בעונה שעברה הייתה מכבי ת"א במרחק נגיעה מהפיינל פור, אבל המסע נגדע בהפסד 3:2 למונאקו, בסדרת רבע גמר הפלייאוף. הפעם רוצים הצהובים לעשות צעד אחד נוסף קדימה, כשהחלום הגדול הוא מקום בארבע הגדולות של אירופה.
הערב (שלישי, 20:30) שחקניו של עודד קטש חוזרים אל מעמד רבע הגמר (משחק מספר 1 מתוך 5), בתקווה, בתור התחלה, לגנוב לפנאתינייקוס את יתרון הביתיות. האם יש למכבי ת"א את מה שצריך, כדי להביא את התפנית?
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים
רגע האמת. שחקני מכבי ת"א חוגגים את ההעפלה לפלייאוף
(צילום: Djordje Kostic)
הקבוצה הגיעה אמש (שני) לאתונה במהלך היום ובערב ערכה ארוחת סדר פסח חגיגית בהשתתפות כל אנשי המועדון. היום בשעות הבוקר המוקדמות הצהובים כבר ערכו את האימון המסכם לקראת רגע האמת..
מכבי ת"א מגיעה לסדרה נגד פאו אחרי שנעלה את העונה הסדירה עם מאזן זהה לזה שרשמה בעונה שעברה (14:20), ואל הפלייאוף היא מתייצבת אחרי שהביסה את באסקוניה ב-28 הפרש בשלב הפליי אין (73:108) ועם מומנטום שכולל 17 ניצחונות רצופים בזירה המקומית ו-8 ניצחונות מתוך 9 משחקי היורוליג האחרונים.
מהצד השני, הקבוצה היוונית סיימה את העונה הסדירה ביורוליג במקום השני עם מאזן 11:23, ואף היא נמצאת במומנטום מרשים אחרי שניצחה ב-8 מתוך 9 משחקיה האחרונים ביורוליג. בשבוע האחרון פנאתינייקוס נאלצה להסתדר ללא המאמן שלה, ארגין עטמאן, ששהה בטורקיה בעקבות מות אביו. אך באימון המסכם האחרון הוא כבר נכח לצד שחקניו.
"זה מרגש והישג גדול להיות כאן", אמר אנטוניוס קליבלנד לקראת המשחק הראשון בסדרה. "אנחנו מאוד מחכים למשחק, הבנתי שהאולם צפוי להיות מלא לגמרי כך שתהיה אווירת פלייאוף. מדובר במעמד שאתה רוצה להגיע אליו מוכן וליהנות. זו ברכה לשחק את המשחק שאנחנו אוהבים במצב הזה, והמטרה היא להתחרות כקבוצה ולעשות את העבודה".
2 צפייה בגלריה
ג'יימס ווב
ג'יימס ווב
מצפה לקבלת פנים חמה. ווב
(צילום: עוז מועלם)
ג׳יימס ווב הוסיף: "אנחנו פוגשים קבוצה נהדרת, יש להם סקוררים שיכולים לקלוע, הם משחקים הגנה טובה ונאבקים על הריבאונד, ככה שתהיה לנו הרבה עבודה.
"אני רואה שהם מכרו את כל הכרטיסים לשני המשחקים הראשונים. תהיה אווירה עוינת, אבל במובן ספורטיבי, ואני חושב שזה יוציא את הטוב ביותר מאיתנו. כולנו חיכינו לזה. יש להם גארדים שיכולים לקלוע היטב, משחקים הגנה מצוינת, חוטפים את הכדור, לוקחים ריבאונדים ואנחנו נצטרך לשים לב לזה ולהגן על הכדור".