פחות משלושה שבועות לאחר זכייתו באליפות העולם בטאקוונדו פראלימפי, אסף יסעור הוסיף עוד מדליית זהב, הפעם בגראנד פרי טייוואן שבסין.
יסעור (במשקל עד 58 ק"ג), שעלה להתחרות עם סרט שחור, ניצח ברבע הגמר מתחרה מיפן, בחצי הגמר יריב מסין ובגמר גבר על המדורג 2 בעולם, עלי ג'אן אוזקאן הטורקי, עם 27:29 דרמטי.
2 צפייה בגלריה
אסך יסעור
אסך יסעור
יסעור, הסרט השחור ומדליית הזהב
(צילום: באדיבות איגוד הטאקוונדו)
בסיום התחרות, התייחס יסעור לאירועים הקשים בישראל: "בשבת בבוקר קיבלנו כולנו את החדשות הרעות מהארץ, לא האמנו למה שאנחנו רואים, נשבר לנו הלב. היינו צריכים לקבל החלטה מה אנחנו עושים, ישבנו וחשבנו כולם ביחד, המשפחה הספורטאים והצוות מה נכון לעשות בסיטואציה הקשה הזאת. להתחרות? או לא להתחרות? מצד אחד, קשה מאוד להניח את הדברים בצד ופשוט להתחרות. מצד שני, אנחנו ממש לא רוצים להראות חולשה. אחרי שהתלבטנו המון הגענו להחלטה שאנחנו מתחרים".
"כבר בבוקר של התחרות כל מה שהיה לנו בראש זה שאנחנו צריכים לסיים בראש הפודיום, כשדגל ישראל מונף ושכולם יראו כמה העם שלנו חזק. ברגעים כאלה אנחנו מקבלים פרופורציות למה חשוב באמת, לא הניצחון, לא המדליה ולא התואר הניעו אותנו ביום הזה. רק דבר אחד - דגל ישראל מונף באוויר. חיילים יקרים, תודה שאתם שומרים עלינו ובבקשה תשמרו על עצמכם. עם ישראל מאחוריכם".
2 צפייה בגלריה
אסף יסעור
אסף יסעור
יסעור במהלך אחת התחרויות
(צילום: דניס סקרטוב, איגוד הטאקוונדו בישראל)
ספורטאי ישראלי נוסף שהתחרה בגראנד פרי, עדנן מילאד (עד 63 ק"ג), הפסיד ברבע הגמר. את המשלחת מלווים המאמן הלאומי יחיעם שרעבי והמעסה אנטוניו ערביד.
כזכור, יסעור כבר הבטיח לעצמו באותה אליפות עולם שנערכה במקסיקו את הכרטיס למשחקים הפראלימפיים בפריז 2024. רק לפני חודש וחצי סיים עם מדליית הכסף במשחקים האירופיים - שמצטרפת לשורה ארוכה של הישגים בשנים האחרונות.
בתחילת החודש השיגה נבחרת ישראל שלוש מדליות באליפות העולם לבוגרים בטיראינה, אלבניה. אורי פטישי (54 ק"ג) נעצר מול יריב מגרמניה בגמר וסיים עם מדליית כסף. נמרוד קריביצקי (68 ק"ג) ואלכס פיליפוב (87+ ק"ג) זכו במדליית ארד.