בענף הסנוקר לא יכלו לבקש פתיחה מושלמת יותר לגמר אליפות העולם, אירוע השיא של הענף. היום הראשון של הגמר סיפק את החבילה המלאה: תוצאה צמודה שמבטיחה עניין רב ביום ההכרעה היום - וגם רגע היסטורי כמוהו לא נראה מעולם במעמד הגמר.
מארק סלבי קבע הלילה רצף מקסימלי (147 נקודות) הראשון אי פעם במעמד גמר אליפות העולם. למי שזקוק למעט רקע: רצף מקסימלי (maximum break) הוא השגת מספר הנקודות המרבי האפשרי בביקור אחד בשולחן, משמע ניקוי של כל הכדורים האדומים, הטבעה 15 פעמים של הכדור השחור ולאחר מכן של כל הכדורים הצבעוניים לפי הסדר. הרגע הנדיר נרשם בכל היסטוריית הענף באופן רשמי - 189 פעמים. באליפות העולם השנה זו כבר הפעם השנייה שנקבע ברייק מקסימלי, מה שאומר שסלבי וקיירן ווילסון, השחקן הקודם שרשם את ההישג, יחלקו ביניהם מענק מיוחד על סך 55 אלף פאונד.
3 צפייה בגלריה
מארק סלבי
מארק סלבי
מרוצה מההישג. סלבי
(צילום: George Wood/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
מארק סלבי
מארק סלבי
בכל זאת בפיגור. סלבי
(צילום: George Wood/Getty Images)
במשחק עצמו, בניגוד לתחזיות המוקדמות, לוקה ברסל בן ה-28 מוביל 8:9 בתום היום הראשון. עם זאת, סלבי יכול להיות מעודד שכן היתרון של ברסל הגיע בשיאו כבר לארבעה משחקונים.
ברסל שידוע במשחק המשוחרר וההתקפי שלו פתח מצוין - ולא נפל למלכודות ההגנתיות שסלבי נוהג לטמון ליריביו. את הסשן הראשון הוא סיים ביתרון משמעותי ומפתיע 2:6. בסשן השני סלבי נגס אט ואט בהפרש. ברסל אמנם התאושש ועלה ל-5:9, אבל אז הגיעו שלושה משחקונים של סלבי, ביניהם ה-147 הקסום, וסידרו לנו יום הכרעה מסקרן ודרמטי במיוחד.
3 צפייה בגלריה
לוקה ברסל
לוקה ברסל
פתח חזק. ברסל
(צילום: George Wood/Getty Images)
גמר אליפות העולם יגיע לסיומו היום בשני סשנים ב-15:00 וב-21:00. הראשון שינצח ב-18 משחקונים יוכתר לאלוף העולם ויזכה ב-500 אלף פאונד.