גמר גביע המדינה לעונת 2022/23 יהיה זכור בעיקר בגלל אקורד הסיום שלו – תמונות חמורות במסגרתן נשיא המדינה מוברח על ידי מאבטחיו בזמן שאוהדי בית"ר פורצים בהמוניהם לכר הדשא ומונעים מקבוצתם להניף את התואר לו חיכו במשך שנים רבות.
אין לי תואר במשפטים, פחות מתעמק בתקנונים ולא מתיימר להיות תליין, אך כולי תקווה שוועדת החקירה תפעל בחומרה כנגד המעורבים ושהעונש שייפסק יהיה למען יראו וייראו. מנגד, אסור שהעונש יכלול פגיעה בהישג הספורטיבי של השחקנים על הדשא.
1 צפייה בגלריה
מכבי נתניה בית"ר ירושלים גמר גביע המדינה
מכבי נתניה בית"ר ירושלים גמר גביע המדינה
מופע האבוקות בגמר
(צילום: עוז מועלם)
היה גם כדורגל בסמי עופר כשהירושלמים עמדו בלחץ מול נתניה, הציגו עליונות במרבית שלבי המשחק, שמרו על שער נקי, הבקיעו שלושה שערים וסידרו ליוסי אבוקסיס זכייה שלישית כמאמן בגביע שמוביל לאירופה.
בין אם בשל האירועים והזכייה המוצדקת של בית"ר, ואולי בגלל התפתחות המשחק ותוצאת הסיום, נדמה שכבה הזרקור על הפיינליסטית מנתניה ואף אחד לא יזכור את הדרך שעשתה העונה ובפרט, בשלבי הגביע.
"אם אתה לא מוכן לטעות, לעולם לא תוכל ליצור משהו מקורי." ציטוט זה מספר בצורה הכי טובה את ערב הגמר של היהלומים, כשהמאמן רן קוז'וק בחר להושיב על הספסל את הכוכבים שלו, עומרי גנדלמן ומלך שערי הקבוצה איגור זלאטנוביץ', החלטות שעלו לקבוצה בהפסד כואב.
את מרבית האש ספג קוז'וק והוא אכן הרוויח אותה ביושר. הקבוצה שלו הייתה חסרת מעוף ומיעטה לסכן את שער היריבה. אבל מכבי נתניה תתגבר על ההפסד הזה, בדיוק כמו שהיא קמה מההפסד בגמר בעונת 2018/19. מתוך התסכול תצמח רוח חדשה ואוהדי הקבוצה יכולים להיות מעודדים מהעונה שחלפה.
הקבוצה מבירת השרון עברה שנה מורכבת, שכללה בניגוד לתחזיות – פתיחת עונה רעה וחילופי מאמנים. את הכיסא של המאמן המנוסה בני לם תפס עוזרו קוז'וק במה שהתברר כהימור מוצלח.
זכייה בגביע הטוטו, מקום בפלייאוף העליון והגעה לגמר גביע המדינה במסע קסם שזימן לנתניה שני מפגשים לא פשוטים ברבע הגמר מול מכבי חיפה העוצמתית, וכמו כן, מפגש בחצי הגמר מול אשדוד שעברה עונה נהדרת. על כל אותן משוכות גברו הנתנייתים.
מכבי נתניה ורן קוז'וק על הקווים הוכיחו שיש להם עתיד משותף יחד ולחוד, הם ביצעו סיבוב שני נהדר, הציגו כדורגל לוחמני, הרפתקני ונראה ששריקת הסיום בגמר הגביע, הייתה שריקת הפתיחה למרתון, נתניה – לכי עכשיו לזרוח.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.