קבוצה אחת מסכנת את שלטונה ארוך השנים של באיירן מינכן בבונדסליגה. הכוונה היא לא לדורטמונד או לייפציג, אלא באייר לברקוזן, שיצאה לפגרת הנבחרות מהמקום הראשון בטבלה.
במשך שנים לברקוזן נחשבת ללוזרית של גרמניה. היא זכתה בגביע פעם אחת בלבד, מעולם לא הייתה אלופת מולדתה ולמרות זאת הגיעה לגמר ליגת האלופות בעונת 2001-02, אז הפסידה לריאל מדריד עם שער הניצחון המפורסם של זידאן. זה הגמר שאחריו ריאל נקלעה ל-12 שנים של בצורת תארים אירופית.

1 צפייה בגלריה
שחקני באיירן לברקוזן חוגגים
שחקני באיירן לברקוזן חוגגים
באייר לברקוזן
(Christof Koepsel/Getty Images)

ללברקוזן סגל מעולה, מעמדת השוער ועד החלוץ. גרניט ג'אקה השווייצרי שהגיע מארסנל מוסיף מחץ לקישור, ארתור הברזילאי הצעיר מייצב את ההגנה ומעל כולם ויקטור בוניפאס הניגרי, בוגר סן-ז'ילואז הבלגית, שכבר תרם 11 שערים בכל המסגרות והרגל עוד נטויה. יש גם כמה מקומיים שנותנים זהות ובסיס לקבוצה- ג'ונתן טה בהגנה, פלוריאן וירץ ויונאס הופמן בקישור.
המאמן, צ'אבי אלונסו, הוא הברקה. רק שבע שנים עברו מאז שפרש, וכבר הוא מוזכר כמועמד לריאל מדריד. קשר העבר המוכשר היה בורג חשוב במכונה של ריאל, של ליברפול ושל נבחרת ספרד וזכה ב-18 תארים בקריירת המועדונים והנבחרת, בהם פעמיים ליגת האלופות, פעמיים ביורו עם ספרד וכן פעם אחת במונדיאל.
הרקורד שלו לפני לברקוזן צנוע - קבוצת הנוער של הבלאנקוס וכן קבוצת המילואים של ריאל סוסיאדד (בה התחיל את קריירת המשחק שלו). אבל אלונסו למד משלל מאמניו בקריירה (ביניהם דל בוסקה, בניטס, מוריניו ואנצ'לוטי) מה לעשות ומה לא. הקבוצה שלו התקפית, עם ממוצע של למעלה משלושה שערים למשחק, ועם הגנה אדירה, מה שרק מראה מה הפונטציאל שלו כאיש מקצוע. בגיל 42 השמיים הם הגבול, וייתכן כי בעתיד, עם הצלחות אלה ואחרות, נראה אותו גם כמאמן לה רוחה.
אם לברקוזן תחזור לליגה כמו שהיא יצאה לפגרה, היא היחידה שיכולה לעצור את עצמה בדרך לאליפות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.