בשנים האחרונות נשמעים יותר ויותר דיווחים על הקושי של מכבי ת"א ברכישת שחקנים, או אולי נכון יותר לומר בסרבול ההתנהלות בהקשר הזה. אותם מיילים למיץ' גולדהאר בקנדה, הפרשי השעות בין המדינות. לפעמים זה נכון, לפעמים הגזמה רחוקה מהמציאות, אבל מה שבטוח - לחלון ההעברות הנוכחי יש חשיבות עצומה עבורה. וניהול החלון הזה מסובך ומיוחד, נעשה ממש על חבל דק.
מלאדן קרסטאיץ' חתם כמאמן מכבי עד סוף העונה וזה בדיוק מה שמכווין את המטרה שלו - להצליח עד סוף העונה הזו. לדאוג שיגיעו שחקנים שהוא רוצה במקום אלה שהוא אישית החליט לוותר עליהם, להבטיח את הכאן ועכשיו כדי לקבל הארכת חוזה. במידה שקרסטאיץ' יקבל את מבוקשו, שחקנים חדשים, אבל לא יישאר בעונה הבאה, מכבי יכולה למצוא את עצמה בקיץ הקרוב בנקודת פתיחה רעה מאוד בהיקף ואיכות הסגל. פה נמצאת הנקודה החשובה - חשיבה על הטווח הקצר והארוך יחד.
3 צפייה בגלריה
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
אי אפשר לומר שהוא לא מנסה. קרסטאיץ'
(צילום: עוז מועלם)
אי אפשר לומר על קרסטאיץ' שהוא לא מנסה. הסרבי מחליף בין מערכים, משנה את רעיונות המשחק המרכזיים, בודק ציוותים שונים של שחקנים. יש גם דברים שחוזרים על עצמם. למשל עדן שמיר, שמקבל מקום מרכזי אצל קרסטאיץ' (וגם מחזיר לו בהתאם) או ברנדלי קוואס וסטיפה פריצה שנדחקו החוצה.

לבנות שוב מאפס

קרסטאיץ' ויתר על הזרים בהתקפה. קוואס פתח בהרכב מול הפועל ירושלים אחרי ארבעה משחקים מחוצה לו. פריצה לא פתח בהרכב חמישה משחקים ברציפות. קשה להאמין שהיו נדחקים החוצה אם לא היו מובטחים לקרסטאיץ' שחקנים אחרים. בלעדיהם, החלק ההתקפי נראה דל מאוד.
3 צפייה בגלריה
סטיפה פריצה
סטיפה פריצה
נדחק החוצה. פריצה
(צילום: אורן אהרוני)
בקיץ האחרון איבדה מכבי את כל החלוצים, כולל המחליפים, ויכול להיות שבקיץ הבא יקרה דבר דומה והיא תישאר ללא חלוץ מרכזי פותח. אוסאמה חלאיילה לא מספיק טוב להיות החלוץ המוביל, וגם אם קרסטאיץ' יקבל חלוץ לבקשתו אי אפשר לדעת כיצד יתאקלם והאם יישאר במידה שהמאמן יילך. מכבי תצטרף שוב לבנות מאפס, שוב על חתול בשק.
סיטואציה אחרת, אבל עם רעיון דומה, נמצאת באגפים. כרגע שחקני האגף הם מתן חוזז, אדוארדו גררו, איילון אלמוג, טל בן-חיים וכאמור קוואס. אף אחד מהם לא מרתיע הגנות ברמה של קבוצה שרצה לאליפות. אי אפשר להשוות את הקומבינציות האפשריות במקרה הזה לעומת עומר אצילי ויונתן כהן שכיכבו אצל איביץ'.
3 צפייה בגלריה
 ברק יצחקי
 ברק יצחקי
אמור להסתכל בעין אחת על החלון הנוכחי ובשנייה על הסגל בעוד מספר חודשים. יצחקי
(צילום: גיל נחושתן)

כאב הראש של יצחקי

אחרי הניצחון בשיניים על הפועל ירושלים תפגוש בשבת מכבי ת"א (17.20) את מכבי נתניה המשתפרת. קרסטאיץ' ימשיך לנסות, ובהמשך אולי יקבל שחקנים חדשים, אבל האחריות מוטלת על המנהל המקצועי ברק יצחקי, זה שאמור להסתכל בעין אחת על החלון הנוכחי ובעין השנייה על הסגל בעוד כמה חודשים. זה שצריך לדאוג שבקיץ מכבי לא תצטרך לבנות את עצמה לגמרי מחדש, כמו שקרה - ולא בהצלחה - בקיץ האחרון.