרון את הגישה שלו לחלוטין. פתאום היו דיווחים על כך שהוא ממש לוחץ להגיע, כנראה גם הוא הבין שאין דבר כזה "הזמן הנכון" ואם יחכה עוד עונה או שתיים, ברצלונה שלו עלולה להתדרדר אפילו יותר. כרגע, אפילו הכרטיס לליגת האלופות לא בכיס שלה. הוא צריך להציל את המועדון.
2 צפייה בגלריה
צ'אבי ולאו מסי
צ'אבי ולאו מסי
לכו תדעו, אולי גם נראה אותם שוב ביחד. צ'אבי ומסי בימים יפים
(צילום: AFP)
צ'אבי נכנס לאתגר שלא היה לו כשחקן, הוא עלול לגלות מהר מאוד כי האשראי שלו הרבה יותר קטן ממה שהוא חושב. עם מסי או בלעדיו, סביב ברצלונה תמיד יש לחץ עצום. הוא יכול להסתכל לעבר קשר אגדי אחר, אנדראה פירלו, שסולק מיובנטוס אחרי עונה ולהבין שהוא לא חסין. כך או כך, לצערו של צ'אבי הוא היחיד שיכול להוציא את ברצלונה מהמצב בו היא נמצאת. חברו הטוב מסי בוודאי יעקוב מפריז, ומי יודע, אם לא יתאקלם בפריז, אולי השניים יתאחדו שוב. כשצ'אבי על הקווים, והפרעוש על הדשא.
פורסם לראשונה: 21:23, 05.11.21