התפרצות הרגשות של נובאק ג'וקוביץ' היום (ראשון) לאחר הזכייה באליפות אוסטרליה הדביקה עד מהרה את כל הנוכחים ביציעים במלבורן. הסרבי הגיע עד כדי דמות בסיום הניצחון 3:6, 6:7 (4), 6:7 (5) בגמר על סטפנוס ציציפאס, כשהשלים זכייה עשירית בתואר זה והשתווה לרפאל נדאל בפסגת הזכיות בטורנירי גראנד סלאם, עם 22 כאלה.
לאורך כל ההתמודדות השתדל נובאק ג'וקוביץ' להחניק כל גילוי של שמחה, כנראה כדי לשמור על ריכוז. עם זאת, מידי פעם הבליחה הסערה שמתחת לחזות הרגועה כביכול. במערכה השנייה, הסופרסטאר הסרבי נראה מתוסכל וסינן כמה מילים לאוהדים שתמכו בציציפאס.
2 צפייה בגלריה
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
"הניצחון הדול בחיי". נובאק ג'וקוביץ'
(EPA)
2 צפייה בגלריה
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
כל הרגש יצא החוצה בסיום. נובאק ג'וקוביץ'
(AFP)
נולה היה על סף הפסד במערכה השנייה, אך הצליח להפוך את הקערה באחד הרגעים החשובים בגמר. וזה בדיוק מלמד על הנחישות של ג'וקוביץ', שהגיע חדור מטרה לצאת מאוסטרליה - ממנה גורש בבושת פנים לפני שנה - כמנצח הגדול. ציציפאס היה חד, אך הגמר כולו נווט בידי ג'וקוביץ', וגם כשנקלע למצבים קשים - התחושה הייתה שהוא בשליטה. וכן כך היה. ג'וקוביץ' סגר עניין בשלוש מערכות, ואז - הכל יצא החוצה.
"זה היה אחד הטורנירים הקשים בחיי בהתחשב במה שקרה בשנה שעברה", אמר נולה המאושר בסיום, בהתייחסו לאיסור הכניסה שהוטל עליו לאוסטרליה בשל סירובו להתחסן. "יש סיבה למה אני משחק את הטניס הטוב ביותר שלי באוסטרליה. אני מנסה לצבוט את עצמי ולחיות את הרגעים האלה. בהתחשב בנסיבות, זה הניצחון הגדול בחיי".
ג'וקוביץ' התייחס גם לסרביה ויוון, ארצותיהם שלו ושל יריבו ציציפאס: "אנחנו שתי מדינות קטנות, ללא מסורת טניס אמיתית. לא היו לנו שחקנים מקומיים שהגיעו לגבהים האלה שיכולנו להעריץ. המסר שלי לטניסאים הצעירים ברחבי העולם, שחולמים להגיע לאיפה שאני וציציפאס נמצאים - תחלמו בגדול ואל תתנו לאף אחד לקחת מכם את החלום. זה לא משנה מאיפה אתם. ככל שקשה לכם יותר בילדות, כך תגדלו להיות קשוחים יותר. סטפנוס ואני הוכחה לכך. תשקו את זה כמו פרח".
סטפנוס ציציפאס, שכאמור הגיע חד וגרם לא מעט צרות לג'וקוביץ' - שנזקק פעמיים לשובר שוויון במערכות 2 ו-3. בסיום היווני לא הכביר במילים, אך פירגן בענק ליריבו: "פשוט הייתי צריך לשחק טוב יותר. נובאק הוא הטניסאי הגדול ביותר בהיסטוריה".
גם המדורג מספר 1 בעולם, קרלוס אלקראס, שלא נטל חלק באליפות אוסטרליה בעקבות פציעה, בירך את נובאק ג'וקוביץ'. "ברכות לאלוף אוסטרליה החדש והטניסאי מספר 1 בעולם. ראוי ביותר. מקווה לפגוש אותך בקרוב על המגרש".