הוחלט שצ'ארון שרי יבלה את שאר העונה מחוץ למכבי חיפה, ואולי אחריה יעזוב בקביעות. ימים יגידו. אך מה שכן, יש כאן לגמרי אווירה של סוף.
צ'ארון שרי הוא מעבר לסתם שחקן טוב, מעבר לעוד דמות אהובה. צ'ארון שרי הוא סמל, סמל למהפכה שקרתה במכבי חיפה. האחרון שעוד נשאר. כששרי חתם לראשונה במכבי חיפה, הוא הגיע למועדון שעדיין מחפש את עצמו. אותו מועדון גדול, אחד משלושת הגדולים ביותר בארץ, שעדיין מחפש את הדרך לסיים את ה"תהליך". מחפש ולא מוצא.

1 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי
(צילום: גיל נחושתן)

מעטים שחקני הרכש בתקופה הזאת שהצליחו להטביע חותם. הציפיות היו גדולות ושום שחקן, בעיקר שחקנים זרים שהגיעו, לא הצליחו להרשים, אלא יותר בכיוון ההפוך - לאכזב. זוכרים את קרים פריי? הכדורגלן הטורקי שהיה "שרי" עוד לפני ששרי חתם? הקשר הרשים מאוד והיה אהוב על ידי הקהל ובכל זאת לא נשאר, למרות שהקהל הירוק כעס על כך. מחליפו היה שרי, ולימים, האוהדים מודים מודה בכל יום על כך שהקשר הסורינאמי-הולנדי הגיע. אותו שרי גם הכיר את פריי, וכשהגיע לארץ ישר נשאל האם יצליח לגרום לאוהדי מכבי חיפה להתגבר על החילוף, ואמר בביטחון: "תנו לי לשחק ואתם תשכחו אותו". פייר? צדק.
התקופה הזאת הייתה מוזרה מאוד, מכבי חיפה של מרקו בלבול הצליחה סוף סוף לצאת מהשנים הבינוניות והגיעה רחוק בעונה הראשונה עם שרי, הכי רחוק בעשור כל כך שחור של הירוקים. תקופה עם כל כך הרבה כספים שבוזבזו הגיעה לסיומה. פתאום הגיע כוכב, כוכב ששידרג בנוסף את מי שסביבו והפך את מכבי חיפה מקבוצה נחמדה שרצה רחוק, לקבוצה קילרית שרוצה לנצח את כולם, גם בי"א באשדוד או בטורינו מול יובנטוס הגדולה. "אנחנו מכבי חיפה", אומרים האוהדים בירוק, משפט עוצמתי, נכון? משפט שבאותו עשור שחור לא היה יוצא משום פה של אוהד, היום? הכבוד חזר לכרמל, העוצמה של המועדון הגדול הזה חזרה והיום, לא משנה מי היריבה שיפגשו, הם, לפני הכל, יודעים שהם מכבי חיפה.
אז כן, צ'ארון שרי הוא מעבר לסתם שחקן זר. הוא מנהיג, קפטן, הוא מאלה שמתחברים לקהל, מאלה שכבר נהיו ישראלים לכל דבר ועניין, מאלה שקשה לא לאהוב. גם אם אתה היריב שלו. הוא ווינר יוצא דופן, ואת זה ראינו כשהגיע ב-2019 וביקש מענק אליפות בחוזה, כששנה לפני שהגיע המועדון בכלל סיים בפליאוף התחתון. אז צחקו וצחקו, ואיך אמרו פעם? צוחק מי שצוחק אחרון. לא רק שמכבי חיפה לקחה אליפות מאז, היא גם עשתה טיפה, ממש טיפה... מעבר לזה. אליפות אחרי עשור, העפלה לשלב הבתים בליגת האלופות, שער יתרון מול פ.ס.ז׳ הגדולה, שער מרהיב מול טוטנהאם ועוד ועוד ועוד. צ׳ארון שרי עשה במכבי חיפה דברים היסטוריים, דברים שאף אחד לא העלה בדעתו.
אז שרי בתקופה קשה. הוא נקלע לכל מיני סיטואציות לא נעימות מאז המלחמה, ולמרות שיש לו בנוסף בעיות לא פשוטות גם בבית עם הילד שלו, הוא הגיע והתייצב במדינה זרה שנמצאת במלחמה הקשה ביותר בתולדותיה, ועל זה ראויה הערכה מלאה.
אני לא יודע אם זה סיכום לקריירה של מספר 10 בירוק, ולפני שהאוהדים הירוקים מזילים דמעה, או שתיים, וזה בסדר לגמרי, את הפרידה שרי יערוך כמו שהוא יודע הכי טוב בעולם - בקלאס. מכבי חיפה תפגוש את מכבי ת״א בגמר גביע הטוטו ממש בקרוב, ולפי הדיווחים זה יהיה משחקו האחרון במכבי חיפה, לפחות העונה.
אין דרך טובה יותר לסיים קדנציה כזאת גדולה מלהשיג תואר נוסף לארון, אותו ארון שכבר ממזמן נפטר מהלכלוך והאבק כששרי הגיע. הארון הנקי, המצוחצח, שהתווספו לו כל כך הרבה תארים מאז שהגיע ועד היום, כשהוא אומר שלום, אבל לא להתראות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.