בארה"ב עדיין לא נרגעים מהדרמה הגדולה בלילה שבין ראשון לשני בסופרבול, שהסתיימה בזכייה שנייה ברציפות ושלישית בחמש השנים האחרונות של קנזס סיטי באליפות ה-NFL, לאחר 22:25 על סן פרנסיסקו בתום הארכה. מעבר לסיום הדרמטי, ב-ESPN דיווחו כי לא פחות מ-123.4 מיליון אנשים צפו באירוע הגדול ביותר של הספורט האמריקני בפלטפורמות הצפייה השונות - שיא חדש.
מדובר בעלייה של 7% לעומת הרייטינג בשנה שעברה, אז דווח על 115.1 מיליון צופים, וגם במקרה זה היה מדובר בשיא מבחינת נתוני הצפייה. עוד דווח כי 202.4 מיליון אנשים צפו לפחות בחלק מהמשחק - עלייה של 10% לעומת 183.6 מיליון בשנה שעברה.
2 צפייה בגלריה
שחקן קנזס סיטי צ'יפס פטריק מהומס
שחקן קנזס סיטי צ'יפס פטריק מהומס
פעם נוספת נשברו אחוזי הצפייה בסופרבול. פטריק מהומס חוגג
(AP Photo/Matt Slocum)
2 צפייה בגלריה
טיילור סוויפט עם שחקן קנזס סיטי צ'יפס טראוויס קלסי
טיילור סוויפט עם שחקן קנזס סיטי צ'יפס טראוויס קלסי
טיילור סוויפט עם שחקן קנזס סיטי צ'יפס טראוויס קלסי
(Patrick T. Fallon / AFP)
בארה"ב מייחסים את העלייה בצפייה לצורה שבה מנותחים אחוזי הרייטינג. החל משנת 2020 החלה ענקית המידע נילסן לבדוק את אחוזי הצפייה תוך כדי שהיא כוללת את אלה שצופים במשחק מחוץ לבתיהם. השנה התרחבה הבדיקה ל-50 מדינות.
סיבה נוספת לה מייחסים האמריקנים את הגידול בצופים היא הסוויפטיז - מעריציה של טיילור סוויפט. הזמרת המפורסמת החלה לצאת בתקופה האחרונה עם הטייט אנד של הצ'יפס, טראוויס קלסי, ורבות דובר על נוכחותה ביציע במהלך המשחקים של קבוצתו. במהלך הסופרבול היא קיבלה המון זמן מסך, תוך כדי שהפרשנים ניתחו את הבעות פניה והסיקו מכך על מצב הצ'יפס.
עד השנתיים האחרונות נרשמה ירידה מסוימת באחוזי הרייטינג, כאשר בארבע מחמש השנים שקדמו להן מספר הצופים היה נמוך ממאה מיליון. בשנת 2021, כאשר הצ'יפס הפסידו לטמפה ביי, נתוני הצפייה עמדו על 95.2 מיליון צופים - הנתון הנמוך ביותר מאז 2007.