אחד הספורטאים הגדולים בעולם, ארמנד דופלנטיס, עשה זאת שוב. השבדי שבר היום (שבת) את שיא העולם בקפיצה במוט והעמיד אותו על 6.24 מטר. זה קרה במסגרת ליגת היהלום שנערכה בשיאמן, סין. השיא הקודם גם היה שייך לו, והוא קבע אותו במסגרת ליגת היהלום שנערכה בשנה שעברה ביוג'ין ארה"ב (6.23 מטר).
זו הפעם הרביעית שדופלנטינס שובר את שיא העולם בקפיצה במוט באצטדיון ושביעית בסך הכל. הוא מחזיק גם בשיא העולם בקפיצה במוט בתוך אולם אותו קבע בפברואר 2023 בתחרות שנערכה בצרפת (6.22 מטר).
3 צפייה בגלריה
הקופץ במוט השבדי ארמנד דופלנטיס
הקופץ במוט השבדי ארמנד דופלנטיס
לא מפסיק לשבור שיאים. ארמנד דופלנטיס
(Ben Stansall / AFP)
3 צפייה בגלריה
הקופץ במוט השבדי ארמנד דופלנטיס
הקופץ במוט השבדי ארמנד דופלנטיס
אלוף העולם והאלוף האולימפי
(Ben Stansall / AFP)
דופלנטינס בן ה-24 זכה במדליית הזהב במשחקים האולימפיים בטוקיו והוא כמובן צפוי לייצג את שבדיה גם באולימפיאדת פריז. בשנים 2022 ו-2023 זכה במדליית הזהב באליפות העולם באצטדיון, וב-2022 ו-2024 עשה זאת גם באולם. הוא גם אלוף אירופה המכהן לאחר שזכה בזהב ב-2022 באליפות שנערכה במינכן (ועשה זאת גם ב-2018 בברלין, כשהיה בן 19 בלבד.
3 צפייה בגלריה
אדוה כהן
אדוה כהן
פתיחה נהדרת בשיאמן. כהן
(צילום: איגוד האתלטיקה)
עוד היום, בטורניר היהלום בשיאמן, אדוה כהן (מכבי ת"א) רשמה פתיחת עונת קיץ נהדרת עם 9:35.57 דקות בריצת 3,000 מכשולים, שהעניקה לה את המקום ה-12 מתוך 14 רצות. "אני שמחה מאוד לפתוח את העונה עם התוצאה השנייה בטיבה בקריירה שלי, למרות מזג האוויר החם והלח (92% לחות)", אמרה הישראלית. "אני ממשיכה קדימה בצבירת ניסיון ושיפור תוצאות במסע לאולימפיאדה בפריז. בשבוע הבא אתחרה שוב בליגת היהלום בשנגחאי, סין".