לא מעט אוהדים מטילים על הנהלת מכבי ת"א את האחריות על עזיבתו הצפויה של המאמן ולדימיר איביץ', כאשר הטענה המרכזית היא שבמועדון אחר זה לא היה קורה. נוח להם להתעלם מכך שהסרבי הנערץ עליהם הוא זה שהחליט לנטוש את הקבוצה באמצע העונה. הוא היה יכול לסרב להצעה הרוסית ולהמשיך לפחות עד סוף העונה, אבל החליט אחרת. המשחק הערב (שלישי, 20:00) מול סכנין בשמינית גמר גביע המדינה אמור להיות האחרון שלו בישראל.
איביץ' יקבל בקרסנודאר חוזה חלומי במונחים ישראליים וצ'ק פתוח להחתים את מי שהוא רוצה. מכבי ת"א התחזקה משמעותית בקיץ, אבל הסרבי לא הפסיק להתלונן לרגע על כך שחסרים לו שחקנים. זה רק חיזק את התחושה שהגיע לקדנציה השנייה שלו עם גישה של אדם שלא רוצה להיות כאן, כאילו הכריחו אותו לחתום על החוזה.
1 צפייה בגלריה
איביץ'
איביץ'
הגיע לקדנציה השנייה שלו עם גישה של אדם שלא רוצה להיות כאן. איביץ'
(צילום: עוז מועלם)
אין קשר בין איביץ' הנוכחי לבין איביץ' שטרף את ליגת העל לפני ארבע שנים. אז היה לו סגל חלש בהרבה על הנייר, נטול חלוצים כמו ערן זהבי וג'ורג'ה יובאנוביץ', אבל הוא עבד קשה וזכה באחת האליפויות הכי דורסניות בתולדות ליגת העל. איביץ' הנוכחי מצטייר כמאמן מפונק ונרגן, כמו ילד שלא הביאו לו את מה שהוא רוצה ליום הולדת.
לכן אין פלא שהוא בחר לשבור את הכלים. אין ספק שההצעה הכלכלית מרוסיה מפתה מאוד, אך מצד שני מדובר במאמן שיצר לעצמו תדמית של גנרל קשוח, ועכשיו הוא נוטש את חייליו באמצע הקרב בשביל ערמה של מזומנים.
אם כבר, מכבי ת"א מנהלת את הפרידה הזאת בצורה בוגרת ומעוררת הערכה. היא מאפשרת לאיביץ' לעזוב ולא נלחמת בו. מעטות הקבוצות בכדורגל הישראלי שהיו מתנהלות כך. היא שמה את טובתו לפני טובתה ולא עושה מזה עניין. זה דווקא מעיד על מועדון בריא, שלא מחזיק בכוח אנשים שלא רוצים להיות בו.
פורסם לראשונה: 07:01, 03.01.23