קרלוס אלקראס ממשיך לעשות חיל בווימבלדון, והמחמאות שהוא מקבל כבר חורגות מעולם הטניס. אתמול (רביעי) הספרדי המדורג במקום הראשון בעולם רקד על כר הדשא מול הולגר רונה (6) בדרך ל-6:7 (3), 4:6, 4:6 מרשים ולחצי הגמר, כאשר זו הפעם הראשונה בקריירה שלו שהוא עושה זאת בווימבלדון. מחר, יתמודד אלקראס מול דניל מדבדב (3) בקרב ענקים על המקום בגמר.
עוד לפני שיעלה להתמודדות מול מדבדב, רשם אלקראס בן ה-20 ציון דרך מרשים בקריירה הקצרה שלו, כאשר הפך לטניסאי הצעיר ביותר שמעפיל לחצי הגמר בשלושה מתוך ארבעת טורנירי הגראנד סלאם מאז שעשה זאת בוריס בקר האגדי ב-1987. עד כה הוא עשה זאת ברולאן גארוס, אליפות ארה"ב הפתוחה (בה זכה) וכעת כאמור, גם בווימבלדון.
1 צפייה בגלריה
קרלוס אלקראס
קרלוס אלקראס
"לא ראיתי אף שחקן שעושה את מה שהוא עושה". קרלוס אלקראס
(צילום: AP Photo/Alastair Grant)
"בחיים לא ראיתי טניסאי שמוציא כאלה תגובות מהקהל", אמר עליו עוד בתחילת הטורניר מאטס וילאנדר השוודי, שכיכב בשנות ה-80 וזכה בשבעה טורנירי גראנד סלאם. "אתה כל כך מתחבר למה שקורה על המגרש כשאלקראס משחק, חלק מהנקודות שהוא משיג הן פשוט מדהימות. לא ראיתי אף שחקן שעושה את מה שהוא עושה".
אבל כאמור, לא רק בעולם הטניס מתמוגגים מאלקראס. כדורגלן העבר ופרשן ומגיש הכדורגל של BBC בהווה, גארי לינקר, התקשה להסתיר את התלהבותו. לינקר צייץ בחשבון הטוויטר שלו ל-8.8 מיליון עוקביו: "קרלוס אלקראס הוא פשוט כישרון מדהים. הוא נראה וזז כמו כדורגלן, עם המהירות של כריסטיאנו רונאלדו, בשילוב המגע והרגש של לאו מסי - רק עם מחבט טניס".

פרשת ה"ריגול" אחרי ג'וקוביץ'

שלב חצי הגמר של ווימבלדון עוד לא החל, אבל רבים כבר מפנטזים על מפגש בגמר בין שיאן הזכיות בטורנירי הגראנד סלאם בכל הזמנים, נובאק ג'וקוביץ' לבין קרלוס אלקראס. הסרבי מיצב את עצמו כטניסאי הגדול ביותר בעולם, ובעיני רבים גם בכל ההיסטוריה, בעוד הספרדי מסומן כיורשו.
בינתיים, התברר כי אביו של של אלקראס צילם את אחד מאימונים של ג'וקוביץ', מה שהפך לשיחת היום באנגליה, כאשר חלק מהטענות הן שמדובר בריגול של אלקראס האב לטובת בנו. כשנשאל על כך, אלקראס הודה שאכן אביו צילם את אימונו של ג'וקוביץ', אך הבהיר שלא מדובר בניסיון לרגל אחרי האלוף המכהן של הטורניר בארבע הפעמים האחרונות.
"אבא שלי הוא חובב טניס מושבע", הסביר אלקראס כשנשאל על כך במסיבת העיתונאים שלאחר ניצחונו על רונה. "הוא לא צופה רק במשחקים שלי, הוא מגיע וצופה באימונים של הרבה טניסאים. הייתה לא ההזדמנות לצפות בנובאק ג'וקוביץ' בגודל טבעי, זה הגיוני שהוא יצלם אותו".