רק לפני שלושה ימים הוא חולל קאמבק מדהים מול רוני אוסאליבן כשחזר מ-10:6 בדרך לניצחון מפתיע 10:13, והערב (שבת) לוקה ברסל יצא מבור אפילו עמוק יותר. ברסל שכבר פיגר 14:5 מול סי ג'יאהוי, ילד הפלא הסיני, ניצח ב-11 משחקונים ברציפות וב-12 משחקונים מתוך 13 בדרך ל-15:17 וכרטיס לגמר אליפות העולם. הקאמבק הגדול ביותר בהיסטוריה של אליפות העולם.
סי בן ה-20 שמשיפולי הדירוג העולמי הדהים את ענף הסנוקר עם ריצה מדהימה עד לחצי הגמר, למד היום בדרך הכי קשה את הדברים שהקרוסיבל, האולם המארח של האליפות, יכול לגרום לך. זו הייתה התרסקות טוטאלית. הוא לא הצליח לבצע דבר, כדורים פשוטים הלכו החוצה, כשברסל נתן לו הזדמנויות לעצור את הסחף הוא לא היה מסוגל לקחת אותן.
3 צפייה בגלריה
לוקה ברסל
לוקה ברסל
לוקה ברסל. קאמבק ענק
(צילום: George Wood/Getty Images)
ברסל תפס בסיום את ראשו כלא מאמין. סביר להניח שהרבה דברים עברו בראשו, הקאמבק המטורף, ההישג האדיר שקבע ואולי גם השרשרת הארוכה של הכישלונות שחווה באולם הזה. לפני 11 שנים כשהיה בן 17 ו-45 ימים הוא היה השחקן הצעיר בהיסטוריה שמשחק באליפות העולם, אלא שעד השנה הוא לא הצליח לנצח ולו משחק אחד בקרוסיבל.
בשבועיים האחרונים הוא סוף סוף הצליח לעלות על דרך המלך ואחרי שהדיח אגדות כמו מארק וויליאמס ואוסאליבן וכעת חולל את הקאמבק הענק מול סי, הוא רחוק ניצחון אחד מזכייה באליפות העול. אם יעשה זאת, הוא יהיה בסך הכול האירופאי השני מחוץ לבריטניה שזוכה בתואר החשוב מכולם.
3 צפייה בגלריה
סי ג'יאהוי
סי ג'יאהוי
סי ג'יאהוי
(George Wood/Getty Images)
בלגיה, מדינה שמעולם לא נחשבה למעצמת סנוקר נכנסה ל"ברסלמניה", הדיווחים על ניצחונותיו האחרונים של הכוכב המקומי תופסים את הכותרות הראשיות בכל אתרי החדשות הגדולים במדינה.
הוא עצמו הוסיף הרבה עניין ופיקנטריה כשאחרי הניצחון על אוסאליבן סיפר על ההכנה המאוד לא שגרתית וספורטיבית שערך לאליפות שכללה המון מסיבות, אלכוהול, משחקי פיפ"א עם חברים עד הזריחה ומעט מאוד אימונים. לדבריו, גם בזמן האליפות הוא נוהג לנסוע בין משחקים משפילד חזרה לביתו בבלגיה - ומשתכר בערבים עם חברים. מה נגיד, עם הצלחה לא מתווכחים אבל אל תנסו את זה בבית.
3 צפייה בגלריה
לוקה ברסל
לוקה ברסל
לוקה ברסל. הכנה לא שגרתית
(צילום: George Wood/Getty Images)
עבור סי זה יהיה הפסד קשה מאוד לעיכול אחרי שהמשחק כבר היה לגמרי בידיים שלו. עם זאת, עם הזמן הוא יעכל את ההישג המטורף שרשם בשבועיים האחרונים. בזמן שרוב צמרת הסנוקר הסינית מושעית מהענף בחשד להטיית משחקים - סי שאף אחד לא ספר ברצינות לפני האליפות, הציג את הצד הכי יפה של הסנוקר הסיני. הוא שבה את לבם של מעריצי הענף עם סנוקר התקפי מאוד ומלא ביטחון. סי ייהנה מפרס כספי בסך 100,000 פאונד על העפלתו לחצי הגמר - ויזנק 44 מקומות בדירוג העולמי, מהמקום ה-80 עד למקום ה-36.
יריבו של ברסל בגמר ייקבע הלילה כשיושלם חצי הגמר השני בין מארק אלן ומארק סלבי. אחרי שלושה סשנים סלבי מוביל ביתרון זעום 10:11 והם צפויים לקרב עז ומורט עצבים על הזכות להילחם על הגביע.