כבר מספר שנים שדייויד גילברט הוא חלק מהצמרת התחתונה של ענף הסנוקר. הייתה לו ריצה אדירה באליפות העולם ב-2019 בה נעצר רק בחצי הגמר, ושתי העפלות רצופות לחצי גמר המאסטרס בשנתיים האחרונות. דבר אחד עם זאת, עדיין היה חסר לו: תואר.
אתמול (שישי) בגיל 40 אחרי ארבע הופעות בקריירה בגמרים של טורנירי דירוג – שכולן הסתיימו בהפסד, ניצח גילברט 1:3 את מארק אלן וזכה בצ'מפיונשיפ ליג, הטורניר הראשון של עונת 2021/22. טורניר הצ'מפיונשיפ ליג הוא טורניר מינורי יחסית בסבב הנערך לרוב אורכו בשיטת בתים. גילברט צלח שלושה שלבי בתים לפני שהעפיל לגמר. הוא ייהנה מפרס כספי בסך 33 אלף פאונד בעקבות ההישג.
1 צפייה בגלריה
דייויד גילברט
דייויד גילברט
דייויד גילברט. תואר ראשון
(צילום: getty images)
"אני לא יודע מה להגיד, התרגלתי כבר לשאת את הנאום של המפסיד", אמר גילברט, "זו פתיחה פנטסטית לעונה. העונה הקודמת הייתה קשה למדי, אז לפתוח ככה זה נהדר. אני מקווה אתחיל לשחק טוב כעת. אני יודע שלעולם לא אהיה השחקן הטוב בעולם, אבל אני מסוגל להגיע רחוק יותר מהיכן שהגעתי ולחוות רגעים גדולים יותר".
רוני אוסאליבן אגב התחיל את הטורניר הזה, צלח את שלב הבתים הראשון אך לאחר מכן הודיע על פרישה מהמשך המשחקים. בנוסף הוא הודיע שלא ייקח חלק באליפות בריטניה שתיפתח מחרתיים בלסטר. אלוף העולם מארק סלבי אמנם ויתר על ההשתתפות בצ'מפיונשיפ ליג – אבל ייקח חלק באליפות בריטניה וההגרלה הועידה לו כבר בסיבוב הראשון שחזור של גמר אליפות העולם מלפני שלושה וחצי חודשים כשיפגוש את שון מרפי. חמשת הימים הראשונים של הטורניר ישודרו בחינם בעמוד הפייסבוק של התאחדות הסנוקר המקצוענית.