דור מיכה הרים ראש לשמיים ומילמל כמה מילים. ההליכה האיטית והמבט שידרו תחושה של "אני לא מאמין שזה נהיה יותר גרוע", אבל זה אכן היה המצב. הקשר, שבטח לא האמין כי עונת החזרה שלו לליגת העל תהיה כה אומללה, הורחק לראשונה בקריירה. הסיפור רק הולך ומידרדר.
מיכה, שהיה אחד משני המעורבים בפרשת "הכדורגלנים והקטינות", ממש אינו מסכן או קורבן. אך בעוד שעומר אצילי חזר מהגלות בקפריסין והפך לשחקן הטוב ביותר בליגה הישראלית, מיכה שב מאותו מקום בדיוק עם אותן ציפיות מקצועיות בערך, אבל אלה לא קרובות אפילו למימוש. מיכה, כנראה המוסר הטוב בליגה בעשור האחרון, בישל שער אחד העונה. ברוב המקרים, הוא בכלל לא שחקן הרכב בהפועל באר־שבע.
4 צפייה בגלריה
דור מיכה
דור מיכה
הורחק לראשונה בקריירה. מיכה אחרי האדום, שלשום
(צילום: טל שחר)
אינפו דור מיכה
אלונה ברקת היא הבעלים שיצאה למסע הרכש הגדול ביותר בקיץ האחרון, ומיכה היה גולת הכותרת. השחקן שעליו הסתכלו כמי שיכול להחזיר את המועדון למאבק אליפות אמיתי. ברור כי למספרים שרשם אצילי, שחזר לישראל חצי שנה קודם לכן, הייתה השפעה על הציפייה הזו. על היכולת של מיכה לפני הפרשה אין עוררין - הוא היה אחד השחקנים הטובים במדינה. אז אם אצילי יכול לחזור לעצמו מקצועית, למה אצל מיכה הדיסקט תקוע? ככל שחברו ממכבי ת"א מצליח יותר בחיפה, כך הכישלון של מיכה בבאר־שבע בולט יותר.
ההתחלה הייתה דווקא טובה. הרכש הטרי כבש מול ארדה הבולגרית במוקדמות הליגה האזורית, ושיחק טוב גם מול ורוצלאב באותו מפעל. אלא שאז הגיעה פציעה, דווקא מול האקסית אצלה גדל, ומאז הקשר לא התאושש מקצועית. בישול אחד בגביע יש לו, אבל לא שער ולא בישול בליגה. בכלל, מיכה רחוק מלהיראות כמו כדורגלן מוביל.

בצילו של ספורי

"שום דבר לא הולך לו", מספר אחד משחקני הקבוצה. "במשחק הקודם שהוא פתח, נגד אשדוד, הורחק מריאנו בריירו בשלב מוקדם - ואז מיכה הוחלף. בשבת האחרונה הוא עצמו הורחק. לדעתי האדום הזה, שהגיע אחרי איבוד כדור שלו, נבע מעודף מוטיבציה - לנצל את ההזדמנות שלו בהרכב. אני מאמין שבסוף התקופה הזו תעבור, ודור יצליח להשתחרר".
4 צפייה בגלריה
רמזי ספורי
רמזי ספורי
הפך לכוכב מרכז השדה של באר-שבע. ספורי
(צילום: הרצל יוסף)
בינתיים ברור לגמרי שמיכה הוא לא הכינור הראשון, וגם לא השלישי, בקישור. כוכב מרכז השדה בבאר־שבע העונה הוא רמזי ספורי. שחקן החיזוק שאמור להיות הכוכב, זה שמנווט את המשחק, לא מספק את הסחורה. גם כשספורי פחות טוב, כמו שקורה לאחרונה, מיכה לא מצליח להרים את עצמו ואת הקבוצה. לא פלא שבאר־שבע נראית כפי שהיא נראית – חסרת יצירתיות.
בסביבתו של מיכה מאמינים, כאמור, כי מדובר בתקופה שתסתיים בקרוב. "הוא עוד יחזיר לקבוצה על האמון בו", הם טוענים. אותם מקורבים גם מדגישים שמסביב נותנים לו כל מה שצריך: "ההנהלה, השחקנים, האוהדים, כולם עושים הכל כדי שיחזור לעצמו".
4 צפייה בגלריה
דור מיכה
דור מיכה
איפה היכולת של מיכה ואיפה זו של אצילי?
(צילום: עוז מועלם)
מי לא הוזכר פה? הצוות המקצועי. בזמן שהאוהדים מאוד סבלניים כלפיו, בניגוד גמור ליחס שמקבלים שחקנים אחרים, הדעה הרווחת היא שרוני לוי לא נותן למיכה מספיק דקות משחק. בטח לא מספיק משחקים בהרכב. בעבר, אם רוצים לקחת דוגמה מאותו מועדון, נשמעו טענות שאלישע לוי לא משתמש נכון במאור מליקסון ואינו חושב שהוא יכול להיות שחקן מוביל בקבוצה. האוהדים מקווים שכמו עם מליקסון, יכולתו ותרומתו של מיכה למועדון ישתנו לגמרי. כדי שזה יקרה, ברור לכולם, צריך לשנות משהו בתפקוד שלו, בדרך בה הקבוצה משתמשת בו.

ליווי צמוד משכטר

עד לפרשת "הכדורגלנים והקטינות" ועזיבת ישראל לאנורתוסיס הקפריסאית (שגם בה לא ממש הצליח) התגורר מיכה במרכז הארץ. הוא גדל בגבעתיים ושיחק כל הקריירה באותו מועדון, מכבי ת"א. עשר שנים שיחק במדי הקבוצה הבוגרת, סיים פעמיים כמלך הבישולים של הליגה, ובעונת 2018/19 נבחר לשחקן העונה. מאז קבלת התואר הזה, דרך החקירות במשטרה ועד למצב המקצועי הנוכחי, הנפילה רק הולכת ומתעצמת.
בזמן שהאוהדים מאוד סבלניים כלפי מיכה, הדעה הרווחת היא שרוני לוי לא נותן למיכה מספיק דקות משחק. בטח לא מספיק משחקים בהרכב
עם החתימה בבאר־שבע עבר מיכה להתגורר בדרום, בלהבים, יחד עם אלמוג, שאיתה התחתן באוקטובר האחרון. הוא מנסה להשתלב לא רק מקצועית, אלא גם חברתית, והזוג נוהג לארח בביתו שחקנים שמגיעים למשחקים ולאימונים מאזור המרכז. אחד הבולטים שבהם הוא איתי שכטר. נראה שהחבר מהימים במכבי ת"א הוא גם זה שמנסה להכניס את מיכה לעניינים בצד המקצועי. הדקות הטובות ביותר של מיכה הן כששכטר משחק לצידו.
גם החלוץ עולה לרוב מהספסל בבאר־שבע, אבל בניגוד למיכה מצליח לספק רגעים יפים. מיכה לא מצליח להתרומם מתפקיד משני שכזה. הוא הופיע במדי קבוצתו החדשה 22 פעמים בליגה העונה, רק שמונה מתוכן בהרכב הפותח. כאמור, הוא לא כבש ולא בישל, בעט רק תשע פעמים לכיוון השער, ורק כדור אחד הלך למסגרת.
4 צפייה בגלריה
אלונה ברקת
אלונה ברקת
מיכה היה גולת הכותרת של מסע הרכש שלה. ברקת
(צילום: עוז מועלם)
האם מיכה יכול לחזור ולהיות שחקן מוביל בליגה? ימים יגידו. הפרשה החמורה לא תישכח – היא לא תישכח גם עבור אצילי – אבל איך לשחק כדורגל מיכה לא שכח. לשני השחקנים יש כנראה דרך התמודדות שונה, וגם ההשלכות שונות.
מבחינה מקצועית, מיכה נמצא בגיל שבו שחקני קישור אמורים להיות בשיא, 29, כך שאפשר להניח שאחרי נקודת השפל הנוכחית המגמה המקצועית עשויה בהחלט להשתנות. לפחות בכל הקשור על המגרש.