לראשונה בהיסטוריה יצאה נבחרת נוער מלאה מגובה במאמנים מנוסים וגולשים מעולים בפני עצמם. בן צרפתי (מאמן הנבחרת) ודביר הילל (מנהל הנבחרת), בגיבוי של המנהל המקצועי, אלוף ישראל האגדי עדי גלוסקא, שהובילו נבחרת שלראשונה יצאה בהרכב מרשים ומלא בכישרונות של נערים ונערות.
ההישגים העיקריים היו של אורי עוזיאל מהרצליה שהגיע לחצי הגמר בקטגוריית עד 18 וקבע את הניקוד הכי גבוה בתחרות מכל הגולשים – 19.36 מתוך 20, דבר שסימן את אורי כלהיט של התחרות למרות שסיים רק בחצי הגמר. עידו חג'ג' מנתניה הגיע גם הוא לחצי הגמר בקטגוריית עד גיל 16. הישג מרשים נוסף הוא של ג'ון ג'ון רבינוביץ בן ה-14 שהגיע לרבע הגמר. הנבחרת סיימה במקום ה-18 הכללי מתוך 45 נבחרות, ומדובר בהישג מרשים.
2 צפייה בגלריה
ענת לליאור
ענת לליאור
ענת לליאור
(צילום: AP)
זה קורה כשהתמיכה של המדינה בענף הגלישה שואפת לאפס. ארגון הגלישה נלחם בשיניים כדי להשיג תקציבים והצליח להוציא משלחת לאליפות העולם לנוער. עם המאמנים בן צרפתי ודביר הילל והמנהל המקצועי, עדי גלוסקא שעובדים כמעט בהתנדבות. יחד עם אנשים כמו יוסי זמיר וליאור זמיר שעושים זאת מתוך נתינה טהורה.
ארגון הגלישה נוסד ב-1985 וזוכה להתעלמות של המדינה ומשרד הספורט. למרות הכל הנבחרת סיימה במקום ה-18 בעולם לפני מדינות מנוסות יותר בגלישה כמו מקסיקו, פורטו ריקו ואל סלבדור. כאשר באולימפיאדה האחרונה ענת לליאור ייצגה את המדינה בכבוד, והרוב בזכות ההורים שמשקיעים את כספם למען ההצלחה.
2 צפייה בגלריה
ענת לליאור בפעולה
ענת לליאור בפעולה
הענף לא זוכה לתמיכה מהמדינה
(צילום: AFP)
בשנת 1987 נבחרת ישראל הגיעה למקום השלישי באליפות אירופה בצרפת, כך שהכישרון תמיד היה פה. חסר גיבוי כספי מצד נותני חסות ומשרד הספורט. אף אחד לא מבין את הפוטנציאל של המדינה ששוכנת לקו החוף ומונה יותר מ-100,000 גולשים בכל הארץ.
אומרים שבארץ אין גלים ולכן אין צורך להשקיע בענף, וזה ממש לא נכון. כבר שנים שאנשים משקיעים מזמנם ומכספם ומגיעים לתוצאות מדהימות. לגולשים ולמשפחות שלהם יש כוח רצון עז להצליח ואף אחד לא תומך בהם. הגיע הזמן לשנות את זה